Yeni Ahid By: saniyenur Date: 10 Haziran 2012, 11:09:13
Yeni Ahid (Ýncil)
Ayný þekilde, Yeni Ahid (Ýncil)'de de Muhammed'ýn geleceðine açýkça iþaret eden pek çok kýsýmlar mevcuttur. Bunlar, ya doðrudan onun ismini zikretmekte ya da onun hareketleri veya fonksiyonlarýnýn özelliklerine atýf þeklindedir. Bunlardan birkaçýný örnek olarak vermekte fayda vardýr.
Baptist John (Yahya Peygamber).Yahudiler, kim olduklarýný öðrenmek amacýyla ona rahiplerini göndermiþti. "O ise, 'Ben Mesih deðilim' diye itiraf etti. Yine sordular : 'O zaman kimsin? Ýlyas mýsýn sen?' Yine 'Hayýr' dedi. 'Sen o peygamber misin?' diye sordular 'Hayýr' dedi. Ve tekrar sorarak þöyle dediler: 'Öyleyse sen Mesih, Ýlyas veya o peygamber deðilsen, niçin vaftiz ediyorsun?' " (Yuhanna, I, 20-25). O peygamber denen Ýsa deðildir; ancak Muhammed olabilir. Çünkü Yahya Peygamber, nübüvvetini ve tebliðini ve o peygamberin geleceðini haber vermeyi Ýsa'nýn yaþadýðý dönemde sürdürmüþtür. Bundan da Öte, Yahya'ýn verdiði o peygamberin, kendinden 'daha güçlü' þeklindeki tarifi Ýsa'ya deðil, fakat Muhammed'a uymaktadýr. "Yahya onlara cevap verip, dedi: Ben sizi su ile vaftiz ediyorum; fakat benden sonra gelen birisi vardýr ki, benden daha güçlüdür; ben onun çarýðýnýn baðýný çözmeye bile lâyýk deðilim. O sizi ruh ve ateþ ile kutsayacaktýr." (Yuhanna, I, 26-27). "Sonra" edatý, Ýsa'ýn o peygamber olamayacaðýný sarih olarak göstermektedir.
(Prof. Abdul Ahad Davud, incil'de Muhammed, sf. 156-263). Çünkü Ýsa ve Yahya ayný çaðda yaþamýþlardýr. 'Sonra edatý ise belirsiz bir geleceðe atýf ifadesidir. Ve bu haberden sonra, Muhammed 'dan baþka hiçbir peygamber yeryüzünde ateþ ve þeref ile tesis etmemiþtir. Yahya'ýn verdiði bu habere göre, su ile kutsama Þilah'a (Yani Allah'ýn Rasulü) gelip insanlarý 'ruh ve ateþ' ile kutsayana kadar devam edecektir. Muhtemelen, Yahya Bakara Suresi'nde ifade edilen Kur'anî kutsamaya iþaret ediyordu: "... Allah'ýn boyasý. Kimin boyasý Allah'mkin-den daha güzeldir?..." (2: 138).
Ýsa, Ýsa Peygamber, adý öðreten anlamýna gelen 'Perakliytos' veya 'Paraklet' veya 'Parakalon' olan ve ebedî sürecek baþka bir peygamberin geleceðini haber vermiþtir. "Ben Peder'e ibadet edeceðim ve O size baþka bir teselli edici (peraklitos) gönderecek ki, o sizinle ebediyyen kalabilir." (Yuhanna, XIV, 16). Peraklitos kelimesi, 'meþhur', 'bilinen' ve 'övgüye lâyýk' demektir. Bu da tamamen 'Ahmed'le ayný mânaya gelir. Isa'ýn Arapça veya Ýbranice kullandýðý asýl kelime, önce Latince'ye sonra Ýngilizce'ye çe-virilirken Öyle deðiþmiþtir ki, orijinal þeklini bulmak güçtür.
Bununla beraber, tahrif olmuþ ve deðiþmiþ þekliyle de olsa peraklitos veya xerakletos kelimesi de, Ahmed veya Muhammed'in anlamaný uygun asýl isme gerçekten iþaret etmektedir. Kur'an-ý Kerim, Ýsa Peygamber'ýn kendisinden sonra Ahmed isimli bir peygamberin geleceðini haber verdiðini doðrulamaktadýr: "Meryem oðlu Ýsa da: 'Ey Ýsrail oðullarý! Doðrusu ben, benden önce gelmiþ olan Tevrat'ý doðrulayan, benden sonra gelecek olan Ahmed adlý peygamberi müjdeleyen, Allah'ýn size gönderdiði bir peygamber (elçi)im.' demiþtir..." (61: 6).
Ýsa, peygamber geldiði zaman ona þahitlik edecek ve adýný açýða vuracaktýr. "Babadan size göndereceðim Tesellici (veya öven, Ahmed) Baba'dan çýkan hakikat Ruhu geldiði zaman o bana þahitlik edecektir." (Yuhanna, XV, 26). Ve Muhammed gerçekten de onun mucizevî ve þerefli doðumuna ve yüksek mevkiine þu sözlerle þahitlik etmiþtir: "Melekler demiþti ki: 'Ey Meryem! Allah seni, kendisinden bir kelime ile müjdeliyor: Adý Meryem oðlu Ýsa Mesih'dir; dünyada ve ahirette þerefli ve (Allah'a) yakýn olanlardandýr.' " (3: 45). Rasulullah Ýsa'nýn düþmanlarý tarafýndan öldürülmediðini de, çarmýha gerilmediðini de açýkça bildirmiþtir: " 'Biz Allah'ýn elçisi Meryem oðlu Ýsa Mesih'i öldürdük! demelerinden ötürü... Oysa onu öldürmediler ve asmadýlar; fakat onlar öyle göründü. Onun hakkýnda anlaþmazlýða düþenler, ondan yana tam bir kuþku içindedirler. O hususta bir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler. Hayýr, Allah onu kendisine yükseltti. Allah daima üstündür, hikmet sahibidir.' (4: 157-158).
Isa, ayný zamanda Ruhul Kudüs'ün onlara rehberlik ederek Doðru Yol'a ulaþtýracaðýný ve kendiliðinden bir þey söylemeyip, sadece Rabbinin kendisine vahyettiðini söyleyeceðini haber vermiþtir. "Mamafih, o, Ruhul Kudüs geldiði zaman, o sizi tam Hakk'a götürecektir; fakat o ne duyarsa, onu konuþacaktýr:' (Yuhanna, XVI, 13). Kur'an-ý Kerim de bu görüþü kesinlikle desteklemekte ve Rasulullah'ýn sadece kendine vahyoluna-m söylediðini teyid etmektedir: "Arkadaþýnýz sapmamýþ ve azmamýþtýr. O, kendiliðinden konuþmamaktadýr. Onun konuþmasý ancak, bildirilen bir vahiy iledir!' (53: 2-4).
Ýncil'deki Diðer Haberler. Pek çok Peygamber, son Peygamberin Ýshak' in soyundan olmayýp, Ýsmail'in neslinden geleceðini ve onun þeriatýnýn bütün diðer kanun ve sistemlere hâkim olacaðýný haber vermiþ ve ona karþý çýkanlarýn mahvolacaðýna iþaret etmiþlerdir. "Ýsa onlara dedi: 'Siz Kitap'ta inþa edenlerin reddettiði taþý okumadýnýz mý? Aynýsý köþenin baþý olmuþtur? Bu Rabbinizin iþidir ve bizim gözümüzde olaðanüstüdür. Bu yüzden Tanrý'nýn Hükümranlýðý sizden alýnacak ve ondan meyveler getiren bir millete verilecektir. Ve bu taþýn üstüne kim düþerse parçalanacaktýr: Ve o kimin baþýna düþerse onu un gibi daðýtacaktýr." (Matta, XXI, 42-44) Bu haberde reddedilen taþ, çocuk iken annesiyle birlikte Faran (Mekke) vadisine gönderilen, fakat soyundan bu dünyaya Allah'ýn Son Peygamberi'nin geleceði, Ýbrahim'in büyük oðlu Ýsmail'dýr.
