Dindar olmak kafada ve kalpte By: reyyan Date: 07 Þubat 2014, 01:16:10
Ýlahiyat Sýralarýnda Dekolteli Bir Kýz Leyla!
-yazý bir zamaný kapsasa da genel kanaatimiz devam etmektedir -
Doðunun küçük bir þehrinden üniversite giriþ sýnavýnda derece yaparak gelmiþ ailesinin tek kýzý ve umududur Leyla. Ailesinin zoruyla imam hatip lisesinde okumuþ bir imam çocuðudur. Ý.H.L de okurken hep büyük þehirde okuma hayalleri kurmuþtur. Çünkü böylece özgürlüðüne kavuþacak istediði gibi gezecek, istediði yerlere gidebilecek istediði þekilde giyinebilecektir.
Önüne hedef koymuþ ve çok çalýþarak iyi bir üniversitenin din kültürü öðretmenliði bölümünü kazanmýþ Ý.H.L'nin katsayý maðdurlarýndandýr. Ve bir ramazan ayýnda Leyla batýdaki büyük bir þehre gelir biraz çekincen biraz korkak bakýþlarla öðrenci evinde ilahiyat okuyan arkadaþlarýyla tanýþýr ama onlardan biraz farklýdýr. Onlarýn arasýna karýþmaz, okuldan geldikten sonra odasýna kapanýr ,bazen yüksek sesle aðlar bazen yemekte kulaðýnda kulaklýk müzik dinler yemek yerkende saða sola sallanarak hafiften dans eder. Arkadaþlarýnýn tuhaf bakýþlarýna bile aldýrýþ etmez.
Gün geçtikçe Leyla iyice deðiþmeye baþlar. Bir gün eve dizlerinden çok yukarýda olabilecek mini bir etek almýþ olarak gelir. Leyla artýk evden çýkýp köþeyi döndükten sonra baþörtüsünü çýkarýp çantasýna koyar çünkü örtülü gezmekten utanýr bu modern büyük þehirde. Okulda zaten baþörtüsü yasaktýr. (Yýl 2008 - 2011 ) Okuldan eve gelirken çantasýndan çýkardýðý baþörtüsünü tekrar iðreti bir þekilde takýp ev arkadaþlarýna selam bile vermeden odasýna çekilir Leyla.
Haftasonlarý gidecek yeni yerler bulur, kýzlý erkekli müzik gruplarýyla vakit geçirmeye baþlar. Boþ vakitlerinde ise aynanýn önünde saçlarýna þekil verir, yüzüne farklý renklerde makyaj denemeleri yapar. Zaman sonra artýk Leyla'nýn da bir gitarý vardýr. Borçlanarak aldýðý gitarýný evde saatlerce çalmaya uðraþýr. Arkadaþlarýnýn namaz, tesettür telkinleri hiç ama hiç fayda vermez Leyla'ya. Artýk daha çok paraya ihtiyacý vardýr ve ailesinden her para isteyiþinde baðýrmalar ve tartýþmalarla kapanýr telefon.
Leyla’nýn en büyük rehberi kendi dilince rock þarkýcýsý kadýndýr. Her sabah baþucuna astýðý þeytani bakýþlarla poz vermiþ kadýnýn resmini öper tazimle , posterin üstünde yazan þarký sözlerini okur "tapýyorum bu kadýna "der. Ev arkadaþlarýyla arasý iyice açýlýr iyice baþýna buyruk hareket eder. Kimin ne söylediði umurunda deðildir. Nefsini bir türlü alt edemez, sahte pembe dünyanýn cazibesi nefsine daha hoþ gelir.
Eve geç gelmeye baþlar ve her defasýnda bahaneler uydurur. Sonunda evden ayrýlýr Leyla baþka bir eve gider ama orda da anlaþamaz kimseyle. Derken Leyla açýk kýzlarýn bile dikkatini çekecek kadar açýlýp saçýlýr. Annesi her gün arkadaþlarýna yalvarýr "Leyla'ya sahip çýkýn ben ulaþamýyorum kayýp gidecek yavrum" der. Ama Leyla çoktan kapatmýþtýr kendini manevi aleme ve baba "benim Leyla gibi bir kýzým yok " diyerek reddeder onu.
