Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları
1 ) Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Peygamber hakkında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
İnsanları temizler
ALLAH'ın ayetlerini okur
Hikmeti öğretir
Doğru yola iletir
** Yaptıklarından sorumlu tutulmaz
2. Sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hangi seçenek yanlıştır?
**Tarih boyunca sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hiçbir ihtilaf çıkmamıştır
Bazı fertler sünnetin dindeki yerini kavrayamayıp itiraz etmişlerdir
Esas itibariyle bütün mezhep ve fırkalar sünnetin dini bir delil olduğu konusunda görüş birliği içinde olmuşlardır
Sünnet Kur'an-ı Kerîm'e göre vazgeçilemez bir de
3 .Özellikle Hz. Peygamber'in söz ve işleriyle ilgili haber için aşağıdaki ıstılahlardan hangisi kullanılır? E
Kudsî hadis
Mursel hadis
Makbul hadis
Mevkûf hadis
**Merfû' hadis
4. Yazmış olduğu bazı hadisleri Hz. Peygamber'e okuduğu nakledilen sahabi kimdir?
Hz. Ebû Bekir
* *Enes b. Mâlik
Ebû Hureyre
Ebû Şâh
Hz. Ömer
5. Peygamber sünneti konusunda aşağıdakilerden hangisini söylememiştir?
Sünnetine göre amel etmeyi
Sünnetini yaymayı
* *Sünnetini dakika dakika takip edip yazmayı
Bazı açıklamalarının vahye dayandığımı
Sünnetini öğrenmeyi
6. Aşağıdaki muhaddislerden hangisi ilk hadis tedvin edenlerden değildir?
Zühri
Amr b. Dinar
Katade
Şabi
**İmam Malik
7. Kütüb-i sitte’ye sonradan katılan kitabın yazarı kimdir?
* *İbn Mace
Müslim
Tirmizi
Nesai
İmam Malik
8. İmam Müslim’in meşhur hadis kitabının tam adı nedir? C
Müslim
Sünen
** El-Cami’u’s-sahih
Müsned
Sahihu Müslim
9. İsnad kullanımı ne zaman yerleşmiştir?
Rivayet asrında
Tespit döneminde
**Tedvin döneminde
Tasnif döneminde
Tezhip döneminde
10. Aşağıdaki sahabilerden hangisi aşere-i mübeşşeredendir? C
Ebû Zer
Ebû Hureyre
** Zübeyr b. Avvâm
Abdullah b. Mes'ûd
Ebû Eyyûb el-Ensârî
11. Hz. Ali hadis rivayet eden kimselerden ne talep ederdi?
Bir şahid getirmesini
Yazılı bir belge göstemesini
Doğum ve Müslüman oluş tarihini
** Doğru söylediğine dair yemin etmesini
Hadisi duyduğu yeri
12. Aşağıdakilerden hangi ikisi sika ravilere dair yazılan eserler arasındadır?
el-İstî‘âb ve Takdimetü’l-ma‘rife
Hilyetü’l-evliyâ veTakdimetü’l-ma‘rife
Kitâbü’s-sikât ve el-Cerh ve’t-ta‘dîl
***el-İstî‘âb ve Hilyetü’l-evliyâ
Kitâbü’s-sikât ve Kitâbü’l-mevsûl
13. el-Mucteba adlı eser kütüb-i sitte müelliflerinden kime aittir?
Buhari
Müslim
Tirmizi
Ebu Davud
**Nesai
14. Tasnif döneminde yazılan eserlerdeki hadisler kitaplara nasıl kaydedilmiştir?
Rivayet edilerek
***Senedleriyle
Yalnızca metinleriyle
Sözlü
Hiçbiri
15. Sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hangi seçenek yanlıştır?
***Tarih boyunca sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hiçbir ihtilaf çıkmamıştır
Bazı fertler sünnetin dindeki yerini kavrayamayıp itiraz etmişlerdir
Esas itibariyle bütün mezhep ve fırkalar sünnetin dini bir delil olduğu konusunda görüş birliği içinde olmuşlardır
Sünnet Kur'an-ı Kerîm'e göre vazgeçilemez bir deli
Hz. Peygamber de sünnetin dini bir delil olduğunu vurgulamıştır
16. Sünnet konusunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
****Kur'an'ı açıklamakta vazgeçilmez bir kaynaktır
Onda Kur'an'dakiler dışında bir hüküm yoktur
Tamamen Hz. Peygamber'in şahsi açıklamalarını kapsar
Tamamen ALLAH'dan alınan emirleri kapsar
Hz. Peygamber de onu bırakıp sadece Kur'an'la yetinmeyi emretmişti
17. Âyetlerin tertibiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Âyetlerin dizilişi ictihâdî veya kıyas yoluyla değil Cenâb-ı Hakk’ın tesbit ettiği şekilde olmuştur.
Cebrail vahyi getirdiğinde gelen kısmın hangi sûrenin neresine âit olduğunu da Hz. Peygamber’e bildiriyordu. Hz. Peygamber de hemen arkasından gelen vahyi ashabına okuyor vahiy katiplerine gelen kısmın hangi sûrenineresine konulması gerektiğini tayin ediyor ve böylece yazılmasını sağlıyordu.
18.“Kur'ân, hak ile bâtılı, iman ile küfrü, helâl ile haramı, hayır ile şerri birbirinden belirgin bir şekilde ayırdığı için bu isimle adlandırılmıştır.” Bu cümlede Kur'ân-ı Kerîm’in hangi ismine vurgu yapılmaktadır?
