hafiza aise
Mon 13 June 2011, 10:31 am GMT +0200
10— Yangının Söndürülmesi:
Hz. Peygamber'in (s.a.) yangın ve söndürülmesi konusundaki tutumu şöyledir:
Amr b. Şu'ayb—babası—dedesi senediyle Rasûlullah'ın şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Yangını gördüğünüzde tekbir getirin. Çünkü tekbir onu söndürür. "[734] Çünkü yangının sebebi ateştir. Ateş, şeytanın yaratıldığı mad-dedir. Yangında maddesi ve fiiliyle şeytana uygun düşen genel bir kötülük vardır. Şeytanın ona yardımı ve uygulaması sözkonusudur. Ateş tabiatı itibarıyla taşkınlık ve bozgunculuğu arar. Bu iki durum, yani yeryüzünde taşkınlık ve bozgunculuk, şeytanın yoludur, onlara çağırır, insanoğlunu onlarla yok eder. Ateş ve şeytandan her biri, yeryüzünde taşkınlık ve bozgunculuğu arzular. Yüce Rabbin ululanması, şeytanı ve fiilini engeller.
Bu yüzden Yüce Allah'ı ululamanın yangını söndürmede etkisi vardır. Çünkü Allah'ın yüceliğine kimse karşı duramaz. Müslüman Rabbine tekbir getirdiğinde, tekbiri ateşin ve maddesi ateş olan şeytamn yatıştınlmasında etkili olur, yangını söndürür. Biz ve başkaları bunu denedik. Aynen böyle olduğunu gördük. Allah en iyisini bilir. [735]
[734] tbnü's-Sünnî, Ametu'l-Yevm ve'l-Leyle, 289, 290, 291, 292. Senedinde Kasım b. Abdullah b. Amr b. Hafs b. Âsim el-Ömerî vardır, metruk bir râvidir. Ahmed b. Hanbel yalancı olduğunu belirtmiştir.
[735] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 4/419-420.
Hz. Peygamber'in (s.a.) yangın ve söndürülmesi konusundaki tutumu şöyledir:
Amr b. Şu'ayb—babası—dedesi senediyle Rasûlullah'ın şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Yangını gördüğünüzde tekbir getirin. Çünkü tekbir onu söndürür. "[734] Çünkü yangının sebebi ateştir. Ateş, şeytanın yaratıldığı mad-dedir. Yangında maddesi ve fiiliyle şeytana uygun düşen genel bir kötülük vardır. Şeytanın ona yardımı ve uygulaması sözkonusudur. Ateş tabiatı itibarıyla taşkınlık ve bozgunculuğu arar. Bu iki durum, yani yeryüzünde taşkınlık ve bozgunculuk, şeytanın yoludur, onlara çağırır, insanoğlunu onlarla yok eder. Ateş ve şeytandan her biri, yeryüzünde taşkınlık ve bozgunculuğu arzular. Yüce Rabbin ululanması, şeytanı ve fiilini engeller.
Bu yüzden Yüce Allah'ı ululamanın yangını söndürmede etkisi vardır. Çünkü Allah'ın yüceliğine kimse karşı duramaz. Müslüman Rabbine tekbir getirdiğinde, tekbiri ateşin ve maddesi ateş olan şeytamn yatıştınlmasında etkili olur, yangını söndürür. Biz ve başkaları bunu denedik. Aynen böyle olduğunu gördük. Allah en iyisini bilir. [735]
[734] tbnü's-Sünnî, Ametu'l-Yevm ve'l-Leyle, 289, 290, 291, 292. Senedinde Kasım b. Abdullah b. Amr b. Hafs b. Âsim el-Ömerî vardır, metruk bir râvidir. Ahmed b. Hanbel yalancı olduğunu belirtmiştir.
[735] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 4/419-420.