Eski Ahid (Tevrat). Son Peygamberin gelmesi ile ilgili benzer iþaretler Eski Ahid'de de bulunmaktadýr. Bunlardan bazýsý aþaðýda ifade edilmektedir. "Allah'ýn Rab sizin için aranýzdan kardeþlerinden benim gibi bir peygamber çýkaracak, onu dinleyeceksiniz. Nasýl ki Hareb'de toplantý gününde: Bir daha Allah'ým Rabbim Sesini iþitmeyeyim ve artýk bu büyük ateþi görmeyeyim ve ölmeyeyim, diye Allah'ýn Rabden istedin. Ve Rab sana dedi ki, 'Onlar bütün konuþtuklarýný doðruca söylediler. Ben onlarýn kardeþleri arasýndan onlar için sizin gibi bir peygamber çýkaracaðým. Onun aðzýna Benim Sözlerimi koyacaðým ve onlara Benim emrettiðimi söyleyecek. Ve kim, onun Benim ismimle söyleyeceði Sözlerimi dinlemezse, Ben, Kendim ondan bunu isteyeceðim." (Tesniye, XVIII, 15-19).
Bu da Yeni Ahid (Ýncil)deki tahmini doðrulamaktadýr. (Yuhanna, I, 21-25 ve Rasullerin iþleri III, 22 ve VII, 37). Kur'an-ý Kerim de bu haberi, Peygamber'in kendiliðinden bir þey söylemediðini fakat sadece ona vahyolunaný söylediðini ifade ederek teyid etmiþtir. (53: 2-4).
O Peygamber'in, Musa gibi olacaðý þeklindeki bu tahmine göre, ordulara hükmeden ve yeryüzünde Tanrý Hükümranlýðýný ve Þeriatýný hâkim kýlan, güçlü birisidir. Ýsrailo-ðullarýnýn kardeþleri'nin Araplardan baþkasý olmadýðý açýktýr. Ve Araplar (Ýsmailoðul-larý) arasýnda Muhammed'dan baþka hiç kimse peygamberliðinserdetmemiþtir." (Ey insanlar!) Doðrusu biz size, üzerinize þahitlik edecek bir elçi gönderdik; nasýl ki Firavun'a da bir elçi göndermiþtik.' (73: 15). Bu ayet, Musa'ýn, Firavun ve çaðýnýn Ýnsanlarýna þahit olarak gönderildiði gibi, Muhammed'ýn da kendi çaðýnýn (yani, günümüz) insanlarýna, onlarý kötülüðe karþý uyarmak ve doðrulara iyi haberler vermek için gönderildiðini açýkça belirtmektedir.
Musa Peygamber da ashabýnýn ileri gelenlerinden birisiyle konuþurken Rasulullah Muhammed hakkýnda gayet açýk olarak bahsetmiþtir, "Ve bu Tanrý'mn adamý Musa'nýn Ýsrailoðullarým ölümünden önce kut-sadýðýdýr. O þöyle dedi: 'Rab Sina'dan geldi. Ve onlara Seir'den doðdu. Paran daðýndan parladý. Ve muhaddeslerin on binleri Ýçinden geldi. Onlar için saðýnda ateþli ferman vardý. Evet, o halkým seviyordu.' " (Tesniye XXXIII, 1-3). Burada, tarihte, Allah'ýn düþmanlarýna karþý peygamberlerine yardým ettiði açýkça görülen birkaç olaya atýf vardýr. Böyle bir olay Sina'da, Firavun'un þer güçlerine karþý ona meydan okumasý ve yýkmasý için gerekli güçle teçhiz edilip, yetkilendirdiði Musa ile vuku bulmuþtur. Bir baþka atýf da, Mekke'nin fethine yapýlmaktadýr. Rasulullah, on bin sahabesinin baþýnda Mekke þehrinin kurulduðu Faran (Paran) Daðý'na yürümüþtür. Þer kuvvetleri nihayet bu sefer sonunda ezilmiþti. Düþmanlar, savaþmaya dahi cesaret edememiþler ve kan dökülmeden teslim olmuþlardýr. Bu olay Muhammed 'in geliþine iþaret eden özellikleri