Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü By: sumeyye Date: 24 Temmuz 2012, 14:52:15
2) Şafiî, Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü :
Bu hukukçulara göre, kendisi üzerinde selem akdi (para peşin mal veresiye) yapılması sahih olan şeylerin ödünç verilmesi de caizdir. Bu, mislî olabileceği gibi kıyemî mallardan da olabilir. Hayvan da bunlar arasındadır.
Delil, Hz. Peygamber (s;a.)'in uygulamasıdır. Ebu Râfi' şöyle rivayet etmiştir : «Resulullah (s.a.) iki yaşlaınrıdaki bir deveyi ödünç aldı» [37] Hayvanlar ne ölçü ve ne de tartı ile satılmayan mallardandır. Hanefîler, Ebu Râfi' hadîsinin mensûh olduğu ve kıyemî malların karz olarak verilemeyeceği görüşünü benimsemiştir.
Kendisinde selem akdi caiz olmayan mücevherat vb. şeylerin karz olarak verilmesi de caiz değildir. Çünkü karz, mislin geri verilmesini gerektirir. Benzer nitelikleri tesbit edilemeyen veya nadir olan şeylerin mislinin- geri verilmesi ise güç olur [38][37] Müslim, Müsâkât: 118; Ebû Dâvud, Büyü': 110; Tirmizî, Büyü' : 73.
[38] İbn Kudâme, el-Muğnî, c. IV, s. 314.
Dr. Hamdi Döndüren, Çağdaş Ekonomik Problemlere İslami Yaklaşımlar, İklim Yayınları: 26-27.
Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü By: reyyan Date: 08 Şubat 2014, 23:50:14
Şafii, Hanbeli ve Mâliklerde durum farklıymis demek kiyemi malda ödünç veriliyormuş.
Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü By: esratüz zehra 2 Date: 09 Şubat 2014, 00:07:06
evet diğer konuyu da okumuştum hanefilerin karz hakkındaki görüşleri daha farklıydı burada da kıyaslama ve aradaki fark çok net belirtilmiş
Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü By: Talhaycsr8D Date: 09 Şubat 2014, 00:21:50
ben görüşlerin ne anlama geldigini bilimiyorum biri bana yardımcı olabilirmi allah rızası için
Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü By: ebu avane Date: 09 Şubat 2014, 00:57:36
ben görüşlerin ne anlama geldigini bilimiyorum biri bana yardımcı olabilirmi ALLAH rızası için
Kardeşim ticarette hayvanların ödünç alınıp alınmayacağı noktasında bazı hukukçularımız efendimizin hadisini delil göstererek olabileceğini söylerken Hanefiler bu hadisi mensuh yani başka bir delil hadisle kaldırıldığını hayvanların ödünç alınmayacağını belirtmiş.