- Yolculuktan dönüşü

Adsense kodları


Yolculuktan dönüşü

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Tue 19 July 2011, 06:55 pm GMT +0200
6— Yolculuktan Dönüşü:

 

Rasûlulah (s.a.) yolcuya, seyahat sebebi olan ihtiyacını giderdikten sonra evine çabuk dönmesini emredirdi.[1063]

Hz. Peygamber (s.a.) herhangi bir seferden dönerken, arazide her yüksek yer üzerinde üç kere tekbir alır, daha sonra da şöyle derdi:

"Bir tek Allah'tan başka ilâh yoktur. O'nun ortağı yoktur. Mülk O'-nundur. Hamd O'nadır. O herşeye Kadirdir. Dönenler, tevbe edenler, ibâ­det edenler, Rabbımiza hamdedenler bizleriz. Allah va'dini doğruladı. Ku­luna yardım etti. Allah tek başına düşman ordularını hezimete uğrattı.[1064]

Rasûlullah (s.a.) uzun süre uzak kaldıktan sonra, kişinin evine gece gelmesinden nehyederdi.[1065]

Sahihayn'da rivayet edildiğine göre: Allah Rasûlü (s.a.) ailesinin yanı­na, ya kuşluk vaktinde veya öğle ile akşam arasındaki bir vakitte girerdi.[1066]

Hz. Peygamber (s.a.) seferden döndüğünde ehl-i beytinden olan ço­cuklarla birlikte karşılanırdı. Abdullah b. Cafer (r.a.) diyor ki: Rasûlullah (s.a.) bir keresinde bir seferden dönmüştü. Ben önüne geçirildim. Beni önüne aldı. Sonra torunu Fâtıma'nın (r.anha) oğlu ya Hasan veya Hüseyin (r.an-huma) getirildi. Onu da arkasına aldı. Abdullah b. Cafer (r.a.) diyor ki: Böylece bir hayvanın üzerinde üç kişi olduğumuz halde Medine'ye girdik.[1067]


[1063] Buharî, 26/19; Müslim, 1927; Muvatia, 2/980; İbn Mâce, 2882; Dârimî, 2/286; Ah-med b. Hanbel, 2/236, 445, 496.

[1064] Buharî, 26/12; Muvatta,  1/421; Ebu Davud, 2770; Ahmed b. Hanbel, 2/63.

[1065] Buharî, 26/15; Müslim, 1928; Ebu Davud, 2776; Tirmizî, 2712; Dârimî, 2/275; Ah­med b. Hanbel, 3/302, 308, 310, 358, 391, 396. Gece eve ansızın gelmemede iki incelik vardır. Biri, eve geldiğinde hanımını matlub olan temizlik ve zinet içinde bulamaz. Değeri de hanımını evde razı oiunamıyacak bir halde bulmasıdır ki hadisin farklı lafiz-lardaki rivayetlerinde bunlara işaret vardır. Ayrıca hadis-i şerifte, kan-koca arasında sevginin çoğalmasına sebeb olacak şeylere teşvik, kendi evine böyle girmesi nasıl hoş

değilse, başkalarının evine evleviyetle hoş olmayacağı, müslümana su-İ zan edilmesini gerektirecek şekilde girilmesi hoş olmayacak yerlere birden taarruz etmemek gibi nük­telere işaret edilmiştir.

[1066] Hadisin tahrici bir evvelki dipnotta geçmiştir. Hadisteki "aşiyye" kelimesi hem öğle ile akşam, hem de akşamla yatsı vakti manasına gelmektedir. Bu takdirde mana, eve gecenin geç saatlerinde gelmezdi, olur.

[1067] Müslim, 2428.

İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 2/462-463.