Kamunun en iyi hizmet veren merkezi By: ehlidunya Date: 27 Eylül 2012, 18:10:06
Kamunun en iyi hizmet veren merkezi
Milli Eðitim Bakanlýðý'nýn (MEB) ''Alo 147'' iletiþim merkezi, maddi imkansýzlýklar nedeniyle okula gidemeyen kýz çocuklarýna umut oldu.
-''Alo 147'' kýz çocuklarýna umut oldu
-MEB ''Alo 147'' iletiþim merkezi, maddi imkansýzlýklar nedeniyle
okula gidemeyen kýz çocuklarýnýn hayallerini gerçekleþtiriyor
-Kýzlarýn eðitimi projesi kapsamýnda hazýrlanan, depremzede
öðrenciler ile Erciþ'teki çaðrý merkezi çalýþanlarýnýn rol aldýðý
kýsa film, merkeze gelen çaðrý sayýsýný artýrdý
-''Alo 147''yi hizmete girdiði günden bugüne yaklaþýk 520 bin
Kýz Çocuklarýnýn Okullaþma Oranýnýn Artýrýlmasý Projesi kapsamýnda, kamuoyunda farkýndalýðýn arttýrýlmasý amacýyla kýsa film hazýrlandý.
Van'ýn Gevaþ ilçesinde çekilen filmin oyuncularý, depremzede öðrenciler ile çaðrý merkezi çalýþanlarýndan seçildi. Hazýrlanan yaklaþýk 1,5 dakikalýk kýsa film, kamu spotu olarak ekranlarda yer almaya baþladý.
MEB yetkilileri, kamu spotunun yayýnlanmasýnýn ardýndan geçtiðimiz, mart ayýnda, Van'ýn Erciþ ilçesinde hizmete giren, ''MEB Ýletiþim Merkezi-Alo 147''yi daha fazla kiþinin aradýðýný belirtti.
''Alo 147'' hattýnýn kýz çocuklarýnýn okullaþma oranýnýn artýrýlmasý yönünde olumlu katkýlar saðladýðýný kaydeden yetkililer, Anadolu Ajansý'nýn geçen hafta yayýnladýðý ''Alo 147'yi aradý, okuluna geri döndü'' haberinin de bunun göstergesi olduðunu söyledi.
-Okumak isteyenler için tüm imkanlar seferber edildi-
Aðrý'da Yukarý Yoldüzü köyünde yaþayan Naci Gökçe Lisesi 11. sýnýf öðrencisi Gamze Turan, maddi imkansýzlýklar nedeniyle ailesi tarafýndan okula gönderilmeyince, ''Alo 147''yi arayarak, yardým istemiþ, MEB yetkililerinin aile ile görüþmesi ve tüm masraflarý karþýlama sözü vermesi üzerine Gamze Turan tekrar okuluna geri dönmüþtü. AA, Gamze Turan'ýn okula dönüþünü, kamuoyuna duyurmuþtu.
Bakanlýk yetkilileri Gamze durumundaki tüm çocuklara ulaþmaya çalýþtýklarýný ifade ederek, bu tür imkansýzlýklar nedeniyle okula gidemeyen çocuklar ile ailelerinden ''Alo 147'yi aramalarýný istedi.
Yetkililer, okumak isteyen çocuklarý okula kazandýrmak için devletin tüm imkanlarýný seferber ettiklerini kaydettiler.
-Aramalarýn yüzde 92'si bilgi edinme amaçlý-
''Alo 147''yi hizmete girdiði günden bu yana yaklaþýk 520 bin kiþi aradý. Aðustos ayýnda çaðrý merkezini arayanlarýn sayýsý ise 106 bin oldu. Arayanlarýn, yüzde 58'ini erkekler, yüzde 42'sini kadýnlar oluþturdu. Vatandaþlarýn, yüzde 92'sý bilgi edinme, yüzde 6'si talep, yüzde 1'i þikayet ve yüzde 1'i de görüþ ve önerilerini iletmek için iletiþim merkezi aradý.
Çaðrý merkezini arayanlarýn, 51 bin 50'si açýk öðretim iþlemlerini, 15 bin 678'i SBS'yi, 10 bin 851'i ise 4 4 4 eðitim sistemini sordu. Bunun dýþýnda öðretmenlerin yer deðiþtirme ve özür grubu atamalarýyla e-okul, Fatih Projesi ve okul öncesi eðitim konularý da vatandaþlarýn en çok merak ettiði konular arasýnda yer aldý.
-Kamuda en iyi hizmet veren merkez seçildi-
''Alo 147'', baðýmsýz bir þirketin yaptýðý ankette, tüm kamu ve özel kurumlardaki verilen çaðrý merkezi hizmetleri arasýnda vatandaþ memnuniyeti açýsýndan en iyi hizmet veren merkez seçildi. Ýlk 3 aylýk dönemde MEBÝM memnuniyet endeksi 83 olarak belirlendi.
Türkiye genelinde bin 72 noktada 2 bin 20 kiþi ayný anda yazýlým sistemi üzerinden merkeze iletilen çaðrýlarý görebiliyor.
7 gün 24 saat hizmet veren 100 kiþilik çaðrý merkezi çalýþanlarýnýn yüzde 95'ini depremzede, yüzde 50'sini ise engelli bireyler oluþturuyor.
Lisans, lise, ortaöðretim ve önlisans mezunu olan personele eðitim uzmanlarý tarafýndan 80 saatlik, iletiþim, kriz yönetim becerisi, konuþma teknikleri, MEB'in tanýtýmý konularýnda eðitim verildi.
Ýletiþim Merkezi'ne gelen tüm çaðrýlara uzmanlar tarafýndan doðrudan cevap veriliyor. Çaðrýlarýn bir inceleme ve araþtýrma gerektirmesi veya Bakanlýkça iþlem yapýlmasýný zorunlu kýlmasý nedeniyle hemen cevap üretilemediði durumlarda kurum ve kuruluþlarla iletiþime geçilerek en geç 72 saat içerisinde taleplerle ilgili telefon veya SMS aracýlýðýyla geri dönülüyor.
Haber7
radyobeyan