Siret Ansiklopedisi
Pages: 1
Alemlere Rahmet By: saniyenur Date: 24 Temmuz 2012, 11:56:02
Alemlere Rahmet

"(Ey Muhammedi) Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (21: 107) âyetinin kuþatýcýlýðý, zaman ve mekân itibariyle onun çevresi, bütün insanlýk ufuklarýný aþmaktadýr. Zaman bakýmuýdan kýyamate kadar bütün ne­silleri kapsarken, mekân itibariyle de sýnýrsýz­dýr ve bütün âlemi kuþatýr. Çünkü Allah, 'biz seni Arabistan yarýmadasýna gönderdik', de­miyor. Aksine, "biz seni âlemlere gönderdik" diyor.

Dinler ve mezhepler tarihinde bunun bir ben­zerine rastlanýlmamaktadýr. Eski bir din olan-Yahudilikte Allah'a yalnýz Ýsrail oðlullarmýn Rabbi nazarýyla "bakýlýr. Allah, kâinatýn yara­týcýsý ve sahibi olarak kabul edilmesine rað­men, O'nun katýnda en sevgili millet, Ýsrail oðullan olduðu telakkisiyle Allah, onlarýn millî tannsýdýr. Eski Ahit kitaplarý, Yahudile­rin kutsal kitaplarý Allah'ý Rabbe'l-âlemîn "Âlemlerin Rabbi" olarak nitelendirmez. Ki­taplarýnda Hz. Musa, Hz. Harun, Hz. Davud ve Hz. Süleyman'dan bahsederken evrensel bir tema aramak boþunadýr, böyle bir beyan göremezsiniz. Çünkü Yahudilik hiçbir zaman bütün insanlýk için rahmet ve eþitlik dini ol­mamýþtýr. Yahudiler, Ýsrail oðullarýndan baþ­kasýna dinlerini yaymayý istemezler.

Hýristiyanlýkta ise, hoþgörü sahibi ve insanlý­ða dini yaymaya çalýþan Peygamber Hz. Ýsa'nýn bütün bir âleme gönderildiðine dair bir beyaný bulunmamaktadýr. Aksine, Hz. Ýsa:

"Ben Ýsrail evinin kaybolmuþ koyunlarýndan baþkasýna gönderilmedim." (Matta Ýncili, 15: 24), "(Havarilere emrederek) Milletler yoluna gitmeyin, ve Samiriyelilerin þehirlerinden hiç birine girmeyin; fakat daha ziyade Ýsrail evi­nin kaybolmuþ koyunlarýna gidin." (Matta Ýn­cili, 10: 5-6). demiþti. Ýsrail oðullarýndan ol­mayan bazý hastalardan bahsedilip dikkati çe­kilince Özür dilemiþ ve "ben çocuklarýn ek­meðini köpeðe veren adam deðilim." demiþti. (Matta Ýncili, 15: 26).

Doðu ve Asya dinlerinde ise, özellikle Hind dini, misali verilen dinlerden farklý deðildir. Hatta bazý hususlarda onlarý çok gerilerde bý­rakýr. Neseb ve soyu takdîs eder. Ýnsanlarý, zâlimce bir takým sýnýflara-kastlara ayýrýr. Aþaðý tabaka olan Sudra'lar(iþçiler)ýn hayatý­nýn hiçbir deðeri yoktur. Zaten onlar, Hindu inançlarýna göre, Brahma denilen hayvanýn ayaklarýndan doðduðu için hiçbir sevgiye ve saygýya layýk deðillerdi. Toplumun en üst ka­demesindeki Brahmanlar için Sudra'lann ka­nýný akýtmak helâldi. Hinduizm'in kutsal kita­bý Veda'larý, Sudra'lann okumalarý þöyle dur­sun, tesadüfen yoldan geçerken okunuþunu dinlemeleri bile büyük günahtý. Veda'larý okumak, kurban kesmek, tanrýlara adak ada­mak yalnýz Brahman'larýn hakkýdýr. Allah, onlarý sadece diðer sýnýflara hizmet için yarat­mýþtýr. Hindularýn dünyasýnda Âlemlerin Rabbi telakkisini aramak beyhudedir.

Konfüçyüscülük, Taoizm, Þintoizm, eski Türk inançlarý, Caynizm, Sihizm ve Zerdüþtlük gibi diðer dinler de "millî din" hükmünde olup evrensellikten uzaktýrlar.

Ýslâm'ýn tebligatý Hz. Muhammed'i, Âlemlerin Rabb'inden, âlemlere rahmet ola­rak gönderildiði þeklindedir. Kur'an-ý Kerîm'in bu husustaki beyaný (21: 107) keyfi­yet ve kemiyet bakýmýndan mükemmeldir. Rasûlullah'in haiz olduðu büyük þahsiyet, üstün talimat insanlýða yeni bir bereket ve iç huzuru getirdi. Hayata yeniden canlýlýk verdi. Bu sayede onu hastalýklardan, elemlerden kurtardý, güçlükleri halletti,üzüntüleri ortadan kaldýrdý. Rahmet ve bereket yaðmurlarý yað­dý, saadet ve hayýr topraklan neþvü nema bul­du. Çorak yerler yeþerdi. Böylece Hz. Mu­hammed'in peygamberliði sayesinde eþsiz bir kemiyet artýþý oldu, bolluk meydana geldi. Keyfiyette de iyileþme görüldü.

Rahmet, günlük hayatýmýzda sýkça kullanýlan bir kelimedir. Ýnsana fayda ve rahat veren her Þeye rahmet deriz. Rahmetin pek çok çeþidi vardýr. Susamýþ birine bir bardak soðuk su ik­ramý, yolunu bilmeyen bir garibe yol göster­mek, çok sýcak bir günde terleyenleri serinlet­mek, ananýn yavrusunu þefkatle baðrýna bas­masý, babanýn evladým terbiye edip yetiþtir­mesi ve hayata hazýrlamasý, öðretmenin öð­rencisini okutup ona ilim nimetini aktarmasý, aç birinin doyurulmasý, çýplaðýn giydirilmesi, muhtaç kimsenin ihtiyacýnýn karþýlanmasý... Ýþte hayatýn muhtelif safhalarýnda görülen bu tür þeyler hep rahmet eseridir. Bunlarý herkes takdir eder, bunlarý yapanlara da iyilikleri karþýlýðýnda teþekkür edilir. (H. A. Nedvî, es-Sîretü' n-Nebeviyye).

Rahmet'in en büyüðü ve en üst derecesi, bü­tün insanlýðý helakten kurtaran Ýslâm'ýn getir­diði rahmettir. Âlemlere rahmet olarak gön­derilen Rasûlullah'in rahmeti, diðerleriyle kýyaslanamayacak kadar büyük ve geniþtir.




radyobeyan