ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Bidayetül Müctehid > Mekân mikatî
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Mekân mikatî  (Okunma Sayısı 960 defa)
14 Şubat 2011, 17:46:26
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839



Site
« : 14 Şubat 2011, 17:46:26 »



A- Mekân Mikatî:


Ulemanın hepsi, Medine tarafından gelenlerin Mikat'ı (ihrama girme yeri) Zülhüleyfe, Şam tarafından gelenlerin mikat'ı Cühfe, Necid ve Yemen tarafından gelenlerin mikat'ı da Yelemlem denilen semtler olduğunda müttefiktirler. Çünkü bu mikat'ların İbn Ömer ve başkalarının hadisleri ile Peygamber (s.a.s) Efendimiz tarafından bildirildiği sabittir. Fakat Irak tarafından gelenlerin Mikat'ı hakkında ihtilâf etmişlerdir.
Fukahanın cumhuru 'Irak tarafından gelenlerin mikat'ı, Zat-ü Irk denilen yerdir' demiştir. îmanı Şafii ile Süfyan Sevrî ise «Eğer Akîk denilen semtten ihrama başlansa daha iyi olur» demişlerdir. Irak tarafından gelenlere mikat tayin edenin kim olduğu hakkında da ihtilâf etmişlerdir. Bir grup: «Hz. Ömer» , bir grup da «Peygamber (s.a.s) Efendimiz tayin etmiştir» demiştir. Cabir, İbn Abbas ve Hz. Âişe «Irak tarafından gelenlere mikat olarak Akîk ve Zat-ı Irk'ı, Peygamber (s.a.s) tayin etmiştir» 26 demişlerdir.
Ulemanın cumhuru «Yanlışlıkla da olsa, ihram niyeti ile bu yerleri geçtikten sonra ihrama giren kimseye kurban lâzım gelir» demiştir. Bunlardan kimisi «Eğer tekrar makata dönüp orada ihrama girse kendisinden kurban sakıt olur» demiştir ki, îmam Şafii bu görüştedir. Kimisi «Dönse de kurban sakıt olmaz» demiştir. Bunu da diyen İmam Mâlik'tir.
Kimisi «Dönse de dönmese de ona kurban lâzım gelmez» demiştir. Kimisi de «Eğer dönmese haccı fesada gider. Bunun için mutlaka dönüp mi-kat'ta ihrama girmesi lâzımdır» demiştir ki, bunlar ahkâm bahsinde gelecektir. Ulemanın cumhuru, «Evi bu inikatlarla Mekke arasında olanlar için mikat, kendi evleridir» demişlerse de, evleri ile mikattan hangisinin kendileri için daha sevaplı olduğunda ihtilâf etmişlerdir. Kimisi: «Evleri daha efdal-dir, mikat kendileri için ruhsattır» demiştir ki İmam Şafii, İmam Ebû Hanife, Süfyan Sevrî ve bir cemaat bu görüştedirler.-İmam Mâlik, îshak ve İmam Ahmed ise «Mikatlardan ihrama girmeleri daha efdaldir» demişlerdir. Bunların mesnedi, yukarıda bahsi geçen hadislerle Peygamber (s.a.s) Efendi-miz'in mikatlardan ihrama girmesi ve mikatlardan ihrama girmeyi emretme-sidir.
Diğer grup da «İbn Abbas, İbn Ömer, İbn Mes'ud ve başkaları gibi as-habtan birçok kimseler inikatlar ötesinden ihram bağlamışlardır. Tabiidir ki onlar adabı bizden daha iyi bilirlercfc» demişlerdir. Zahirîlerin usûlü, mikatlardan başka yerden ihrama girmenin caiz olmamasını gerektirmektedir. Meğer bunun aksi üzerinde icma' edilmiş ola.
Kendi mikatım bırakıp da başka mikattan, meselâ Medine tarafından geldiği halde Zülhüleyfe'den değil de Cühfe'den ihram bağlayan kimse hakkında ihtilâf etmişlerdir. Kimisi «Ona kurban lâzım gelir» demiştir ki İmam Mâlik ile tabilerinden bir kısmı bu görüştedirler. İmam Ebû Hanife ise, «Ona bir şey lâzım gelmez» demiştir.
Bu ihtilâfın sebebi, bunun terki kurban kesmeyi gerektiren nüsük-lerden (fiillerden) olup olmadığında ihtilâf etmeleridir.
Hac veya umre niyeti ile gelip de bu mikadan geçtikten sonra ihram bağlayan kimseye kurban lâzım geldiğinde ihtilâf yoktur. Fakat hac veya umre niyeti ile gelmeyen kimsenin mikatta ihram bağlamak mecburiyetinde olup olmadığında ihtilâf etmişlerdir.
Kimisi «Yolculuğa hac veya umre için olsun olmasın, kişi -eğer odunculukla uğraşanlar gibi çok gidip gelmiyorsa- mikat'a geldi mi, ihram bağlaması lâzım gelir» demiştir ki, İmam Mâlik bu görüştedir. Kimisi de «Ancak hac veya umre yapmak için gelip de ihram bağlamayana kurban lâzım gelir» demiştir.
Bu ihtilâf ve tafsilat Mekke'nin içinde oturmayanlar hakkındadır. Mekke'de oturanlar ise, hac veya umre yapmak istedikleri zaman, mutlaka Mekke hareminin sınırları dışına çıkıp oradan ihram bağlamaları lâzımdır. Mekke halkının ne zaman ihram bağlamaları gerektiği hususunda ise, kimisi «Zülhicce ayının hilâlini gördükleri zaman ihram bağlarlar», kimisi de «Halk, Mina'ya çıktığı zaman ihram bağlarlar» demiştir.
İşte haccın çeşitleri ile umre için şart olan yer mikatlan bunlardır. 27


26 Müslim, Hacc, 15/2, no: 1183.
27 İbn Rüşd Kadı Ebu'l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 2/161.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.038


View Profile
Re: Mekân mikatî
« Posted on: 09 Nisan 2020, 21:15:12 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Mekân mikatî rüya tabiri,Mekân mikatî mekke canlı, Mekân mikatî kabe canlı yayın, Mekân mikatî Üç boyutlu kuran oku Mekân mikatî kuran ı kerim, Mekân mikatî peygamber kıssaları,Mekân mikatî ilitam ders soruları, Mekân mikatîönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &