Süneni Ebu Davud
Pages: 1
Zina Eden Erkek By: reyyan Date: 17 Aralýk 2011, 15:10:58

4. "Zina Eden Erkek, Zina Eden Kadýndan Baþkasýyla Evlenemez" Âyet-i Kerimesi Hakkýnda
 



2051. ...Amr b. Þuayb dedesinden (yani Abdullah b. Amr b. el-Âs'dan) þöyle dediðini rivayet etmiþtir: Mersed b. Ebi Mersedi'l-Ganevî, Mekke'deki (müslüman) esirleri (Medine'ye) taþýrdý. Mek­ke'de Anâk diye anýlan bir fahiþe vardý .(Anâk) onun dostu idi. (Mersed) dedi ki: Ben (birgün) Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme gelip;

Yâ Resûlallah Anâk ile evlenebilir miyim? Bana (cevap vermedi) sustu. Hemen arkasýndan; "Zina eden erkek, zina eden veya müþrik kadýndan baþkasýyla evlenemez."[61] (âyet-i kerimesi) nazil ol­du. Bunun üzerine beni çaðýrýp bana bu âyeti okudu ve; "Onunla evlenme" buyurdu.[62]

 

Açýklama
 

Hadis-i þerifte anlatýlan hadiseyle ilgili olarak nazil olan tercümesini   sunduðumuz  âyet-i  kerimeyi  tefsir  âlimleri þöyle açýklamýþlardýr: "Zinakâr bir erkek evlenecek olursa, alacaðý kadýn ya zinâkar ya da Allah'a ortak koþan bir kadýndýr. Çünkü iman ve iffet sahibi temiz kadýnlar böylesi erkeklerden nefret ederler, ona tenezzül et­mezler ve etmemelidirler. Bu gibi erkekler olsa olsa ya kendisi gibi zinâkâr veya Allah'a ortak koþan bir kadýna raðbet eder ki, öylesi kadýnlarýn da namus ve iffeti zaten þüphelidir ve iþte zina þirke þirk de zinaya böyle yakýndýr.

Ayrýca zinâkar olan bir erkek, iffetsiz kadýnlarla ilgilenir. Onlardan tiksinmez. Aksine þehvetini tahrik edip kafasýna uyduklarýndan dolayý ken­dini onlara kaptýrýr ve bu duygular onun evlenme hususundaki fikrini ve muhakemesini bozar da nihayet nikâha raðbet etmez ve þayet evlenecek olsa alacaðý da öyle birisi olur. Binaenaleyh iffetli bir müslümanýn fahiþe bir kadýnla iffetli bir kadýnýn da zinakâr bir erkekle evlenmesi haramdýr. Her ne kadar bazýlarý "Bu âyetten nasýl maksat, nikâhýn hükmünü beyân deðil, zinanýn iðrençliðini beyândýr. Burada nikâh cinsî münâsebet mana­sýnadýr. Binaenaleyh âyet-i kerimede yasaklanmak istenen zinadýr" demiþlerse de, Kur'ân'da nikâh hep akid manasýna geldiðinden bu âyet-i keri­medeki nikah kelimesinin zina veya cinsî münâsebet mânâsýna geldiðim söylemek doðru deðildir. Dolayýsýyla bu görüþte isabet yoktur.[63]

Söz konusu âyet-i kerime; "öyleyse ondan bir süre daha faydalan" manasmdaki 2049 numaralý hadis-i þerife aykýrý deðildir. Çünkü âyet-i ke­rime evlenmek isteyen kimselerle, hadis-i þerîf ise, eskiden evlenip de bo­þanmak isteyen kimselerle ilgilidir. Nikâhý birdenbire bozmak evlenmeye karar vermek kadar kolay deðildir.[64]

 

Bazý Hükümler
 

1. Ýffetli erkeklerin fahiþe kadýnlarla evlenmesi haramdýr.