doðrulamaktadýr. Ýlâhî (Allah tarafýndan gönderilen) kitaplarda, muhtelif peygamberlere onlarýn hayatlarýnda sadece önemli bir olaya atýfda bulunarak iþaret etmek yerleþmiþ bir gelenektir. Kur'an-ý Kerim de bu tekniði muhtelif vesilelerle kullanmýþtýr. "And olsun incire, zeytine, Sina Daðýna. Bu emin þehire (Mekke'ye). Biz gerçekten insaný en mükemmel þekilde yarattýk..." (95: 1-4). Bu ayetlerin son kýsmýnda Allah-u Teâlâ insaný en mükemmel þekilde yarattýðýný ifade etmiþtir. Bunu isbat etmek Ýçin dört büyük rasu-lünü (elçisini) örnek vermekte, fakat sadece iki meyveye (incir ve zeytin) ve iki þehire atýfta bulunmaktadýr. Nu (Suriye), Ýsa (Filistin), Musa (Sina) ve Muhammed (Mekke) ima yoluyla iþaret edilmektedir.
Ýlâhî (Allah'ýn vahyettiði) kitaplarýn üslubuna aþina insanlar, yukarýda zikredilen Eski Ahid (Tevrat)'de bulunan sözler, burada onun hayatýnýn yalnýz bir büyük olayýna atýf yapýlmakla beraber, tamamen Muhammed ve onun misyonuna uymaktadýr.
Þu sözlerde de Rasulullah @'m geleceðine benzer bir iþaret vardýr: "Tanrý Teman'dan ve Kutsal Olan da Paran (Faran) Daðýndan geldi. Onun haþmeti gökleri örttü ve dünya onun Övgüsüyle doldu. Onun parlaklýðý ýþýk gibiydi, elinden ýþýnlar parlardý; ve orada o gücünü örtmüþtü.' (Habakkuk, III, 3-4). Da-vud Peygamber @ da Mukaddes kitabýnda buna atýfta bulunur: "Senin evinde oturanlar ne mutludur! Daima sana hamdederler. Kuvveti sende olan adam ne mutludur. Sion yollan onun yüreðindedir. Baka (Mekke) vadisine girdikleri gibi..." (Mezmurlar LXXXIV, 4-6).
Yüzyýllar boyunca vuku bulan büyük tahrif ve deðiþmelere raðmen, Ýslâm Peygamberi'-nin geleceðini gösteren açýk iþaretler halâ Ýncil'de bulunmaktadýr. Zaten, Allah'ýn rasul-lerinin ölmeden önce kendilerinden sonra gelecek rasulü açýkça haber vermesi kesin bir ananedir. Ve Risalet (Peygamberlik) çizgisi sona yaklaþýrken, Musa @ ve Ýsa @ gibi önemli peygamberler de, insanlarýn belirsizlik ve þüphe içinde kalmamasý için sýk sýk Son Peygamber'in geliþinden bahsederlerdi. Sahabelerine de ona inanmalarým ve Ýlâhî görevinde onu desteklemelerini telkin etmiþlerdir. Ýþte bu yüzden tercümeler vasýtasýyla vs. yollarla kitaplarýnda yapýlan kasdî deðiþikliklere ve kiliseler arasý toplantýlardaki kararlara raðmen, Muhammed @'a ve onun görevine açýkça þu veya bu þekilde iþaret eden kýsýmlar ve pasajlar Ýncil'de halen mevcuttur.
Süleyman Peygamber da, Son Peygamber'in geliþinden þöyle bahsetmiþtir: "Sevgilimin teni beyaz ve kýrmýzý, On binlerin arasýnda seçkin olan odur... Aðzý çok tatlý ve onun her þeyi güzel. Budur sevgilim, evet yârim budur. Ey Yeruþalim kýzlarý!" (Neþide-ler Neþidesi; V, 10 ve 16) 'On bin kiþi arasýndan ayýrd edilen' ibaresi dikkat çekicidir. Gerçekten o, Mekke seferinde beraberinde bulunan on bin sahabesinin arasýnda en sevilen ve isteneniydi.
Hýristiyanlarýn tahrif ve deðiþtirmelerinden kurtulabilen Barnaba Ýncili bu haberleri diðer Ýndilerden daha sarih olarak içermektedir. Bir defasýnda, Ýsa havarilerine þöyle cevap vermiþtir: "Gönlünüzü ferah tutun, korkmayýn da; çünkü sizi ben yaratmadým, fakat Tanrý, Yaratanýmýz, sizi yaratan sizi koruyacaktýr. Benim için ise, ben bu dünyaya þimdi, dünyaya selamet getirecek olan Tan-rý'nýn Elçisi (Allah'in,Rasulü)nin yolunu hazýrlamak için geldim. Fakat sakýn aldatýlmayýn, çünkü benim sözlerimi alacak ve Hakikatimi kirletecek çok sayýda yalancý peygamber gelecektir." Sonra Andrew dedi ki, "Efendi, bize onu bilebilmemiz için bazý iþaretler ver." Ýsa cevap verdi: "O, sizin zamanýnýzda gelmeyecek, sizden yýllar sonra benim hakikatim bozulduðu zaman, zar zor otuz sadýk kaldýðýnda gelecektir. O zaman, Tanrý dünyaya Rahmet edecek ve elçisini gönderecektir. O, tanrýsýzlara karþý büyük bir güçle gelecek ve yeryüzündeki putperestliði yýkacaktýr. O beni sevindirecektir, çünkü onun vasýtasýyla Tanrý'mýz bilinecek ve övülecek ve ben de doðrulardan bilineceðim; ve o benim insandan öte bir varlýk olduðumu söyleyenlere karþý mücadele edecektir. Size, hakikaten size söylüyorum ki ay, çocukluðunda onun uyumasýna yardým edecek ve büyüdüðünde de o, ayý ellerine alacaktýr. (B,urada Muhammed'ýn parmaðýyla iþaret ettiðinde ayýn Allah'ýn Emriyle ikiye bölünmesi mucizesine atýf yapýlmaktadýr). Dünya ona dikkat etsin, çünkü o putperestleri kýlýçtan geçirecektir... O Hak ile, diðer peygamberlerden daha aþikâr olarak gelecek ve fenalýðý tekdir edecektir. Babamýzýn þehrinin kuleleri birbirini sevinçle selâmlayacak ve putperestlik: yere serildiðinde ve benim de baþka insanlar gibi bir insan olduðumu itiraf ettiðinde, ben size Tanrý'nýn Elçisi (Allah'ýn Rasulü)nin hakikaten-geleceðini söylüyorum." (Böl. 72)
Baþka bir vesileyle Ýsa, þöyle demiþti: "Size Tanrý'nýn Ruh ve Hak olduðunu, bu yüzden ruh ve hak içinde ibadet edilmesi lâzým geldiðini söylüyorum. Tanrý'nýn ahdinin baþka bir yerde olmayýp Kudüs'te, Süleymanýn mabedinde yapýldýðý için. Fakat bana inanýn, bir zaman gelecek ki Tanrý Rahmetini verecek, ve her yerde ona Hak ile ibadet etmek mümkün olacaktýr. [Burada, Ýslâm'daki ibadetin mekân olarak mabed, mescid vs. ile sý-nýrlanmayýp, temiz olmak þartýyla arzýn her yerinde yapýlabileceði þeklindeki temel ilkelerinden birine atýf yapýlmaktadýr. (2: 115)] "Ve Tanrý, her yerde doðru Ýbadeti rahmet ile kabul edecektir." Diðer bir soruyu da þu þekilde cevaplandýrmýþtý: "Ben gerçekten Ýsrail'in Evi'ne Selâmet Peygamberi olarak gönderildim; fakat benden sonra Tanrý tarafýndan bütün dünyaya gönderdiði Mesih gelecektir." (Bölüm 82).