ezelinur
Fri 29 January 2010, 08:51 pm GMT +0200
Yıkama tamamlandıktan sonra cenazeden pislik çıkması ve bunun da bedenine veya kefenine bulaşması halinde, bu pisliği gidermek gerekir. Ama yıkama tekrarlanmaz. Mâlikîlerle Şâfiîler bu görüştedirler. Hanbelîlerie Hanefîlerin buna ilişkin görüşleri aşağıya alınmıştır.
Hanefiler dediler ki: Ölüden, bedenine veya kefenine isabet eden bir necaset çıkmasının bir sakıncası olmaz. Ancak bu, kefenlemeden önce meydana gelmişse, sadece temizlik maksadıyla giderilmelidir. Bu necaseti gidermek, üzerine kılınacak namazın sahîh olması için şart değildir. Necasetin çıkması kefenlemeden sonra olmuşsa yıkanmaz. Çünkü yıkanmasında zorluk ve sıkıntı vardır. Ama ölüye, kendisinden kaynaklanmayan bir necaset bulaşırsa, meselâ necis bir kefene konulmuş olursa bu, namazın sıhhatine engel olur.
Hanbeliler dediler ki: Ölüden, yıkama işleminden sonra bir necaset çıkarsa bunu gidermek ve yıkama sayısını yediye kadar tekrarlamak vâcib olur. Bundan sonra da necaset çıkarsa yıkama yenilenmez. Sadece çıkan necaset yıkanarak giderilir. Bu söylenenler, necasetin kefenlenmeden önce çıkmasıyla ilgilidir. Kefenlenmeden sonra bu gibi haller vukûbulursa, yıkama geçerli olup iade edilmesi gerekmez.[132]