2. Ýffetli hanýmlarýn da zinâkar erkeklerle evlenmesi haramdýr. Çün­kü hadis-i þerifte geçen "Onunla evlenme" cümlesiyle âyet-i kerimede geçen "bu (tür evlenme) müminlere haram kýlýnmýþtýr "[65] cümlesi bu gerçe­ði isbat etmektedir. Hasan el-Basrî (r.a.) ile Katâde ve Ýmam Ahmed bu görüþtedirler. Adý geçen ulemâya göre zinadan tevbe etmeleri halinde böy­lesi kimselerle namuslu bir müminin ve iffetli bir kadýnýn evlenmesinde bir sakýnca, yoktur. Çünkü tevbe ile haram kýlýnýþýn sebebi ortadan kalk­mýþ olur.

Hanefî ulemâsý yi a Ýmam Mâlik, Ýmam Þafiî ve ulemânýn büyük ço­ðunluðuna göre ise, iffetli bir erkeðin zina etmiþ bir kadýnla evlenmesi caiz olduðu gibi iffetli bir kadýnýn da zina etmiþ bir erkekle evlenmesi caizdir. Çünkü:

a. "Bunlardan ötesini iffetli yaþamak zina etmemek þartýyla mallarý­mýzla istemeniz (mehirlerini verip almanýz ) size helâl kýlýndý"[66] âyet-i ke­rimesi buna delâlet eder. Elverir ki nikâhtan önce zinadan tevbe etmiþ ve iddet beklemesi gerekiyorsa iddetini bitirmiþ olsun.

b. "Bu (tür evlenmek) mü'minlere haram kýlýnmýþtýr"[67] âyet-i keri­mesi "Ýçinizden bekârlarý kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi olanlarý evlendirin"[68] âyet-i kerimesiyle neshedilmiþtir.

Nitekim Ebû Ca'fer en-Nehhâs da Nûr Süresindeki 32. âyetin üçüncü âyeti neshettiðini ifâde ettikten sonra ekseri ulemanýn bu görüþte olduðu­nu ve zina eden bir kimsenin suçunun cezasýný çektikten sonra evlenmesini caiz gördüklerini söylemiþtir. en-Nehhas'ýn açýklamasýna göre Ýbn Ömer, Salim, Câbir b. Zeyd, Atâ ve Mâlik b. Enes de bu görüþtedirler.[69] Ýmam Þafiî de söz konusu âyetin neshedildiði görüþündedir.

Hanbelî ulemâsýndan Ýbn Kayyým ise, bu mevzuda ileri sürülen nesh fikrinin kesinlikle doðru olmadýðýný söylemektedir.[70]

c. Ebû Bekr bir gün mescidde otururken yanýna bir adam gelmiþ ve evine misafir olan bir adamýn, kýzýyla zina ettiðinden þikâyetçi olmuþ. Bu­nun üzerine Ebu Bekr onlara önce had vurulmasýný sonra da evlendirilme­lerini emretmiþtir.[71]

d. Bu mesele Hz. Ýbn Abbas'a sorulduðunda; "Bu iþin evveli sifah (zina) sonu ise nikâhdýr. Çünkü bu bir adamýn bahçesinden hýrsýzlýk yapýp da biraz sonra çýkagelen bahçe sahibinden o bahçenin meyvelerinden satýn alan- kimsenin haline benzer. Bu damadýn önce yaptýðý iþ hýrsýzlýktýr ve haramdýr. Daha sonra bostan sahibinden meyve satýn almasý ise, helâldir" diye cevap vermiþtir.[72]

 

2052. ...Ebû Hureyre (r.a.)'den; demiþtir ki: Resûlullah (s.a.);

"Kendisine dayak vurulmuþ zinâkâr bir erkek ancak kendi gibisiyle evlenebilir" buyurmuþtur.

Ebû Ma'mer; bu hadisi Habib el-Muallim bana Amr b. Þuayb'dan naklen rivayet etti, demiþtir.[73]

 

Açýklama
 

Zinâkar olduðu için dayaðý hakeden erkekler, genellikle kendi gibi zinakâr kadýnlarla evlenmeðe tâlib olduklarý gibi zinakâr kadýnlar da kendileri gibi zinakâr olan erkeklerle evlen­mek isterler.

