Süneni Ebu Davud
Pages: 1
Muska Takmak By: reyyan Date: 18 Kasým 2011, 22:19:56
17. Muska Takmak

 

3883... Abdullah (b. Mes'ud)'un hanýmý Zeyneb'den þöyle dedi­ði rivayet olunmuþtur:

Abdullah (b. Mes'ud): Ben Rasûlullah (s.a)'ý " (Ýçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaþýlmaz sözleri) okuyarak (hasta) te­davi etmek, muska takmak ve sevgi ilacý yapmak þirktir" buyururken iþittim, dedi.

(Zeyneb, sözlerine devamla) dedi ki:

(Bunun üzerine ben Abdullah'a dönerek; "Acaba Rasûlullah s.a) bunu niçin söylüyor? Vallahi (benim) gözüm (bir aðrýdan dolayý) ça-paklamyordu da ben (tedavi için) falanca yahudiye gidip geliyordum (o da) bana okuyordu. (Bu sayede gözümün aðrýsý) dindi" dedim.

Abdullah da (þöyle) cevap verdi:

Bu þeytanýn iþinden baþka bir þey deðildir. (Þeytan seni buna inan­dýrmak için senin) gözünü eliyle (devamlý) dürtüyor (ve onu aðrýtýyor). Sen (yahudinin yanýna varýp da yahudi senin) gözüne okuyunca (þey­tan elini) gözünden çekiyor. Oysa senin sadece Rasûlullah (s.a)'ýn de­diði gibi;

"Ey tüm insanlarýn Rabbi (olan Allah'ým. Benden) bu sýkýntýyý gider, (yegâne) þifa verici sensin. Senin þifandan baþka þifa yoktur. (Bana) hiç hastalýk býrakmayacak bir þifa ver" diyerek dua etmen sa­na yeter.[78]

 

3884... Ýmrân b. Husayn'dan rivayet olunduðuna göre Peygam­ber (s. a):

"Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz deðmesinden ve zehirli böceklerin sokmasýndan baþka (hiçbir hastalýkta bu iki hastalýk kadar olumlu tesiri) yoktur" buyurmuþtur.[79]

 

Açýklama
 

Rukye: Sözlükte büyü anlamýna gelir. Þifa ümidiyle dua oku­maya da "rukye" denir. Þifa ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Al­lah'ýn güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in öðrettiði dualarý ve bunlardan alýnan ilhamla yazýlan dua ve münacatlarý okumanýn caiz olduðunda ittifak vardýr.

Ancak tedavi maksadýyla bunlardan baþka þeyleri okumak, özellikle iç­lerinde manasý anlaþýlmaz kelimeler bulunan sözleri okumak haramdýr. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanýlan sözler olmasý ihtimali bulunduðu gibi onla­rýn bir takým putlarýn veya þeytanlarýn ismi ya da küfür ifade eden sözler olmasý ihtimali de vardýr.

Tekili "temîme" olan "temaim" kelimesi ise muska demektir. Biz Ýslâmýn bu konudaki hükmünü 3869 numaralý hadisin sonunda açýkladýðýmýz­dan burada tekrara lüzum görmüyoruz.

Tivele: Karý ile kocanýn arasýnda bir sevginin doðmasý ümidiyle okunan bir takým sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler üzerine okunur, yahutta kâðýt üzerine yazýlarak ve bir takým ameliyelerden sonra gayeye eriþmeye çalýþýlýr.

Görüldüðü gibi 3883 numaralý hadis-i þerifte; nefes etmek, muska tak­mak ve bir takým ibareler okumakla tedavi etme yöntemlerinin þeytan iþi ve þirk olduðu ifade edilirken, 3884 numaralý hadis-i þerifte okunup üflemenin, bazý hastalýklarýn tedavisinde geçerli bir yol olduðu ifade edilmektedir.

Zahiren bu iki hadis arasýnda bir çeliþki görünüyorsa da aslýnda burada çeliþki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber tarafýndan yasaklanan söz konusu te­davi usûlleri, þifasý Allah'dan deðil de sýrf kendilerinden beklenen ve Ýslâmî usûllere ters düþen tedavi þekilleridir.

Bu zihniyetten ve bâtýl sözlerden uzak, âyet ve hadislerden alýnmýþ dua­larla hastalan tedavi etmenin caiz olduðunda ise ittifak vardýr.

"Hume" kelimesinin aslý "humevun" dur. Sonunda bulunan yuvarlak "ta" hazfedilen vavýn  yerine getirilmiþtir.

Bu kelime akrep zehiri, bazýlarýna göre ise mutlak zehir demektir, el-Ezherî, sadece akrep zehirine "hume" dendiðini söylemektedir. Hume, ay­ný zamanda akrebin iðnesine de ýtlak edilir. Çünkü akrep zehirini bu iðne­den akýtýr.[80]

[76] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnevi: 13/516-517.

[77] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnevi: 13/517.

[78] Buharý, merzâ 20, 38, 40; Müslim, selâm 46-49; Tirmizî, da'avât 111; Ýbn Mâce, cenâiz 46, týb 19, 36, 39; Ahmed b. Hanbel, IV, 259, VI, 44, 45, 50, 108, 109, 114, 120, 125, 126, 127, 131, 208, 261, 278, 280.

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnevi: 13/517-518.

[79] Buharý, týb 17; Müslim, iman 374; Tirmizî, týb 15; Ahmed b. Hanbel, I, 271, III, 118, 119, 127, 486, IV, 436, 438, 446.

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnevi: 13/518-519.

[80] Mollamahmutoðlu O. Zeki, Sünen-i Tirmizî Tercemesi, III, 443.

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Þerhi, Þamil Yayýnevi: 13/519.


Ynt: Muska Takmak By: HALACAHAN Date: 10 Aðustos 2016, 08:53:31
Selamun aleykum .Muska takmak uygu  deðilmiþ..Yeni öðrendim .Allah razinolsun ..
Ynt: Muska Takmak By: Yaðmur Gmþ Date: 10 Aðustos 2016, 13:59:11
Bismillah...
Çok yapýlan bu muska takmanýn çok uygun olmadýðýný vesilenizle öðrenmiþ olduk.
Ynt: Muska Takmak By: yagmur_7-c Date: 10 Aðustos 2016, 14:13:11
Esselamu aleykum
Çok güzel bir.paylasimdi .....Rabbim muska ile deðil de dua ile þifa bulanlardan etsin inþallah....Rabbim razý olsun inþallah....
Ynt: Muska Takmak By: melda 6D Date: 10 Aðustos 2016, 15:09:40
Selamun aleykum . Muska takmak  , sifayi baskalarindan ummak sirke girer. Boyle seylerden uzak
 Duralim insallah imanimizi da tehlikeye sokar.
Ynt: Muska Takmak By: ceren Date: 10 Aðustos 2016, 19:17:44
Aleykümselam.Muska takmanýn þirk olduðunu yeni öðrendim.Rabbim bizleri þirke düþecek durumlardan uzak eylesin inþallah...
Ynt: Muska Takmak By: RAMAZAN 7/D Date: 10 Aðustos 2016, 19:22:58
Es Selamün Aleyküm . Müslümaný müslüman tedavi etmelidir . Çünkü diðer dinlere mensup doktorlar tedavi ederken Ýslam'a aykýrý olan bir yolla tedavi edebilir bu da hastayý madden iyileþtirir ama maneviyen kötü olur .
Rabb'Ým her türlü þirke bulaþmaktan bizleri uzak eylesin .

ALLAH cc razý olsun
Ynt: Muska Takmak By: Bilal2009 Date: 10 Aðustos 2016, 20:17:10
Ve aleykümüsselam ve rahmetüllah. Muskanýn içerisindeki yazýlar Islam a uygun olmalýdýr . Yoksa bizlere hayýr deðil þer getirir. Rabbim paylaþým için razý olsun

radyobeyan