Sahih-i Müslim Muhtasarý
Pages: 1
Dine Davet By: saniyenur Date: 27 Aralýk 2011, 21:21:01
6- Yüce Allah'a Ve Resulullah (s.a.v.)'e Ýman, Dinin Hükümlerini Öðrenmek, Dine Davet, Dinin Mahiyetini Sorup Öðrenmek Ve Kendisine Din Ulaþmamýþ Kimse­ye Dinî Teblið Etmek


21- Abdullah Ýbn Abbâs (r.a)'tan rivayet edilmiþtir:

“Abdulkays heyeti, Bahreyn taraflarýndan Resulullah (s.a.v.)'in yanýna gelip ona:

“Ey Allah'ýn resulü! Bizler, þu kabile, Rebia'nýn bir koluyuz. Bizim ile senin aranda Mudarr kafirleri girmiþtir. Bundan dolayý sana ancak haram ay­da gelebiliyoruz. Dolayýsýyla bize öyle bir þey emret ki, onunla, hem biz amel edelim ve hem de geride kalanlarýmýzý ona davet edelim” dediler. Resulullah (s.a.v.):

“Size dört hususu emrediyorum ve dört hususu da yasaklýyorum. Emrettiðim hususlar þunlar:

1- Allah'a îmaný. Sonra bunu onlara açýklama mahiyetinde þöyle dedi: Allah'tan baþka ilah olmadýðýna ve Muhammed’in Allah'ýn resulü olduðuna þahitlik etmek.

2- Namazý dosdoðru kýlmak.

3- Zekatý vermek.

4- Harpte elde ettiðiniz ganimetten beþte birini vermek.

Þunlarý ise size yasaklýyorum:

1- Dubbâ: Su kabaðýndan yapýlmýþ testiler.

2- Hantem: Topraktan yapýlmýþ küp.

3- Nakîr: Hurma kökünden ayrýlan ça­nak.

4- Mukayyer: Ziftlenmiþ küp.

Halef, kendi rivayetinde; “Allah'tan baþka ilah olmadýðýna þahitlik etmek” ifadesini ilave edip bir parmaðýný yummuþtur. [39]

Açýklama:

Abdulkays, kabileler içerisinde Hz. Peygamber (s.a.v.)'e ilk gelen heyettir. Bu kabile, Mekke'nin fethedildiði yýl gelmiþtir. Heyetin baþýnda, Eþeccu'l-Asarî lakabýný taþýyan Münzir b. Ali bulunuyordu. Bunlarýn kiþi olduklarý ihtilaflýdýr.

Abdulkays kabilesi, Rebia kabilesinin bir koludur. Bahreyn tarafýnda yaþamaktaydýlar. Mudar kabilesi, aslýnda Rebia kabilesinin kardeþi olmakla birlikte henüz o sýrada müþrik idi­ler. Bundan dolayý Rebialýlar, Medine'ye gidemÝyorlardý. Ancak haram aylarýn gelmesini bekliyorlardý. Çünkü müþrikler, haram aylara hürmetten dolayý savaþmazlardý.

Haram aylar; Zilkade, Zilhicce, Muharrem, Receb. Bu konuda alimlerin ittifaký vardýr. Bu aylarda savaþmak, Hz. Ýbrahim (a.s) zamanýnda haram kýlýnmýþtý. Bu yasak, Ýslam'ýn ilk yýllarýna kadar devam etmiþti. Nihayet Receb ayýnda savaþ helal kýlýnmýþ, diðerlerinde yine haram olarak kalmýþtýr. Hatta bazýlanna göre, Receb ayýnda bile savaþmak haramdýr. Bunun sim, güvenliði saðlamaktýr.

Humus beþte bir vergisinden maksat, düþmandan cihad yoluyla elde edilen malla­rýn, “Biliniz ki, ganimet olarak aldýðýnýz þeylerin beþte biri; Allah'a, peygamber'e, yakýn akrabalara, öksüzlere, muhtaçlara ve yolculara aittir”  [40] emrine uyarak ayette belirtilen yerlere vermektir.

Hantem, Dubbâ, Nakîr ve Müzeffet gibi kaplarý kullanmama ile ilgili yasak, bir müddet devam ettikten sonra Büreyde hadisiyle nesh edilmiþtir. Ebu Hanîfe, Þafiî ve alimlerin çoðu­nun görüþü de bu þekildedir. [41]


[39] Buhârî, Ýmân 40, tim 25; Ebu Dâvud, Eþribe 7, 3692; Tirmizî, Ýmân 5, 2611; Nesâî, Ýmân 25; Ýbn Mâce, Zühd 18,4186, 4187; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/228.

[40] Enfâl: 8/41

[41] Büreyde hadisi için b.k.z: Ebu Dâvud, Eþribe 7,3698.


Ynt: Dine Davet By: sumeyye Date: 04 Aralýk 2012, 14:20:50
s.a.. ; devamli islama davet halinde olmak gerekli ve Sevgili Peygamberimiz'in s.a.v. emirlerine uyduðumuz sürece inþaallah feraha erenlerden olacaðiz.Rabbim c.c razi olsun kardeþim.

radyobeyan