Mubah Olan Rukye By: saniyenur Date: 10 Kasým 2011, 20:16:16
Mubah Olan Rukye
Kur'ân-ý Kerim'den ayetlerîe Allah Teala'nýn isim ve sýfatlarýyla, arapça ve anlamý anlaþýlýr bir dille yapýldýðý takdirde mubahtýr. Hz. Aiþe (r.anhâ)'dan rivayet edilen bir hadis-i þerifte þöyle denilmektedir:
“Rasûlüllah (s.a.v.) son hastalýðýnda muavvizeteyni okuyup kendisine üflüyordu. Hastalýðý aðýrlaþtýðý zaman onlarý okuyarak üzerine üflüyor ve onlarýn bereketi için elini meshediyordum.” [289]
Yine Hz. Aiþe (r.anhâ) Rasûlüllah (s.a.v.)'m hastalýðýndan bahsederken þunlarý söylemektedir: “Rasûlüllah (s.a.v.) yataða düþtüðü zaman, Ihlas süresi ve Mu'avvize-teyn'in tamamýný okuyarak avucuna üfledi ve sonra elleriyle yüzünü ve vücudunun elinin yetiþtiði her tarafýný mesnetti.” [290]
Yine akrep sokmasýna karþý Fatiha suresi ile rukye yapýldýðýna dair hadis varîd olmuþtur.[291] Ve yine Rasûlüllah (s.a.v.)'m hastalanan bazý kimselere, Muavvizeteyn okuyup, oniarý sað eliyle meshettiði ve peþinden de þöyle söylediði rivayet edilmektedir:
“Ey insanlarýn Rabbi olan Allah'ým hastalýðý gider; buna þifa ver. Þifa veren yalnýz sensin. Senin þifandan baþka þifa yoktur. Hastalýk býrakmayan þifa ver.” [292]
Bu anlamda rivayet edilen hadisler çoktur. Bazý alimler Rasûlüllah (s.a.v.)'in; “Göz deðmesi ve hummanýn dýþýnda rukye yoktur”. [293] hadisine dayanarak, göz deðmesi, yýlan ve akrep sokmasý dýþýnda rukyenin caiz olmadýðý kanatine varmýþlardýr. Ancak diðer bazý alimler de bu hadisin, rukyenin en fazla faydalý olacaðý anlamýna sarfedildiðini, “Zülfikardan baþka kýlýç yoktur” sözüne kýyas yaparak cevaplandýrmýþlardýr. Çünkü diðer hadislerde görüldüðü gibi, Rasûlüllah (s.a.v.) baþka þeyler için de rukyeye cevaz vermiþtir.
[289] Buhari, Týb 32; Müslim, Selâm 51-52.
[290] Buhari, Týb 39.
[291] Buhari, Týb 33.
[292] Buhari, Týb 37.
[293] Buhari, Týb 17.