Süneni Ebu Davud
Pages: 1
Banyo By: reyyan Date: 19 Þubat 2012, 19:16:03
Banyo:
 

Heladan sonra mühim bir unsur banyodur. Az önce söylediðimiz gibi Ýslâmdan önce de varlýðý düþünülebilse de îslâmiyetten sonra evlerin vazgeçilmez bir unsuru olmalýdýr. Hem abdest almak, hem de gus­letmek için ihtiyaç vardýr. Hastalýðý sýrasýnda Hz, Peygamber (aleyhissa­lâtu vesselam)' in leðen içerisinde yýkandýðýna dâir rivayet olmakla bera­ber Hz. Aiþe (radýyallahu anhâ)'nin Peygamber (aleyhissalâtu vesse­lam)'in guslünden sonra kardeþine, Rasûlullah (aleyhissalâtu vesse­lam)'in az su ile guslettiðini göstermek niyetiyle, perde gerisinde bir sa' su ile yýkandýðýna dâir rivayetler Hz. Aiþe (radýyallahu anhâ)nin hücresinde gusle mahsus husûsi bir mahallin varlýðýný ifâde eder. Nitekim az iler­de tasvirle ilgili olarak Hz. Aiþe (radýyallahu anhâ)'dan rivayet edilen: "Hz.  Peygamber  (aieyhissalâtu  vesselam)  bir seferden  dönmüþtü. (O'nun) yokluðu esnasýnda üzerinde (kanatlý at) timsâller(i) bulunan bir durnûku eve (sehve üzerine) asmýþtým. Bana onu indirmemi emretti. Ýndir­dim. Ben ve Hz. Peygamber (aieyhissalâtu vesselam) bir tek kaptan su alarak yýkanýyorduk" hadîsinde Hz. Aiþe'n'm perdeden söz ederken hiçbir sebep yokken gusle geçip, ondan söz etmeye baþlamasýný, Kirmaný, riva­yette üzerinde perde çekilen mezkûr sehve'nm güsulhâne (muðtesel) ola­bileceði ihtimâli üzerinde durmaktadýr. Sehve hakkýnda ilerde kaydedece­ðimiz tasvirler de bu ihtimâli kuvvetlendirmektedir. Bu durumda Hz. Ai­þe'n'm hücresinde gusülhane olduðu hükmüne varýlabilir. Bunu takviye eden diðer bir husus az önce temas ettiðimiz Hz. Peygamber (aleyhissalâ-tu vesselâm)'in hasta iken içerisinde yýkandýðý leðenle ilgili: Rivayette bunun Hz. Hafsa'ya ait olduðu tasrîh edilmektedir. Hz. Aiþe'n'm odasýnda bulunan Hz. Peygamber (aieyhissalâtu vesselam) hasta olmasý sebebiyle güsulhânede yýkanmýyor, daha kullanýþlý olduðu için Hz. Hafsa'nm leðe­ninde yýkanýyor.[308]

[308] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnevi: 16/569-570.



radyobeyan