Cehennem de olsa beka isterim! By: ehlidunya Date: 02 Aralýk 2011, 19:43:31
Cehennem de olsa beka isterim!
Ahmet Battal: "Cehennem de olsa beka isterim’ diyen nefis midir, kalp midir?
Nefse sorarsanýz nefis cehennem istemediði gibi, bekayý da ahirette deðil, dünyada ister. Nefis öyle uzun boylu ahiret hesaplarýna pek fazla girmiyor!
Aslýnda ahiret nimetleri nefsin çok daha fazla hoþlanacaðý cinsten nimetler!
Nefis bunu orada muhakkak görüp teslim edecektir.
Ama imtihandan ve hesaptan geçip cennete ulaþýnca bunu görecektir!
Nefsin hoþuna gitmeyen ve þimdilik baþýný fena halde aðrýtan þey ise, içinde bulunmak zorunda kaldýðý imtihan ve mahkeme-i kübradaki hesaptýr!
Nefis bu dünyada imtihanda olduðunu kabul etmek istemiyor.
Elindeki avucundaki kýrýk dökük zevklerden hesap vermek de istemiyor!
Bu bakýmdan nefis hesabýný, kitabýný dünyaya göre yapýyor!
Bu sebeple nefis acil zevkler ve hesaplar peþinde koþuyor!
Dolayýsýyla þimdilik cenneti de, cehennemi de kendisine uzak görüyor!
Nefsin bu huysuzluðunu, bu çokbilmiþliðini ve bu sözdinlemezliðini Bedîüzzaman Hazretleri þöyle ifade ediyor: “His ve heves ise kördür, akýbeti görmez; bir dirhem hazýr lezzeti, ileride bir batman lezzete tercih eder; bir dakika intikam lezzeti ile katleder, seksen bin saat hapis elemlerini çeker; ve bir saat sefâhet keyfiyle, bir namus meselesinde, binler gün hem hapsin, hem düþmanýn endiþesinden sýkýntýlarla ömrünün saadeti mahvolur.”1
Oysa insan ruhu, yani fýtratý, yani vicdaný, yani kalbi bekaya âþýktýr!
Hem, dünyadaki deðil; ahiretteki bekaya âþýktýr.
Dünyaya ise, talip deðildir.
—Aslýnda bekada nefsin de çok menfaatleri olduðu bir vakýadýr! Fakat nefiste “zalum ve cehul” sýfatý hakim olduðundan 2; nefis cehaleti baþýna geçiriyor ve kendine zulmediyor.-
Nefis ahiretteki bekayý düþünemiyor, ebediyet için bir hazýrlýk yapamýyor, ebediyeti uykularýný kaçýrmaya deðer bulmuyor!
Nefis þu aný düþünüyor!
Bu sebeple, bekaya müþtak olan nefis deðil; kalptir!
Nitekim Bediüzzaman’a göre, “Ýnsanýn fýtratýnda bekaya karþý gayet þiddetli bir aþk var…. Ýnsan bekaya âþýktýr” 3 “Ýnsanýn kalbi ve þuuru bütün kuvvetiyle beka istiyor.” 4
Keza Bedîüzzaman diyor ki: “Kim kendi uyanýk vicdanýný dinlerse, “Ebed, ebed!” sesini iþitecektir. Bütün kâinat o vicdana verilse, ebede karþý olan ihtiyacýnýn yerini dolduramaz. Demek, o vicdan, o ebed için mahlûktur.” 5
Kalp esasen Allah’a müþtaktýr. Bedîüzzaman, yolunu þaþýrmamak, yani nefse uymamak kaydýyla kalbin beka yoluyla esasen Allah’a âþýk olduðunu þöyle dile getiriyor: “Bendeki aþk-ý beka, bendeki bekaya deðil, belki sebepsiz ve bizzat mahbub olan kemâl-i mutlak sahibi Zât-ý Zülkemâlin ve Zülcemâlin bir isminin bir cilvesinin mâhiyetimde bir gölgesi bulunduðundan, fýtratýmda o Kâmil-i Mutlakýn varlýðýna ve kemâline ve bekasýna müteveccih olan muhabbet-i fýtriye, gaflet yüzünden yolunu þaþýrmýþ, gölgeye yapýþmýþ, aynanýn bekasýna âþýk olmuþtu.” 6 Ve nihayet Bedîüzzaman, þu aþkýn neticeye ulaþýr: “Benim mahiyetim hem baki, hem sermedi bir ismin gölgesi olur; daha ölmez!” 7
Cehenneme gelince… Allah’a müþtak insan kalbi artýk ne cenneti hedef-i maksat yapýyor; ne cehennemden korkuyor!
Safi ve halis Allah korkusu ona yetiyor.
Meselâ bir Ebu Bekiri’s-Sýddýk (ra), ehl-i iman namýna cehenneme girmeyi göze alabiliyor. Bir Bedîüzzaman, Kur’ân’ýmýzýn yeryüzünde cemaatsiz kalmamasý ve milletimizin imanýný selâmette görmek þartýyla cehennemin alevleri içinde yanmayý göze alabiliyor!8
Þuâlarda ve Asa-yý Musa’da Bediüzzaman’ýn bahse konu olan þu ifadesi insan kalbinin ve kalbi besleyen hayal kuvvetinin bir derin arzusu olsa gerektir:
“Bir zaman, küçüklüðümde, hayalimden sordum: ‘Sana bir milyon sene ömür ve dünya saltanatý verilmesini, fakat sonra ademe ve hiçliðe düþmesini mi istersin? Yoksa, bâki fakat âdi ve meþakkatli bir vücudu mu istersin?’ dedim. Baktým, ikincisini arzulayýp birincisinden ‘Ah!’ çekti. ‘Cehennem de olsa beka isterim’ dedi.” 9
Nihayet, hemen ardýndan Bediüzzaman, insan mahiyetinin ebediyetle þiddetle alâkadar olduðunu teyid ediyor. “Ýþte, madem mahiyet-i insaniyenin bir hizmetkârý olan kuvve-i hayaliyeyi bu dünya lezzetleri tatmin etmiyor; elbette gayet cami mahiyet-i insaniye, ebediyetle fýtraten alâkadardýr.”
Burada, ebediyetle fýtraten alâkadar olduðu ifade edilen kuvve-i hayaliye, kalbe baðlý bir kuvvettir. Bu kuvveti nefsin de kullandýðý bir vakýadýr. Fakat nefis bu kuvveyi dünya lezzetleri için kullanýyor. Kalp ise, cehennem de olsa ahiretteki beka için kullanýyor!
Dipnotlar: 1- Sözler, s. 135. 2- Ahzab Sûresi: 72. 3- Lem’alar (yeni tanzim), s. 35. 4- Lem’alar (yeni tanzim), s. 984. 5- Sözler (yeni tanzim), s. 849. 6- Þuâlar (yeni tanzim), s. 100. 7- Þuâlar (yeni tanzim), s. 101. 8- Tarihçe-i Hayat, s. 544. 9- Asa-yý Musa, s. 37; Þuâlar, s. 201.
SÜLEYMAN KÖSMENE
Ynt: Cehennem de olsa beka isterim! By: ceren Date: 01 Temmuz 2017, 19:21:53
Esselamu aleykum. Rabbim bizleri onun yolunda giden ona inanan ve cehennem azabindan kurtulan kullardan eylesin insallah....
Ynt: Cehennem de olsa beka isterim! By: Sevgi. Date: 01 Temmuz 2017, 21:28:50
Ve Aleyküm Selam. Mevlam bizleri kendine layýk kul Peygamberimize de hayýrlý ümmet eylesin inþaAllah
radyobeyan