Leyla neden Kuran’ý deðil de bir þarkýcýnýn sözlerini rehber edinir , neden Allah (cc) ve Rasulullah (sav) ýn sevgisi gönlünü doldurmaz da rock þarkýcýsý bir kadýnýn hayaliyle yatýp kalkar. bir imam çocuðu neden namaz kýlmaz, neden oruç tutmak istemez.
Evet Leyla televizyonun, internetin, modern dünyanýn sunmuþ olduðu sahte pembe dünya ile imam hatip sýralarýnýn sunmuþ olduðu cansýz, þevksiz,yaþanmayan pratiðe dökülmeyen bir dini hayatýn ortasýnda kalakalmýþ bir kýzcaðýz. Modernitenin , sekülerleþmiþ dünyanýn kapýp arslanlara yem ettiði ülkede Leyla tek baþýnadýr ve hak bildiði yolda yalnýz ve yýlmadan yürür.
Bir kaç sene sonrasý bir Din Kültürü Öðretmeni olup gelecek nesillere belki de sizin evlatlarýnýza dini anlatýp bozuk nesiller yetiþtirir. Dini eðitim vermeye liyakat kazanamamýþ dini anlatmada baþarý seviyesi Türkçe ve matematik sýnavýyla ölçülmüþ bir ülkede Leyla öðretmen ve onun modernizeyi empoze ettiði ve dini gereksiz bir þey olarak algýlayan bir nesil onun ellerine teslim edilmiþtir artýk.
Leylalarýn sayýsý hiçte azýmsanacak gibi deðil bu ülkede. Leyla gerçekte var olsa da bir semboldür aslýnda. Bu çocuklar seküler dünyanýn çarptýðý on iki on beþ yaþýna kadar modern ve karma eðitim ortamýndan geçmiþ sonra ihl'ye aile zoruyla gelmiþ hangi dünyayý yaþasam diye iki arada kalmýþ yalpalayan çocuklar. Modern dünyanýn ve 28 þubat sürecinin birer bozuk meyvesidir Leylalar. Birer eðitim zayiatýdýr. 3 senelik öðrenim hayatýna sýðdýrýlmaya çalýþýlan dini bir hayat ve ailelerin her þeyi okuldan beklemesi sonucunda dine karþý prematüre kalan yürekler. Halbuki dini eðitim süreci bir ömre yayýlýr.
Bizler artýk çocukalarýmýzýn dindarlýðýnýn ölçüsünü ya birkaç yýllýk ihl eðitimine ya bir iki senelik Kur'an Kursu eðitimine baðlarýz. Bu çocuklarýn sýrtlarýna taþýyamayacaðý yükleri yükleriz. Allame-i cihan olduklarýný zannederek onlardan gördüðümüz en ufak bir hatayý bile "sen nasýl imam hatip öðrencisisin" "ne biçim Kur'an Kursu talebesisin" “Sen nasýl bir ilahiyat eðitimi aldýn” diye baþa kalkarýz. Ama bu çocuklar ne dini tam manasýyla özümseyebilmiþ ne Ýslam'ýn asgari düzeyde nasýl yaþanacaðýný kestirebilmiþ, bunu ne aile ne de bir kaç yýllýk okul hayatý verebilmiþtir.
Sonuçta her insan bu dünyaya imtihan için gönderilmiþ kimisi bu zor sýnavý aþabilmiþ, kimisi yalpalayarak gitmiþ kimisi takýlýp yollarda kalmýþtýr. Demek ki dindar bir insan olmak Kur'an'ý hayata rehber edinmek,Allah ve Peygamber sevgisi ile dopdolu birer mü'min olmak ne okul sýralarýndan ne hocalarýn bir kaç saatlik anlatýmýndan geçer.
Dindar olmak kafada ve kalpte biter. Yürek bu ulvi aþkla çarpmazsa hangi profesör, vicdana, yüreðe ALLAH'ý (cc) yerleþtirebilir. Bu ülkede haftalýk 1- 2 saatle din bir kültür olarak sunuluyorsa, din eðitimimiz aile elinden ve vicdandan çýkýp okullara býrakýlmýþsa bunun doðurduðu manevi boþluktan çocuklar daðlara çýkýp anarþist oluyorsa, hapishanelerde, ýslah evlerinde tutuklularýn sayýsý giderek artýyorsa, kütüphaneler -tabiri caizse- sinek avlýyorsa, çalma, adam kayýrma almýþ baþýný gitmiþse, sokaklarda ahlak seviyesi irtifa kaybetmiþse,gençler birbirlerinin en kutsal varlýklarýna annelerine pervasýzca laf edebiliyorsa, ismi Ahmed, Muhammed, Ayþe, Fatma olan binlerce genç ateizmin karanlýk dehlizlerine dalmýþsa…vs. vs. vs....
