TEFSİR-SORULAR
1 )
Ahkâmu’l-Kur’ânisimli tefsirde ele alınan âyetlerin sayısı ne kadardır?
1050
1040
1000
950
750
)
Suyûtî hayatı boyunca kaç hadis ezberlemiş vekendisinin hadis ilminde aşağıdakimertebelerden hangisine ulaştığını ifade etmiştir?
100.000/müceddidliğe
250.000/müçtehitliğe
150.000/mehdiliğe
200.000/müçtehitliğe
1.000.000/mehdiliğe
4 )
Derveze’nin et-Tefsîru’l-Hadis adındaki tefsirihangi tefsir ekolünden sayılır?
Rivayet
Dirayet
Tasavvufi
Edebi
Ahkam
Suyûtî’nin ‘ikinci babam’ dediği hocasının isminedir?
Cassâs
Râzî
Kâfiyeci
Seyfeddin ibn Kutluboğa
Kâdılkudât İzzeddin el-Kinânî
1 )
Ahkâmu’l-Kur’ânisimli tefsirde ele alınan âyetlerin sayısı ne kadardır?
1050
1040
1000
950
750
2 )
Aşağıdakilerdenhangisi Cassas’ın eserlerinden birisidir?
Te’vîl-i Âyi’l-Kur’an
Mefâtîhu’l-Gayb
Kitâbu Cevâbâti'l-Mesâil.
Envâru’t-Tenzîl
Tefsîru Edebi'l-Kâdî
Âyetteki خمرهنkelimesine Derveze yukarıdaki metne göre hangi anlamı vermiştir?
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların başlarından aşağıya sarkıttıkları veya başlarına örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların örtündükleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların sırtlarını örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların dışarıda giydikleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların yakalarını kapattıkları şeydir.
et-Tefsiru’l-Kebir
Tevîlâtu’l-Kur’ân
Mecme’u’l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân
Mehasinu’t-Te’vil
Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm
Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
5 )
ولا تنهرهما أي :لا تزجرهمابإغلاظ وصياح âyetteki ولا تنهرهما kelimesinin anlamı aşağıdakilerdenhangisinde doğru verilmiştir?
O ikisini kabaca ve yüksek sesle azarlama
O ikisine küfretme
O ikisine iyilikten geri durma
O ikisine duadan geri durma
Yaşlandıklarında onlara iyilik etmekten geri durma
Aşağıdaki metne göre salatınanlamı nedir?
إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَىالنَّبِيِّ [الْأَحْزَابِ: 56] الْآيَةَ، إِنَّ الصَّلَاةَ مِنَ اللَّهِ فِيهَذِهِ الْآيَةِ الرَّحْمَةُ، وَمِنَ الْمَلَائِكَةِ الِاسْتِغْفَارُ، وَمِنَ الْمُؤْمِنِينَالدُّعَاءُ
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
3 )
فقل لهم قولا ميسورا âyetinin anlamı aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
2 )
Tabersi’nin tefsiri aşağıdakilerden hangisidir?
et-Tefsiru’l-Kebir
Tevîlâtu’l-Kur’ân
Mecme’u’l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân
Mehasinu’t-Te’vil
Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm
Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
Âyetteki خمرهنkelimesine Derveze yukarıdaki metne göre hangi anlamı vermiştir?
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların başlarından aşağıya sarkıttıkları veya başlarına örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların örtündükleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların sırtlarını örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların dışarıda giydikleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların yakalarını kapattıkları şeydir.
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe 7. ayetle ilgili yukarıdaki tefsirine göre aşağıdakiyargılardan hangisi yanlıştır?
İman etmek de antlaşmaya bağlı kalmak da takvanın bir gereğidir
Şirk koşmak ALLAH’a ihanet olduğundan müşriklerle yapılan antlaşmaya bağlı kalınmaz
Antlaşmaya bağlı kalmak müttakilerin niteliklerinden biridir
Müminler, antlaşmaya sadık kalan müşriklere dokunmaz
Takva, verilen sözün yerine getirilmesini gerektirir
3 )
(لا يرقبون في مؤمنإلا ولا ذمة وأولئك هم المعتدون ) هذا تنبيه على الوصف الموجب للعداوة وهو الإيمان
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe, 9. ayetle ilgili yukarıdakiyorumundan aşağıdakilerden hangisi anlaşılır?
Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler
Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar
5 )
Nahiv üstadı Sîbeveyh’e büyük bir sevgibesleyen, talebelerine başlangıçta mutlaka onun “el-Kitâb”ını okutan müfessirkimdir?
Fahreddin Râzî
İbn Atıyye
Kâdî Beydâvî
Ebû Hayyân el-Endelüsî
Ebussuûd Efendi
Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler
Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar
4 )
Aşağıdaki müellif-eser eşleştirmelerindenhangisi doğrudur?
Fahreddin Razî → el-Bahru’l-muhît
İbn Atıyye→ Rûhu’l-me‘ânî
Seyyid Kutub→ et-Tahrîr ve’t-tenvîr
Zemahşeri→ Esâsü’l-belâğa
Ebussuûd Efendi→ el-Keşşâf
3 )
(لا يرقبون في مؤمنإلا ولا ذمة وأولئك هم المعتدون ) هذا تنبيه على الوصف الموجب للعداوة وهو الإيمان
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe, 9. ayetle ilgili yukarıdakiyorumundan aşağıdakilerden hangisi anlaşılır?
Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler
Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe 7. ayetle ilgili yukarıdaki tefsirine göre aşağıdakiyargılardan hangisi yanlıştır?
İman etmek de antlaşmaya bağlı kalmak da takvanın bir gereğidir
Şirk koşmak ALLAH’a ihanet olduğundan müşriklerle yapılan antlaşmaya bağlı kalınmaz
Antlaşmaya bağlı kalmak müttakilerin niteliklerinden biridir
Müminler, antlaşmaya sadık kalan müşriklere dokunmaz
Takva, verilen sözün yerine getirilmesini gerektirir
O ikisini kabaca ve yüksek sesle azarlama
O ikisine küfretme
O ikisine iyilikten geri durma
O ikisine duadan geri durma
Yaşlandıklarında onlara iyilik etmekten geri durma
Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
İsrailiyata yer vermesi
Zayıf hadisleri kullanması
Modernist yorumlar içermesi
Nüzul sırasına göre tefsir etmesi
Çok detaya girmesi
5 )
Aşağıdakimetin hangi konu üzerinde durmaktadır?
الم قَالَ الشَّعْبِيُّوَجَمَاعَةٌ: الم وَسَائِرُ حُرُوفِ الْهِجَاءِ فِي أَوَائِلِ السُّوَرِ مِنَالْمُتَشَابِهِ الَّذِي اسْتَأْثَرَ الله بِعِلْمِهِ، وَهِيَ سِرُّ الْقُرْآنِ،فَنَحْنُ نُؤْمِنُ بِظَاهِرِهَا وَنَكِلُ الْعِلْمَ فِيهَا إِلَى اللَّهِتَعَالَى، وَفَائِدَةُ ذِكْرِهَا طَلَبُ الْإِيمَانِ بِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍالصِّدِّيقُ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] [2] : فِي كُلِّ كِتَابٍ سِرٌّ وَسِرُّ اللهفِي الْقُرْآنِ أَوَائِلُ السُّوَرِ.وَقَالَ عَلِيٍّ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] :أَنَّ لِكُلِّ كِتَابٍ صَفْوَةٌ وَصَفْوَةُ هَذَا الْكِتَابِ حُرُوفُ التَّهَجِّي
5 )
Aşağıdakimetin hangi konu üzerinde durmaktadır?
الم قَالَ الشَّعْبِيُّوَجَمَاعَةٌ: الم وَسَائِرُ حُرُوفِ الْهِجَاءِ فِي أَوَائِلِ السُّوَرِ مِنَالْمُتَشَابِهِ الَّذِي اسْتَأْثَرَ الله بِعِلْمِهِ، وَهِيَ سِرُّ الْقُرْآنِ،فَنَحْنُ نُؤْمِنُ بِظَاهِرِهَا وَنَكِلُ الْعِلْمَ فِيهَا إِلَى اللَّهِتَعَالَى، وَفَائِدَةُ ذِكْرِهَا طَلَبُ الْإِيمَانِ بِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍالصِّدِّيقُ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] [2] : فِي كُلِّ كِتَابٍ سِرٌّ وَسِرُّ اللهفِي الْقُرْآنِ أَوَائِلُ السُّوَرِ.وَقَالَ عَلِيٍّ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] :أَنَّ لِكُلِّ كِتَابٍ صَفْوَةٌ وَصَفْوَةُ هَذَا الْكِتَابِ حُرُوفُ التَّهَجِّي
Müteşabihlerden
Garibu’l-Kur’ân’dan
Ahkamdan
Huruf-u Mukattaadan
İsrailiyattan
4 )
Derveze’nin eseri en fazla hangi açıdan tenkidemaruz kalmıştır?
İsrailiyata yer vermesi
Zayıf hadisleri kullanması
Modernist yorumlar içermesi
Nüzul sırasına göre tefsir etmesi
Çok detaya girmesi
)
( بَرَاءَةٌمِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِينَ عَاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ) و المعنى : أن اللّه و رسوله قد برئا من العهد الذيعاهدتم به المشركين و أنه منبوذ إليهم.
MüfessirZemahşerî’nin Tevbe 1. ayetle ilgili yukarıdaki yorumunda yer alan (و أنهمنبوذ إليهم ) ifadesinin anlamı nedir?
ALLAH ve Resûlü’nün müşriklerle yapılan antlaşma ile bir ilişkisi kalmamıştır
Müşriklerle yapılan antlaşma bozularak tümüyle müşriklere iade edilmiştir
Müşriklerle yapılan antlaşma ikinci bir emre kadar askıya alınmıştır
Müşriklerle yapılan antlaşmanın sürdürülmesi imkanı kalmamıştır
Müşriklerle yapılan antlaşmanın bozulmasının sorumlusu müşriklerdir
3 )
Suyûtî’nin, müfessirlerin biyografilerini anlattığıeserinin adı nedir?
et-Tahbîr fî Ulûmi’t-Tefsîr
el-İtkân fî ‘Ulûmi’l-Kur’ân
el-İklîl fî İstinbâti’t-Tenzîl
Katfü’l-Ezhâr fî Keşfi’l-Esrâr
Tabakâtü’l-Müfessirîn
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın