Sahih-i Müslim Muhtasarý
Pages: 1
At Eti By: saniyenur Date: 15 Kasým 2011, 20:35:31
6- At Eti


1787- Câbir b. Abdullah (r.a)tan rivayet edilmiþtir:

“Resulullah (s.a.v.) Hayber savaþý günü evcil eþeklerin etini yemeyi ya­sakladý, at etleri yemeye izin verdi.” [26]

1788- Esma bint. Ebi Bekr (r.anhâ)'dan rivayet edilmiþtir:

“Biz, Resulullah (s.a.v.) zamanýnda bir at kesip onu yedik.” [27]

Açýklama:

At eti yemenin helal olduðunu bildiren hadisler olduðu gibi, at etinin haram kýlýndýðýný” [28] bildiren hadisler de vardýr.

Bu bakýmdan alimler, at etini yemenin helal olup olmadýðý konusunda ihtilaf düþmüþ­lerdir. Ebu Hanîfe'ye göre tahrimen mekruh, Ýmameyn'e göre ise tenzihen mekruhtur.

Bazýlarý ise at eti yemenin helal olduðunu belirtmiþlerdir. Hasan el-Basrî, Saî d b. Cübeyr, Ýmam Þafiî, Ýmam Ahmed ve bazý alimler bu görüþtedirler.

Bazý sahabilerin at eti yediklerinden bahsedilen hadisler, onlarýn zaruret halleriyle ilgili olmasý gerekir. Çünkü at eti yemenin helal olduðunu bildiren hadisler, bunun, Hayber savaþý sýrasýnda olduðunu göstermektedir. Ayrýca at eti yemenin haram olduðunu rivayet eden Halid b. Velid'in, Hayber savaþýndan sonra müslüman olduðu göz önünde bulundurulduðun­da, at etini yasaklayan hadislerin, helal olduðunu ifade eden hadisleri neshettiði kolayca anlaþýlmaktadýr.


[26] Buhârî, Zebâih 27, 28, Meðâzi 38; Ebu Dâvud, Etime 25, 3788, 3789; Tirmizî, Sayd 11, 1478; Nesâî, Sayd 29; Ýbn Mâce, Zebâih 12, 3191; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 3/322, 361,385.

[27] Buhârî, Zebâih 24, 27, 38; Nesâî, Dahaya 23, 33; Ýbn Mâce, Zebâih 12, 3190.

[28] Ebu Dâvud, Et'ime 25, 3790, 32, 3806, Tirmizî, Sayd 11; Nesâî, Sayd 69-71; Ýbn Mâce, Zebâih 14.



radyobeyan