Takdir ulu Türk Milletinindir !
Zübeyde Meryem Þakar
Kaynak : Risale Ajans
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: cerendemir Date: 07 Þubat 2014, 02:38:50
Dindar olmak imanýný kalbinde tasdik,dilinde de ikrar etmektir.Onu hissetmek ve öyle yaþamaktýr.Rabbim hem kendimizi,hemde Müslüman kardeþlerimizi kurtarmayý nasip etsin bize.
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: DÝLAN 8-D Date: 07 Þubat 2014, 12:02:40
. Demek ki dindar bir insan olmak Kur'an'ý hayata rehber edinmek,ALLAH ve Peygamber sevgisi ile dopdolu birer mü'min olmak ne okul sýralarýndan ne hocalarýn bir kaç saatlik anlatýmýndan geçer.
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: Rabia nur kaplan 8.D Date: 07 Þubat 2014, 12:10:22
. Demek ki dindar bir insan olmak Kur'an'ý hayata rehber edinmek,ALLAH ve Peygamber sevgisi ile dopdolu birer mü'min olmak ne okul sýralarýndan ne hocalarýn bir kaç saatlik anlatýmýndan geçer.
gerçekten çok haklýsýn dilan kardeþ
paylaþým için teþekkürler...
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: kardelen7d Date: 25 Þubat 2014, 16:02:05
Çok önemli bir konuya deðinilmiþ bu ülkede nice leylalar var ki herþey den uzak gerçekten yazýk
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: Hanife 8.D Date: 25 Þubat 2014, 17:08:14
Dindar olmak kýsaca islamýn koyduðu temel ibadetlerin yaný sýra güzel ahlak sahib olmak demektir.Zira Ýman-amel miman ile Ahlak birbirine baðlý þeylerdir.Dindarlýðýn Temelinde ortaya konulan dinî tutum, deneyim ve davranýþ biçimini, baþka bir ifadeyle inanýlan dinin emir ve yasaklarý doðrultusunda yaþamayý ifade eden dindarlýk; inanç, uygulama, bilgi, duygu, ahlâk ve etki gibi boyutlarýyla gerçekleþir.Ýslâm dini, ideal dindarlýðýn makbul olmasýný, onun insan tarafýndan iyi niyet veya samimiyet, yani ihlâsla, bilgi temelinde ve güzel bir biçimde gerçekleþtirilmesine baðlar. Esasen ihlâslý dindarlýðýn süreklilik kazanmasý, bilgiyle mümkündür. Dindarlýk bilgiye dayanmalýdýr, ancak dindarlýk, güzelleþtirilmez, baþka bir ifadeyle “güzel” bir biçimde gerçekleþtirilmezse, insanýn ruhuna hitap etmez, sübjektif ve objektif düzlemde saðlýklý bir zeminde varlýk bulamaz. Ruha gýda veren ve saðlýklý iliþki zemini meydana getiren dindarlýk, “güzel dindarlýk”týr. Ve maalesef Leyla'da bunlarýn hiçbiri yokturrrrrr
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: reyyan Date: 26 Þubat 2014, 00:39:30
Rabbim gençlerimizi sýratý mustakimden ayýrmasýn, baþörtüsü serbest oldu fakat tesettürün içi boþaltýldý...
Ynt: Dindar olmak kafada ve kalpte By: cerendemir Date: 26 Þubat 2014, 00:57:06
Din dil ile ikrar,kalp ile tasdikle olur.Ýçten,samimi bir þekilde Allahýn emirlerine uygun yaþayýnca olur.Dilinin,kalbinin ayný anda,ayný þeyi demesiyle olur.Dindar olmak Rabbime aklýnla da,kalbinle de,dilinle de teslim olmaktýr.