ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Tasavvuf Eserleri > Mektubat-ı Şeyh Hazret > Yetmişdokuzuncu Mektup
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yetmişdokuzuncu Mektup  (Okunma Sayısı 508 defa)
22 Ocak 2010, 09:40:26
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839



Site
« : 22 Ocak 2010, 09:40:26 »



YETMİŞDOKUZUNCU MEKTUP

Halifesi, şeyh Abdülkahhar oğlu Şeyh Mahmud’a, insanın sol tarafı kalb yeri olduğu için, musalli, iki elini sol tarafına meyilli olarak göğsünün altına bağlanması, dönde seleflerin adetlerine muhalif olan bir şey bir kitabta yazıldığı görülünce, onunla amel etmeye cesaret edilmemesi hakkındadır.

Allah’IN ADIYLA BAŞLARIM

İhsan eylediği nimetlere karşı, bütün hamdler, Allah’a olsun! Salat ü selam Peygamberlerin efendisinin, (Sallallahü aleyhi ve sellem) bütün alinin, ashabının, zevcelerinin ve zürriyetinin üzerine olsun!

Bundan sonra, bu mektub, Allah yolundaki kardeşi, içi ve dışı doğru olan, şekatli dost, Şeyh Mahmud’adır. Allah, onu sevdiği ve razı olduğu şeylere muvaffak olanlardan eylesin! Mülakatımız ve ilmi mübahesemiz sırasında, bazı ilmi meseleler hakkında konuşurken, namazda eller göğüs altına bağlanması keüfiyetinin bahsinde Şirvani kitabının ibaresini, onda, eller kalb üzerine bağlanmayacağını dediğini ve Tuhetü’l Muhtac’ın kalb üzerine bağlanmalarından açıkca bahs eden ibaresini kendi görüşüne göre tevil ettiğini okudun. Kalben Şirvani’nin ibaresine itimat ettiğni anladım. Birbirimizden ayrıldıktan sonra, Üstad ı azam kapısındaki alimler, namazda eller kalb üzerine bağlamış ve onlara hiç kimse muhalefet etmediği hatırıma gelince, yaptıkları doğru bizimki ise yanlış olduğunu anladım. Dolayısıyle bir çok fıkıh kitablarını araştırdıktan sonra, baktım ki Şirvani’den başka bütün kitablar, namazda eller kalb üzerine bağlanır, diye açıkca bahs ederler. Dikkat edin! Size onların ibarelerinden bahs ediyorum.

Şerhürravd kitabının ibaresi, eller göğüs altına bağlanmasının hikmeti, insanın en şerefli organı olan kalb üzerinde bulunmasıdır. Çünkü kalb gögüs altındadır. Hikmeti hakkında şöyle de denilmiştir: Kalb niyyet yeri olup, insan bir şeyi korumak isterse, adet olarak elini o şeyin üzerine bırakır. Bu sebebtendir ki insan sıkıca bir şey e sarıldı mı, mübalağa suretiyle o adama, o şeye iki eliyle sarıldı denilir.

Şerhül Behce’nin ibaresi de, harfiyyen öyledir. Nihayetül Muhtac ın da ibaresi şudur: Namazda eller göğüs altında bağlanmasının hikmeti, en şerefli organ olan kalb üzerinde bulunmalarıdır. Çünkü kalb sola doğru göğüs altındadır. Adet olarak bir kimse korunmasına önem verdiği şeyi iki eliyle tutar.

Tuhfetül Muhtac’ta da şöyle yazılmıştır: Hikmeti, musalli kalbni dışarıdan gelen hatralardan muhafaza etmesi için bir irşaddır. Çünkü ellerin bu şekilde bağlanması, kalbin hizasına gelmektedir. Bir şeyi itina ile muhafaza eden bir kimse adet olarakonu iki elle tuttuğu için musalli de ellerini kalbine karşı bağlanmasıyla emr edilmiş ki, yukarıda bahs edildiği üzere kalbini hatralardan muhafaza eylemesi çinde.

Ey doğru kimse! Kitabların bu ibareleri Şirvani’nin tevilini nasıl kabul ederler ki, ibaresi onların ibarelerine açıkca muhaliftir? Çünkü abaresinde kalb, göğüs altında olmayıp, sol taraftadır diye hükm etmiştir.

Büceyremi’nin ibaresi: Mezkur hikmeti nakil ettikten sonra, namazda eller bağlanırken, kalbin hatıralardan muhafazası için, sola doğru daha meyilli olmaları sünnettir. Çünkü orası kalbin yeridir. Bir şeyiönemle muhafaza etmek isteyen bir kimse, iki elini o şeyin üzerine bırakır.

Şerhüttahrir haşıyesi olan Şerkavi’nin ibaresi ise, “musalli ellerini göğsünün altına ve göbeğinin üstüne bağlar.” Yazılı metnin beyanında, “yani eller sol cihete doğru meyilli olacaklardır. Çünkü kalb sol taraftadır. “ dedikten sonra, yukarıda geçen kitabların dediklerini sonuna kadar beyan etmiştir.

İanetüttalibin kitabının sahibi ise Şarkavinin ibaresini nakl edip, süküt etmiştir. Bacuri ise, İbni Kasım’ın “musallinin iki elleri göğsü altında ve göbeğinin üstünde olacaklardır diye yazılan kavlin şerhinde demiştir ki, yani sol tarafa meyilli olacaklardır. Metin sahibi bununla göğüs ile göbek arası hepsi el bağlama yeri olup yalnız göğüs altı olmadığına işaret etmiş demektir.

Mahalli kitabının haşiyesi olan Kalyubi’nin ibaresi şöyledir: Mahallinin “eller göğüs altında olacak” dediği kavlin beyanında, yani kalbinin karşısına bağlar. Ki bu durum, orada imanın muhafaza yeri olduğunaişarettir, demiştir. Buradad konumuz hakkındaki kitabların ibareleri sona erdi.

Onlar, ilimce Şirvani’den daha üstün oldukları halde, yalniz Şirvani’nin dedikleri üzerine, mezkur bütün alimlerin kavilleri terk edilir mi? Bundan sonra, bir kitabta selef alimlerinin adetine aykırı bir meseleyi gördüğünüzde, o mesele için iyice kitabları araştırmadan onlara muhalefette bulunmaya cesaret etmemeniz umulur. Eğer, onlara itimad edilirbir çok kitablarda adetlerine muhalif bir kavle raslanınca, görüşlerine zarar gelmemek için, kavi tevil edilir.

Annenizden dua taleb ettikten sonra, sizin çocuklarınızın, talebelerinizin, köy halkı ve yanınızda bulunan diğer kimselerin üzerine selam olsun. Molla, Methullah ve diğer ev halkı da selam edip duanızı dilerler. Allah, efendimiz Muhammed’in (Sallallahü aleyhi ve sellem) alinin ve sahabelrinin üzerine salat eylesin!

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.038


View Profile
Re: Yetmişdokuzuncu Mektup
« Posted on: 18 Kasım 2019, 20:57:42 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Yetmişdokuzuncu Mektup rüya tabiri,Yetmişdokuzuncu Mektup mekke canlı, Yetmişdokuzuncu Mektup kabe canlı yayın, Yetmişdokuzuncu Mektup Üç boyutlu kuran oku Yetmişdokuzuncu Mektup kuran ı kerim, Yetmişdokuzuncu Mektup peygamber kıssaları,Yetmişdokuzuncu Mektup ilitam ders soruları, Yetmişdokuzuncu Mektupönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &