1 )
Aşağıdaki isimlerdenhangisi tekke edebiyatı temsilcisi sufilerden biri değildir?
Hacı Bayram Velî
Yunus Emre
İmam Gazzâlî
Aziz Mahmud Hüdâyî
Erzurumlu İbrahim Hakkı
3 )
Aşağıdakisınıflamalardan hangisi tasavvuf tarihinin sınıflandırmalarından biri değildir?
Tarikatlar öncesi tasavvuf (I-VII. yy.), Tarikatlar sonrası tasavvuf (VIII-XIV.yy.) ve asrımızdaki durum.
Kuruluş Dönemi (I-III. yy.), Gelişme Dönemi (VII-VIII. yy.) ve Taklid Dönemi (IX-XV.yy.).
Sünnî Tasavvuf, Şiî Tasavvuf ve Selefî Tasavvuf.
Zühd Dönemi, Tasavvuf Dönemi ve Tarikatlar Dönemi.
Hz. Peygamber Dönemi, Sahabe Dönemi, Tabiin Dönemi, Tarikatlar Dönemi
şağıdakilerden hangisiZühd Dönemi’nin özelliklerinden biri değildir?
Genel olarak bakıldığında zühd döneminde, tasavvufun temelini oluşturan sevgi ve aşktan çok, hüzün ve korku ön plandaydı.
Zühdî hayat bir bakıma tahalluk yoluydu.
Bu dönemde yetişen mutasavvıfların söz ve görüşleri tabakat kitaplarında yer alır. Ancak pek çoğu günümüze ulaşmamıştır.
Zühd, Kur’an’a ve sünnete yeniden dönüşün bir ifadesi olarak kabul edilebilir.
Zühdi hayat münferid olmaktan çok toplumsal bir yaşantı idi.
Aşağıdaki kavramlardanhangisi Kalbî ve Vicdânî olan kavramlardan biri değildir?
Vecd ve İstiğrak
Cezbe
Aşk ve Muhabbet
Gaybet ve Huzur
Zikir
5 )
Aşağıdaki kavramlardanhangisi İbadet ve Ahlaka dair kavramlardan biri değildir?
Tevbe
Zikir
Sohbet
Murakabe
İhlas
1 )
“Fusûsü’l-hikem ve el-Fütûhâtü’l-Mekkiyye” isimle eserleraşağıdaki hangi sufi müellife aittir?
Ebû Hafs Ömer Sühreverdi
Muhyiddin İbnü’l-Arabî
Muhammed Gazzâlî
Abdülkerim Kuşeyrî
Ebû Tâlib Mekkî
Aşağıdaki verileneserlerden hangisi tasavvuf kavramlarına dair telif edilmiş eserlerden biri değildir?
Menazilü’s-sâirîn: Abdullah Ensârî
Istılâhâtü’s-sûfiyye: Abdürrezzâk Kâşânî
Ta’rîfât: Seyyid Şerif Cürcânî
Minhâcü’l-fukarâ: İsmail Ankaravî
Tezkiretü’l-Evliya-Feridüddin Attar
Aşağıdakilerden hangisi tekkelerin sosyal fonksiyonlarından biri olarak söylenemez?
Mektep
Medrese
Kervansaray
Kütüphane
İmaret
5 )
Felsefe, varlık, Allah ve insan gibi konularaait problemleri aklın verileriyle çözmeye çalışır. Tasavvufun bu problemleri çözmede kullandığı araç aşağıdakilerdenhangisidir?
Kitap, sünnet ve keşf ile ilm-i ledün
Kitap, sünnet ve akıl
Kitap, sünnet ve keşf ile akıl
Kitap ve sünnet
Kitap, sünnet ve dini kaynaklar
1 )
Aşağıdakilerden hangisisufi ve tasavvuf kelimesinin köklerinden biri değildir?
Sufâne
Suffe
Sıfat
Sûf
Sofya
2 )
Aşağıdakilerden hangisitasavvufun konularından biri değildir?
Tahalluk (Allah’ın ahlakıyla ahlaklanmak) ve tahakkuk (Hakikat bilgisine vasıl olmak) tasavvufun konusudur.
Tasavvufun konusu genel anlamda Allah, varlık ve insandır.
Tasavvuf kavramlarının neredeyse hepsi tasavvufun konusunu teşkil eder.
İnsanın ruh ve nefs itibarıyla yapısı, ruhun tasfiyesi, nefsin tezkiyesi ve ahlâkın yüceltilmesi tasavvufun konusudur.
Dünya ve Ahirete dair işlerin tanzimi tasavvufun konuları arasında yer alır.
“Tefsir, nüzul sebeplerini de dikkate alarak Kur’anâyetlerinin yorumunu yapan ilimdir. Tefsir usûlüne dair kitaplardamüfessirlerin bilmesi gereken ilimler arasında Allah’ın müstesna kullarınabahşettiği bir ilim de zikredilir. Bu ilim, Allah’a karşı takvâ, mahlûkâtakarşı tevâzu, dünyaya karşı zühd ve nefse karşı amansız bir mücahede ile eldeedilir. Bu nedenle Allah’ın âyetlerini anlamaya mani kibir, ucub, hased ve dünya sevgisigibi kalbî hastalıklar, tasavvufî terbiye ve tasfiye ile tedavi edilmediğimüddetçe Kur’an’ın esrarından hisse alabilmek mümkün değildir.”
Yukarıda bahsi geçen ilim aşağıdakilerdenhangisidir?
Rivayet ilmi
Kesbi ilim
Lugat ilmi
Vehbî ilim
Dirayet ilmi
4 )
Aşağıdaki ifadelerden hangisimistisizmin ortak özelliklerinden biri değildir?
Mistisizm bir bilgi kaynağı değildir.
Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır.
Mistisizmin önemli vasıflarından biri pasif olmasıdır.
Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır.
Maddeye karşı tavır vardır.
5 )
Tasavvufun Kitap ve Sünnetten Temelleri başlığı altında aşağıdaki konulardan hangisi zikredilmemiştir?
Dünya- Ahiret Ayrımı
İhsan ve Hakk’a Vuslat
Zühd ve Güzel Ahlâk
Nefis Tezkiyesi, İstikamet ve Teslimiyet
Kalp Tasfiyesi ve İtmi’nan
2 )
Aşağıdakilerden hangisitasavvufun konularından biri değildir?
Tahalluk (Allah’ın ahlakıyla ahlaklanmak) ve tahakkuk (Hakikat bilgisine vasıl olmak) tasavvufun konusudur.
Tasavvufun konusu genel anlamda Allah, varlık ve insandır.
Tasavvuf kavramlarının neredeyse hepsi tasavvufun konusunu teşkil eder.
İnsanın ruh ve nefs itibarıyla yapısı, ruhun tasfiyesi, nefsin tezkiyesi ve ahlâkın yüceltilmesi tasavvufun konusudur.
Dünya ve Ahirete dair işlerin tanzimi tasavvufun konuları arasında yer alır
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın