VI. Tecdidin Dayandığı Temel Dinamikler
Adil kimselerin bu ilmi tevarüs edeceğinden bahseden hadiste de işaret olunduğu gibi tecdid, gerek avam gerekse havas tarafından İslam'a sokulan üç haricî unsurun ayıklanması şeklinde özetlenebilir. İnsanlar bu yabancı unsurları dinin sahih muhtevasından bir parça telakki ettikleri için İslam'ı bu yabancı unsurlardan ayıklamak isteyen herkese karşı düşmanca tavırlartakınmış ve bu uğurda gayret gösteren ehîl şahsiyetleri de değişik lakaplarla adlandırıp bidat ehli olmakla itham etmişlerdir. Halbuki onlar gerçek manada şeriata bağlı ve müceddid kimselerdir.
Bu üç unsurdan ikisi, yani aşırı gidenlerin tahrifatı ve cahillerin tevili, iyi niyet sonucu İslam'a girmiştir. Geri kalan batıl ehlinin dine sızarak yaptığı tahribat {intihal) ise kötü emel ve çirkin garazlarla dine dahil edilmiştir.
Bati ehlinin intihali, bati düşünce ve davranışların yayılmasını amaçlayan kimselerin İslam'dan olmayan hususlan İslam'a nispet etmesi demektir. Bütün bunlar, İslam'ı tahrif edip esaslarını yıkmak, müslümanların zihin ve gönül dünyasında İslam'a ilişkin şüphe ve tereddütler oluşturmak, onlan dinden uzaklaştinp koparmak amacına matuftur. Nitekim bu kitapta İncelediğimiz konular da bu şüphelerin bir kısmına yöneliktir. [22]
[22] Muhammed Salih Ekinci, Hüccet Değeri ve Tedvin Açısından Sünnet, Rağbet Yayınları: 22-23.[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın