Birincisi; amele başlamadan önceki riyâdır. Bu riyâ, yapılacak olan işin Allah için değil, gösteriş, hesap için olduğunu önceden tayin eder. En kötü riyâ budur.
İkincisi; amel esnasında oluşan riyâdır. Bu olayda amele, Allah rızası için başlanır, fakat onun yapılması sırasında riyâ meyli doğar ve güçlenip ağır basar. Bu iki riyâ ameli bozar.
Üçüncüsü; amel Allah rızası için yapılıp tamamlanır. Fakat ondan sonra riyâ duygusu kendisini gösterir ve kişi, yaptığı ameli söyleyip teşhir eder ve duyulup takdir edilmesinden hoşlanır. Bu riyâ, amelin aslını bozmaz fakat sevabını götürür.
Paylaşım İçin Çok teşekkür ederim
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın