Kısas, Caydırıcı Olmak İçin Konulmuştur;
Kısas, şüphesiz öldürme olaylarının önünün alınması için bir müeyyide olarak meşru kılınmıştır. Yüce Allah: “Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır.” [76] Buyurur.
Hadler ve keffâretler de günahların önünün alınması için caydırıcı olmak üzere konulmuştur. Nitekim Yüce Allah bu meyanda olmak üzere:
“Ta ki (yasak av yapan) işinin cezasını tatmış olsun.” [77] buyurmaktadır.
Cihad, Allah’ın Dinini Yüceltmek İçin Meşru Kılınmıştır;
Cihâd ise, Allah’ın dininin yüceltilmesi, ona yönelik fitnelerin ortadan kaldırılması amacıyla meşru kılınmıştır.
“Yeryüzünde fitne kalmayıncaya ve din tamamen Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın!” [78] âyeti bu amacı açıkça ortaya koymaktadır.
Muamelât İle İlgili Hükümler Adaletin İkamesi İçin Konulmuştur:
Günlük muameleler ve evlilikle ilgili hükümler ise, insanlar arasında adaletin gerçekleştirilmesi için konulmuştur.
Bu saydığımız örnekler yanında, konulan hükümlerde gözetilen şer’î bir amacın bulunduğunu ortaya koyan daha pek çok âyet ve hadis bulunmaktadır, bunun böyle olduğunu her asırda sayısız âlim ifade edegelmiştir. Bütün bunlara rağmen hükümlerde gözetilen şer’î maksatları kavrayamayan ve onların herhangi bir maslahat içermediğini zanneden kimsenin ilim ve irfandan nasibi, bir iğnenin denize batırılıp çıkarıhşındaki sudan nasibi kadardır. O kişi -sözüne itibar edilmesi bir yana- oturup kendi haline ağlamalıdır.
[76] Bakara: 2/179.
[77] Mâide: 5/95.
[78] Enfâl: 8/39.[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın