Konu Başlığı: Vesvese İle İlgili İkinci Fasıl Gönderen: Sümeyye üzerinde 09 Eylül 2011, 15:21:54 Vesvese İle İlgili İkinci Fasıl Tercümesi : 73 - (1) İbni Abbas (R.A) den mervidir : Nebiyyi ekrem (SAV) efendimize bir adam geldi ve dedi : Bana nefsim bir şeyler söylüyor, onu (nefsimin söylediği vesvese verdiğini) söylemekten simsiyah kömür olmam bana daha sevimlidir. — Bunun üzerine Resûlüllah (S.A.V) buyurdu :[232] «Bir adamın işini (Nefsinin kötü telkinini) vesveseye çeviren Allâha ham dü senâtar olsun.» [233] İzahat Bu hadisi şerifden evvel geçen ve aşağıda gelecek hadisi nebevilerde okuduğumuz üzere'şeytan insana küfür ve şirki telkin eder. Eşyaların yaratılışı kim tarafından olduğunu sorduktan sonra Allâhü leâlayı kimin yarattı-ğmt sorarak Ademin neslini küfre iterken bu hadisi şerifdede kalbe ondan hafif ve fakat söylenmesi iğrenç ve ayıp olan şeyleri nefsine telkin etteğini dolaysiyle nefsinde acâib iğrençliği duyan kişinin küfür telkininin tehlikesinden kurtulmasından dolayı Allâha hamd etmeyi nebiyyi muhterem efendimiz tavsiye buyuruyor. Evet şeytanın küfür telkininden nefsin vesvesesi, daha hafifdir. Bu se-bebden dolayı Adem Aleyhisselamın nesli olan insanlara şeytan küfür telkin edip en tehlikeli hal karşısında kalan kişisinin hemen Allâha sığınması tavsiye edilmiştir. Nefsin bu telkini ise, ondan hafif ve kalpdeki îmanın takviyesine gayret gerektiren nefsiyle mücadele şeklinin zuhuruna sebeb olduğundan için, bu acâib telkin ve vesvesenin oluşuna hamd etmek, imanın kemalini icâp ettiren bir şükürdür. Bu hale şükrecftlirse, yüce Allah (c.c.) müminin kalbindeki imanını kuvvetlendirir. Zira cenabu hak bir âyeti kerimesinde şöyle buyurmuştur : «Elbet siz (bir nimete) şükrederseniz, mutlak ve muhakkak ben azi-müşşan sizin nimetinizi artırırım.» Sûrei İbrahim, 7[234] Tercümesi : 74 - (2) İbni Mes'ud (R.A) den mervfdir, demiştir : Resûlüllah (S.A.V) buyurdu : «Elbet âdem oğluna, bir şeytanın yaklaşması, birde meleğin yaklaşması vardır. — Şeytanin yaklaşmasına gelince, o (şeytan) şerri ve hakkı yalanlamayı telkin etmesidir. — Meleğin yaklaşması ise, hayra (namaz ve oruç gibi hayra) ve hakkı tastık etmeye (kitablara ve peygamberlere îman gibi şeylere) teşvik eder, — Binâen aleyh bir kimse, bunu (hayır ve hak telkinini) bulursa, bu telkinin AHâhdan olduğunu bilsin ve Allâhü teâlaya hamdetsin. — Şayet diğer birini bulursa, habis ve necis olan şeytandan Allâha sığınsın.» — Bundan sonra (şu âyeti kerimeyi) okudu : (Şeytan, size fakirlik vöd eder ve fuhşiyâtı emreder. (Bakara Sûresi, 268). Tirmizi, Tirmizi, bu hadisin «garib» olduğunu söylemiştir. [235] Tercümesi ; 75 - (3) Ebî Hureyre (R.A) den mervidir, demiştir: Resûluliah (SAV) buyurdu : «İnsanlar dâ'ma birbirleriyle sualleşirler, hatta denir: Bu halkı Allâhü te-âla yarattı peki, Alfâhü teâlayı kim yarattı ya? İşte böyle söyledikleri vakit, hemen deyiniz: Allah birdir, Allah samed (her şeyden ganî) cfiir, doğmamış ve doğurulmamıştır, ve onun için denk (ve misli) yoktur, Bundan sonra o adam sol tarafına üç sefer tükürsün ve habis olan şeytandan Allaha sığınsın,» Ebû Davud. İnşallah ilerde kurban gününün hutbesi babında Amr bin ahves hadîsini zikredeceğiz. [236] [232] Ebû Dâvud [233] Mustafa Uysal, İzahlı Mişkat El Mesabih Tercümesi, Uysal Yayınları 1/198. [234] Mustafa Uysal, İzahlı Mişkat El Mesabih Tercümesi, Uysal Yayınları 1/198. [235] Mustafa Uysal, İzahlı Mişkat El Mesabih Tercümesi, Uysal Yayınları 1/199. [236] Mustafa Uysal, İzahlı Mişkat El Mesabih Tercümesi, Uysal Yayınları 1/200. |