Hadiste geçen "dayak vurulmuþ" kaydý zinakâr erkeklerin hadisin hükmüne girmesi için ayný zamanda dayak da vurulmuþ olmasý gerektiðim ifâde etmek için getirilmiþ bir kayd-ý ihtirazý deðildir. Sadece hadisin hük­mü içerisine giren zinakâr erkeklerin çoðu zaman dayak vurulmuþ ya da dayaðý hak etmiþ kimseler olduðunu ifade için getirilmiþ bir kayd-ý ekserî'dir. . Senedden de anlaþýlacaðý üzere bu hadisi musannif Ebû Davud'a biri­si Müsedded, diðeri de Ebû Amr olmak üzere iki kiþi rivayet etmiþtir. Bu iki râvinin rivayetlerinde þu üç yerde farklýlýk vardýr:

1. Müsedded, bu hadisi sözüyle yani m ýran'an olarak rivâyet ettiði halde, Ebû Amr sözüyle rivayet etmiþtir. Bilindiði gibi "haddesenî" lâfzý "an" lâfzýna nisbetle daha kuvvetlidir.

2. Müsedded, Habîb'in sýfatý olan "el-Muallim" kelimesini nakletme­diði halde, Ebû Amr bu lâfzý zikretmiþtir.

3. Müsedded'in rivayetinde bu hadis Amr b. Þuayb'dan "haddesenî: bana söyledi" lafzýyla nakledildiði halde Ebu Amr'in rivayetinde "mu'an'an olarak" (An lafzýyla) nakledilmiþtir.

Bu hadisle ilgili fýkhî hükümler bir önceki hadis-i þerifte açýklanmýþtýr.[74]

[61] en-Nur (24) 3.

[62] Tirmizî, tefsîr sûre (24),  1; Nesâî, nikâh 12.

      Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnlarý: 8/72-73.

[63] M. Hamdi Yazýr, Hak Dini Kur'ân Dili V. 3474.

[64] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnlarý: 8/73.

[65] en-Nûr (24), 3.

[66] en-Nur (24), .24.

[67] en-Nûr (24), 3.

[68] en-Nur (24),  32.

[69] en-Nehhâs, Ebu Cafer, en-Nasýh ve'1-Mensuh, 193.

[70] Ýbn el-Kayyým, Zâdu'I-Meâd, II, 212.

[71] es-Sâbûnî, Revâiul-beyân, II, 50.

[72] Ayný yer.

      Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnlarý: 8/73-75.

[73] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnlarý: 8/75.

[74] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnlarý: 8/75.


Ynt: Zina Eden Erkek By: ceren Date: 04 Þubat 2018, 16:33:29
Esselamu aleyküm.Rabbim bizleri nefsimize uydurmasýn.Þeytanýn þerrinden korusun.Zina gibi büyük günahlardan korusun inþallah.Helal yaþayýp ,helal evlilik yapan kullardan olalým inþallah...
Ynt: Zina Eden Erkek By: Sevgi. Date: 04 Þubat 2018, 17:45:20
Aleykümüsselam zina büyük günahlardandýr kadýn olsun erkek olsun asla yapmayalým inþaAllah
Ynt: Zina Eden Erkek By: Bilal2009 Date: 04 Þubat 2018, 18:15:02
Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri böyle günahlardan uzak eylesin Rabbim paylaþým için razý olsun
Ynt: Zina Eden Erkek By: sedanurr Date: 04 Þubat 2018, 22:10:22
 (24/NÛR-26: Kötü kadýnlar, kötü erkeklere; kötü erkekler de kötü kadýnlara; temiz kadýnlar temiz erkeklere, temiz erkekler de temiz kadýnlara lâyýktýr. O temiz olanlar, iftiracýlarýn söyledikleri þeylerden uzaktýrlar. Onlar için bir baðýþlanma ve bolca verilmiþ iyi bir rýzýk vardýr.)


radyobeyan