- Yönetim

Adsense kodları


Yönetim

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
saniyenur
Wed 30 May 2012, 10:03 pm GMT +0200
YÖNETİM

Rasulullah Kureyşlilerin baskı ve zulüm­leri yüzünden kendi öz yurdu Mekke'yi ter-kedip Devlet başkanı olacağı Medine'ye yer­leşti. Birkaç yıl içerisinde Medine'nin nüfu­zu her yönde genişledi ve on yıldan daha kı­sa bir sürede Rasul tüm Arabistan Yarımadasını yönetmeye başladı. Yönetim için ne eğitim görmüşlüğü, ne de tecrübesi var­dı; ne de böyle bir göreve talipti ki, gerekli hazırlıkları yapabilsin. Yer değişimi ile bir­denbire takdir onu Medine Devleti'nin Başkanlığı'na yerleştirdi. Fakat eğitilmiş, profes­yonel veya doğuştan lider olan yöneticiler bi­le idarecilik hususunda onun ülkenin mese­lelerinde takip ettiği yöntemden ders alabi­lirler. Ülke meselelerim halletmekte insanlı­ğa miras olarak büyük bir bilgi birikimi bı­rakmıştır ki, eğer biz problemlerimizin çö­zümü için dürüst ve samimice başvuracak olursak, bu birikim yeryüzünün çehresini ta-mamiyle değiştirir ve ona hayat için daha iyi bir yer kılar.

O devlet başkanı idi, fakat sıradan bir vatan­daş gibi yaşayıp sade bir hayat sürdü. Hal­kının her zaman kendisini bulup ilişki kur­ması mümkündü. Halkı ile arasında bir en­gel yoktu. Varlık ve iktidar denizinde yok­sul ve mütevazi yaşadı. Hükümranlık tacı ve âsâsı isteğinden, ihtişam ve şöhret ihtiyacın­dan münezzehti. O cazip, çekici kişiliği ve mükemmel davranışları ile insanların kalbi­ne hükmetti. Ne çalışmalarında kendisine yardım edecek idarî ya da bürokratik perso­neli, ne de kendisine yardım edecek heybetli görev binası vardı. Ülke meselelerini mescid-den ya da evinden idare ederdi. Yasama, yü­rütme ve yargı için değişik bölümler yoktu. Yasama, yürütme ve yargı işlevlerini tek ba­şına ve yürüten kişi idi. Dost, düşman, tam­dık ayırımı yapılmaksızın adaleti son derece tarafsızca ve âdilâne (4: 48, 5: 9), idare ise büyük yeterlilik ve etki ile ertelen meksizin ye­rine getirilirdi. Emirler, yöneticilere, zekât toplayıcılarına, idarecilere, askerî komutan­lara, elçilere ve İslâm Devleti'nin öteki çalı­klarına iletilirdi. Bütün bu güç ve otorite­ye rağmen diğer insanlarla çalışırken hiç kim-ge onu diğerlerinden ayıramazdı. O, yöneti­ci ve yönetilenler arasında herhangi bir ayrım gözeten kimselerden hiç mi hiç hoşlan­mazdı- Yöneticilere öğütleri, ülke meselele­rini yürütenler için daima rehber çizgiler ola­rak kalacaktır. "Herhangi birisi Allah tara­fından müslümanlan İlgilendiren bir mesele üzerine yetkili kılınır ve onların ihtiyacı, yok­sulluğu ve zaruretiyle ilgilenmekten yüz çe­virirse Allah da onun ihtiyaçları, yoksullu­ğu ve zaruretlerinden yüz çevirir!' buyurmuş­tur. (Mişkât). Rasulullah'ın yönetimi bir yazar tarafından şu sözlerle tanımlanır: "Di­nî yapının olduğu kadar devletin de başka­nı; o, bir kişide birleşmiş Sezar ve Papa idi; ancak o papanın yanlış hak iddiası bulun­maksızın papa, Sezar'ın lejyonları olmaksı­zın Sezar'dı; tayin edilmiş bir geliri ve daimi silah altında bulunan bir ordusu olmaksızın. Ve eğer herhangi birisinin gerçekten dosdoğ­ru yönettiğini söylemeye hakkı varsa o kişi Muhammed'dir, çünkü o gücün vasıtaları ve dayanakları olmaksızın bütün iktidara sahip­ti." (Boswarth Smith, 'Mohammed and Mohammedanism').