Konu Başlığı: Allah Teâlâya Yakınlık Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 29 Ağustos 2012, 08:07:31 Allah Teâlâ'ya Yakınlık İnsanın fıtratında tabiatüstü bir güce perestiş vardır. Şayet doğru yol gösterilmezse, insan hata yapmaya ve yanlış hayat tarzı seçmeye meyillidir. Tarih, insanın kendi başına Allah'ı ararken dalâlete düşmesinin misalleriyle doludur. Allah'ın yanlış algılanması, O'nun sadece Kahhâr ve Cebbar olarak anlaşılması beşer tarihinde insanı birçok hataya yöneltmiştir, bu da zihinlerde Allah hakkında çok yanlış kanaatler oluşturmuştur. Allah'tan çok korkan insan bu korku ve huşu dolayısı ile kendisinden kuvvetli gördüğü her tür tabiat gücüne tapmaya başlamıştır. Bazıları dağlara, taşlara veya bizzat yaptıkları putlara tapmaya başlamışlardır. Sonra onlardan, Allah'tan korktukları gibi korkmaya başladılar. Fakat Allah'ı değişik şekillerde arama devamlı olarak insanda mevcut oldu. Bu açıdan insana doğru yol göstermek gereklidir, Kur'ân şu ayetleriyle bu rehberliği teklif etmektedir: "De ki: 'O, Allah birdir. Allah sa-meddir (herşeyden müstağni ve herşey O'na muhtaçtır). O doğurmamış ve doğmamıştır. Onun hiçbir dengi yoktur." (112: 1-4). Bu ayetler Allah'ın birliği yanında O'nun, herşeyden müstağni olduğunu, fakat mahlûklarının varoluşu, beslenişi için Allah'a bağımlı olduğunu da vurgulamaktadır. Hayatın hiç bir basamağında insan Rabbinden bağımsız olduğunu iddia edemez. Bu yüzden izlenecek en doğru yol Rabbine inanması, O'nu tanıması ve O'nunla yakın bir ilişki içine girmesidir. Bu dünyada ve âhirette başarıya ulaşmanın, maddî ve manevî mükemmelliğe erişmenin tek yolu budur. Bir insanı sadece çok tanrılı boş inançlara düşme sefilliğinden ve irtİdat zilletinden kurtarmakla kalmaz, Rabbinin rehberliği altında insana sağlıklı ve yapıcı bir hayat tarzını gösterir. Bunun sonucunda maddî ve manevî olarak, insanın kültür ve medeniyeti yükselir, toplum kadar fertler de Çeşitli faydalara nail olur. Beşikten mezara insanın tüm hayat nizamını Allah rasülünün Şeriatına uygun hale getirtmede ilk basamak, insan ile tevhîdin tanıştı-nlrnasıdır. Bu, bütün sağlıksız, zararlı, ahlaksız, adaletsiz uygulama ve fikirleri temizlemeye, bunların yerine fert üzerinde ve toplum seviyesinde iyi, adaletli ve doğru prensiplerin yerleşmesine ve halka sevdirilmesine yardım eder. İyi ve güzel ahlâkî özelliklerin halk arasında eğitim sayesinde geliştirilmesi ve desteklenmesi halkın Kur'ân ve Sünnet temelleri üzerinde eğitimi ikinci basamağı teşkil eder. İnsanlar daha fazla eğitim aldıkça, Allah'ı ve emrettiği hayat nizamını tanıdıkça, Allah İle olan ilişkilerini şahsî planda daha fazla İlerletmeleri kolaylaşır. Çünkü bu, insanları takvaya, ulaştırır. Allah korkusu, iyi amelleri yapmanın bir alışkanlık olduğu ve insanın bunları yapmak için özel bir gayret sarfetme-diği ihsan basamağına götürür. Bu insanlar Allah'ın hakiki kulları, İslâm'ın gerçek askerleridir. Bütün servetlerini ve hayatlarını İslâm'ın yayılması ve tesisinde sadece Allah Rızası için harcarlar. Kur'ân böyle insanları şu ayetlerle Övmektedir: "İşlerinde doğru olarak kendini Allah'a veren ve İbrahim'in, Allah'ı bir tanıyan dinine tâbi olan kimseden dince daha güzel olan var mı?" (4: 125). "...Muhakkak ki iyilik edenlere Allah'ın rahmeti çok yakındır." (7: 56). "...Hiç şüphe yok ki Allah iyilik edenlerle beraberdir." (29: 69). Kur'ân herkesi şahsî olarak böyle yakın bir ilişkiyi geliştirmeye davet eder. İnsan Rabbini göremese de, O'nun kendisine çok yakın olduğunu, hatta nefsinden bile daha yakın olduğunu vurgular. Her ne zaman birisi Rabbiyle ilişki kurduğunu hissederse, o kimse O'nun daima yakın olduğunu bilmelidir. Eğer insan isterse Rabbiyle konuşabilir: "...Bİz ona şah damarından daha yakınız." (50: 16). Bu, her arzuladığımızda O'na gelmemiz için açık bir davettir. Hiç bir zaman çok geç değildir. Daima Rabbinizi bekliyor bulacaksınız: "Kullarım, sana benden sorar(lar)sa söyle: Ben (onlara) yakınım. Dua eden, bana dua ettiği zaman onun duasına karşılık veririm. O halde onlar da bana karşılık versin (benim çağrıma uysün)lar, bana inansınlar ki, doğru yolu bulmuş olalar" (2: 186). |