Doktorun notunu hastalar verecek! By: sumeyye Date: 17 Ocak 2012, 15:30:30
Doktorun notunu hastalar verecek!

Saðlýk Bakaný Recep Akdað, hastanedeki performans sistemine denetim getirileceðini açýkladý.
Saðlýk Bakaný Recep Akdað, doktorlarýn denetiminin, “Saðlýkta Dönüþüm Projesi” kapsamýnda gerçekleþtirilen Merkezi Hastane Randevu Sistemi ile yapýlacaðýný açýkladý.
Saðlýk Bakaný Akdað, 80 ilde uygulanan “Alo 182” telefonla randevu sisteminin, yakýnda Ýstanbul'da da hayata geçirileceðini söyledi.
Akdað, “Vatandaþ her hususta kendisiyle ilgili seçimi yapabiliyor da hekimi neden seçemeyecekmiþ? Baþta buna da karþý çýkmýþlardý ama yaptýk. Þimdi de hizmet kalitesini randevu sisteminden takip edeceðiz. Hastalarýn bir kýsmýný arayýp 'Doktorunuzdan memnun kaldýnýz mý?' diye soracaðýz. Sonucu doktorun geliriyle karþýlaþtýracaðýz” dedi.
AK Parti, her seçimde artýrdýðý oy oranýný “Saðlýkta Dönüþüm Projesi'ne mi borçlu?” Saðlýk Bakaný Recep Akdað bu soruya, “Türkiye Ýstatistik Kurumu'nun anketine göre halkýn saðlýk hizmetlerinden memnuniyet oraný 2003'te yüzde 39'du, 2010'da ise yüzde 73'e çýktý” yanýtýný verdi.
Recep Akdað, özetle þunlarý söyledi:
“Bu sistemi eleþtirenler, vatandaþýn memnuniyetini gördükçe bunu bozmak isteyenlerdir. Performans yoluyla hekimlerin ücretlendirilmesine karþý çýkanlar açýkça söylemeseler de muayenehaneciliðin devamýný istiyorlar. Ne hikmetse onlara göre bir hekim muayenehanede çalýþýp vatandaþtan para aldýðýnda vatandaþý istismar etmiþ olmuyor da, emeðinin karþýlýðýný devlet ödediði zaman problem çýkýyor.
Biri canla baþla çalýþýrken diðerleri çalýþmýyorsa hepsine ayný maaþý vermek haksýzlýk olmuyor mu? Performansýn iyi takip edilmesi gayet önemli. Bu sistemin muayenehane ya da sabit maaþ ödeme sisteminden daha verimli olduðu da su geçirmez. Doðrudan evinizden doktorunuzu seçebiliyorsunuz. Herhangi bir hastanede bir uzman hekim eðer size yeterince ihtimam göstermiyorsa baþka bir hekimi seçebilirsiniz.
Bakýmýn kalitesini, vatandaþýn memnuniyeti ile birlikte bir hekimin ferdi olarak yaklaþýmýný ölçme fýrsatý yakalayacaðýz. 300 bin kiþi hastaneye telefon randevusuyla gitti diyelim, 15 bin kiþiye geri dönüp aldýðý hizmetten memnun kalýp kalmadýðýný soracaðýz.
Telefonla randevu sistemi, çok iyi gidiyor. 80 ilde merkezi randevu sistemine geçildi. Bu ay içinde Ýstanbul'da da baþlayacaðýz. 1800 çaðrý karþýlayýcý görev yapýyor. Yakýnda bu sayý 3500'e ulaþacak ve yýl sonuna kadar 5 bin olacak. Türkiye'de, bu kadar kalabalýk çaðrý karþýlayýcý ile hizmet veren birinci kurum. Randevu sistemiyle de 10'ar dakika aralarla randevu veriyoruz.
Söylenenin aksine performans sistemi hekimlerin iþ verimliliðini de hastalara ayrýlan süreyi de artýrdý. Eskiden hastaya doktorun ayýrdýðý süre 4.5 dakika idi, þimdi 9.5 dakika; çünkü her hekime muayene odasý tahsis ettik. 'Performanstaki 100'üncü hasta olmak ister misiniz?' diyorlar. Bunun karþýlýðý muayenehanedeki 1'inci hasta olmak mýdýr? Ýþ yükü aðýr çünkü hekim sayýsý az. TTB, yýllarca hekim sayýsýnýn artmasýna karþý çýktý. Ýþ yükleri artýyor diye hastalarý Yemen'e, Afrika'ya mý gönderelim?”
Haber7