Aşağıdakilerden hangisi bir kıraatın sahih olması için gereken şartları ifade eder?
Nur
Kur'ân
Kitap
Hidayet
* **Furkan
19. Aşağıdaki âyet, vahyin hangi türüne örnek verilebilir?
فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرَابِ فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ أَنْ سَبِّحُوا بُكْرَةً وَعَشِيًّا “Derken, mâbeddeki bölmesinden halkının karşısına çıkıp “Sabah akşam Rabbinize tesbih, ibadet edin!” diye işarette bulundu.”
* Gayr-i İlahi vahye
İlahi vahye
Hem İlahi hem de gayr-i İlahi vahye
Peygambere gelen vahye
Hiçbiri
20. “Mekkî olan sûrelerde diğer bütün semâvî dinlerde olduğu gibi, ALLAH’a iman meselesi üzerinde durulur. ALLAH'a ibadete çağrılır, ALLAH'ın bir olduğuna dair deliller sunulur, âhiretin varlığı, dünyada işlenen fiillerin ceza ve mükafaatı, cennet-cehennemin varlığı, peygamber ve meleklere iman gibi konular işlenir.”
Yukarıdaki parçayı dikkate alarak aşağıdaki sonuçlardan hangisine varamayız?
Mekki surelerde ALLAH'a iman konusu ağırlıktadır.
Tevhid delilleri ortaya konur.
Öldükten sonraki hayatın mutlaka olacağı işlenir.
Peygamber ve meleklere iman konusu işlenir.
* Muamelat konuları ağırlıklı olarak ele alınır
21. “Şer’i had ve cezalarını, miras paylarını, ictimâî ve medenî kanunları, devlet hukukuna ait bazı hükümleri ihtiva eden sûreler Medenîdir. Savaşa izin ve savaş hükümleriyle ilgili hükümlerin bulunduğu sûreler Medenîdir. Ankebût sûresi hariç, içinde münafıkların bahsi geçen sûreler Medenîdir. (Ankebût sûresinin ilk 11 âyeti hariç diğer âyetleri Mekkîdir. İlk 11 âyeti ise Medenîdir. Çünkü burada münafıklardan bahsedilmektedir.) Ehl-i kitapla münakaşa ve onları sapıklıklarından dönmeye çağıran sûreler (Bakara, Âl-i İmrân, Nisâ, Mâide, Tevbe, Beyyine) Medenîdir.”
Yukarıdaki paragrafta Medeni surelere ait bazı özellikler verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi Medeni surelerin ağırlıklı olarak işlediği konularından biri değildir?
Hadlerle ilgili prensipler vardır.
Savaşla ilgili konular işlenmiştir.
Tevhidle ilgili müşriklerin iddialarına cevaplar vardır.
Münafıklardan bahsedilir.
Ehl-i kitapla ilgili konulara değinilir.
22. Aşağıdakilerden hangisi bir kıraatın sahih olması için gereken şartları ifade eder?
Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, takdîren de olsa Hz. Osman’ın imam Mushafına uygun olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır.
Hz. Peygamber’den sahih bir senetle rivayet edilmiş olması, takdîren de olsa Hz. Osman’ın imam Mushafına uygun olması ve Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır.
Bir kıraatın Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, o kıraatın sahih bir kıraat olması için yeterlidir.
Hz. Peygamber’den sahih bir senetle rivayet edilmiş olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır.
Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır
23. Aşağıdakilerden hangisini vahyin tedriciliği ile ilgili hikmetlerden sayamayız?
Son din olması
Peygambere yapılan iftiralar karşısında teselli
Münafıkların gizli hallerinin açığa çıkarılması
Ashabın gelen vahyi yazma konusunda sıkıntıya düşmemeleri
Kur'ân’ın i’cazının görülmesi
24. Aşağıda Kur'ân’ın isimleriyle ilgili bilgiler verilmiştir. Hangi şıkta verilenler doğrudur?
Kur'ân: Yazılmış, Kitap: Okunan, Nur: Aydınlatan, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran
Kur'ân: Okunan, Kitap: Yazılmış, Nur: Aydınlatan, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran
Kur'ân: Okunan, Kitap: Yazılmış, Nur: Doğruyu yanlıştan ayıran, Furkan: Aydınlatan
Kur'ân: Aydınlatan, Kitap: Okunmuş, Nur: Yazılmış, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran
Kur'ân: Doğruyu yanlıştan ayıran, Kitap: Yazılmış, Nur: Aydınlatan, Furkan:okunan
25. Vahyin muhafazasında İlahi boyut neyi ifade etmektedir?
Korunmasının garanti altına alınmasını
Herkese yetecek olmasını
Evrenselliğini
Arapça olmasını
Peygamberin olmasını
26. Aşağıdaki tanımlardan hangisi Kur'ân-ı Kerîm’in en kapsamlı tarifidir?
“Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilen, tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, eşsiz bir kitaptır.”
“Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilmiş, mushaflarda yazılmış, tevâtürle nakledilmiş, tilâvetiyle ibâdet edilen mu’ciz ilâhi kelamdır.”
Cebrail tarafından Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilen, yazılan, kendisiyle ibadet edilen, mu’cizevi bir kitaptır.
Tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, vahiy olan mu’cizevi bir kitaptır.
Hz. Peygamber’e (s.a.s.) Cebrail’in getirdiği, tevatürle nakledilmiş, vahiy ürünü olan eşsiz bir kitaptır
27. Âyetlerin sayısının farklılığıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi...
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın