ilimdunyasi.com Haberleri
Pages: 1
Okullarda mescit talebi insani ve vicdani bir taleptir By: reyyan Date: 31 Aralýk 2012, 02:05:54
Okullarda mescit talebi insani ve vicdani bir taleptir



Demokrat Eðitimciler Sendikasý (DES) Genel Baþkaný Gürkan Avcý,2012 yýlýnýn eðitimde deðiþim yýlý ve demokratik adýmlarýn atýlmaya baþlandýðý bir dönem olduðunu söyledi.

2012 yýlýnýn eðitimde deðiþim yýlý ve demokratik adýmlarýn atýlmaya baþlandýðý bir dönem olduðunu söyleyen Demokrat Eðitimciler Sendikasý (DES) Genel Baþkaný Gürkan Avcý, “Yapýlan reform çalýþmalarýný tümden infaz etme kolaycýlýðý ve ucuz yolu terk edilmelidir. Bizde yapýlanlarý yetersiz, kimi uygulamalarý eksik ve çarpýk buluyoruz fakat eðitimde geldiðimiz nokta özenle korunmalý, kýskançlýkla sahiplenilmelidir” dedi.
 
Fatih projesini, her çocuðun internete baðlanmasýný destekleyen bir proje olmasý nedeniyle önemsediðini ve eðitimde fýrsat eþitliðini güçlendirecek bir proje olarak gördüklerini söyleyen DES Genel Baþkaný Gürkan Avcý, eðitim reformlarýný deðerlendiren açýklamasýnda þunlarý söyledi;
 
Finlandiya’da okullar arasý baþarý farký yüzde 5, Türkiye’de ise yüzde 70. Türkiye’de 60 bin kaliteli üniversite programý var. Bir buçuk milyon üniversite adayý buraya hücum ediyor. Kimi üniversitelerin ve bazý programlarýn boþ kalmasý bunu ispatlýyor. Yani eðitimde fýrsat, kalite ve istihdam eþitliði konusunda ciddi sýkýntýlarýmýz bulunuyor.
 
12 yýllýk zorunlu eðitim reformunun faydalarý yýllar sonra fark edilecektir. 12 yýllýk zorunlu eðitimin temel hedefinin aktif, demokratik ve nitelikli meslek sahibi vatandaþ yetiþtirmek olduðu unutulmamalýdýr Bunun için öðrenciyi edilgenlikten kurtaracak, müfredat merkezli deðil, öðrenci merkezli bir eðitim sistemi yapýlandýrmasýna ihtiyaç vardýr.
 
OKULLARDA MESCÝT TALEBÝ ÝNSANÝ VE VÝCDANÝ BÝR TALEPTÝR

Bu itibarla okullarda, ders saatleri dýþýnda ibadetini yerine getirmek isteyen öðrenci ve öðretmenlere okul idarelerince kolaylýk gösterilmesi ve bir mescit hazýrlanmasý yönünde yasal düzenlemeye ihtiyaç vardýr. Bu düzenleme, temel din ve vicdan hürriyetinin ve demokratik eðitim sisteminin bir gereðidir. Böylesine son derece insani, vicdani ve demokratik bir talebe karþý olmayý eðitimcilikle, sendikacýlýkla baðdaþtýramýyor, faþizan ve hastalýklý bir kiþilik olarak görüyorum.
 
KIZ VE ERKEK OKULLARI AÇILMALIDIR

Öte yandan çeþitli mülahazalar ve dini çekinceler nedeniyle çocuðunu yalnýzca hemcinslerinin devam ettiði okullara göndermek isteyen velilere de uygun eðitim kurumlarýnýn açýlmasý gerekiyor. Devletin, bütün vatandaþlarýna eðitim hakkýný saðlamak ve taleplerine göre eðitim hizmetlerini kolaylaþtýrmak gibi bir sorumluluðu vardýr. Bu nedenle karma eðitim kurumlarý yaný sýra yalnýzca kýzlarýn yahut erkeklerin devam ettiði okullar maharetiyle tüm çocuklarýmýzýn okullaþmasý saðlanmalýdýr. 
 
Eðitim reformlarýna siyasi ikbal beklentisi olmadan ve her türlü eleþtiri ve dezenformasyona maruz kalmayý göze alarak devam edilmesi gerektiðini düþünüyorum. Eðitim adýna yapýlan her þeyi çok deðerli ve kutsal buluyorum. Ülkemizin refah ve mutluluðunun, barýþ ve esenliðinin eðitim sisteminin nitelik ve dinamikliðiyle paralel olduðuna inanýyorum. Bu nedenle eðitim sisteminin; egemenlerin isteklerine göre deðil milletin taleplerine göre ve ülkenin ihtiyaçlarýna göre yeniden demokratik, bilimsel ve özgürlükçü bir anlayýþla tasarýmlanmasý gerekiyor.
 
VELÝLERDE SORUMLULUK ALMALI

Öðrenciler okulu ciddiye almýyor çünkü eðitim istihdam saðlamýyor. Yeterince fark yaratmýyor. Türkiye’de eðitim algýsý, kültürle þekillenmiþ durumda. Aile yeterince sorumluluk almaktan kaçýnýyor. Çocuðunu televizyonun veya bilgisayarýn önüne atýyor. Sorumluluðu okula ve öðretmene yüklüyor. Ailelere de karne verilmediði yahut sorumluluk yüklenmediði takdirde en iyi eðitim programlarýndan dahi verimli geri dönütler almak zor.
 
SPOR VE SANATSAL BAÞARILARA EK PUAN VERÝLMELÝ

Dershaneler sýnavlar var diye var deðildir. 17 milyon öðrencinin bir milyon 200 bini, yani yüzde 8’i dershanelere gidiyor. Sýnava hazýrlanan son sýnýf öðrencilerinin ise sadece yüzde 30’u dershanelere devam ediyor. Türkiye’de þu bir realitedir ki refah düzeyi arttýkça dershaneye yönelimde artýyor. Bu nedenle sanatsal ve sportif konularda baþarýlý olanlara üniversite ve lise sýnavlarýnda ek puan verilmelidir.
 
EZBERLE YARATICILIK GELÝÞMEZ

Sýnav sistemi öðrencinin akýlda tutma becerisine önem veriyor. Sýnav Sisteminde paradigmal deðiþikliðe ihtiyaç var. Sonuç odaklý sýnav sisteminden, süreç odaklý sýnav sistemine geçilmelidir. Müfredatýmýz beceri temelli fakat SBS ezbere dayalý. Ezberle yaratýcýlýk geliþmez. Sýnavlarýn eðitim programlarýnýn baþarýsýný ölçme, eksikliklerini belirleme ve iyileþtirici tedbirlerin belirlenmesine katkýda bulunmasý gerekir. Sýnavlarýn yerel, bölgesel ve merkezi sýnavlar þeklinde güvenilir bir þekilde uygulanmasý elzemdir.
 
REHBERLÝK SÝSTEMÝ KALÝTELÝ DEÐÝL

Türkiye’de rehberlik sistemi maalesef kaliteli verilemiyor. Öðrenci ve aileler yeterli rehberlik hizmeti alamýyor. Bu nedenle kademeler arasý geçiþ çok sancýlý oluyor. Rehberlik hizmetlerinin niteliðini yükseltmek ve bölgeler arasýndaki niceliksen ve niteliksel farklýlýklarý milimize etmek gerekiyor.
 
DERSHANELER YAÞAM BOYU EÐÝTÝMDE KULLANILMALI

Türkiye’de eðitim, sýnýf atlamanýn en kestirme yolu olarak görülüyor. Bu eksende de sýnav diye bir yarýþ ve canavar yarattýk ve sonra dershanelerden çocuklarýmýza savaþma taktiði öðretmesini istedik. Arz talep dengesizliði ve rekabet dershanelere olan ihtiyacý körükledi. Esnek öðrenme ortamlarý olarak tasarlanmasý gereken dershanenin yaþam boyu eðitim faaliyetlerinde aktif hale getirilmesi çok faydalý olacaktýr. Bir yönüyle de eþitsizliklerin yaþandýðý eðitim sisteminde adil bir rekabet ortamý da hazýrladý dershaneler. Burada yapýlmasý gereken arz talep dengesini saðlýklý ve adil bir zemine taþýmaktýr. Bu yarýþý eþitlikçi adaletçi hale getirmektir.
 

Ynt: Okullarda mescit talebi insani ve vicdani bir taleptir By: ehlidunya Date: 31 Aralýk 2012, 16:16:40
Esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berekatuh;

VELÝLERDE SORUMLULUK ALMALI

Öðrenciler okulu ciddiye almýyor çünkü eðitim istihdam saðlamýyor. Yeterince fark yaratmýyor. Türkiye’de eðitim algýsý,

kültürle þekillenmiþ durumda. Aile yeterince sorumluluk almaktan kaçýnýyor. Çocuðunu televizyonun veya bilgisayarýn

önüne atýyor. Sorumluluðu okula ve öðretmene yüklüyor. Ailelere de karne verilmediði yahut sorumluluk yüklenmediði

takdirde en iyi eðitim programlarýndan dahi verimli geri dönütler almak zor.


Evet bu konuya yüzde yüz katýlýyorum .Okula göndermekle iþ bitmiyor anne baba birebir ilgilenecek evde tv bilgisayar

vs kendileri kullanmayacaðý gibi çocuklarada belli vakitlerde kullanmalarýný saðlamalarý gerekir yoksa nefsine uyup

çocuk baþarýsýz olmasý durumunda öðretmen ve okula atmak marifet deðildir .Rabbim hayýrlý evlatlar yetiþtirmeyi nasip

eylesin
Ynt: Okullarda mescit talebi insani ve vicdani bir taleptir By: hafiza aise Date: 31 Aralýk 2012, 17:03:08
Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuh ; Finlandiya’da okullar arasý baþarý farký yüzde 5, Türkiye’de ise yüzde 70. Korkunç bir uçurum var. Özel okul ve dershanelerin varlýðýyla bu yüzdenin azalmasý biraz zor.

radyobeyan