- Yahudi Ve Hıristiyan Cariyeleri Nikahlamak Yasağı

Adsense kodları


Yahudi Ve Hıristiyan Cariyeleri Nikahlamak Yasağı

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sidretül münteha
Fri 21 October 2011, 03:31 pm GMT +0200
16. Yahudi Ve Hıristiyan Cariyeleri Nikahlamak Yasağı


îmam Malik der ki: Yahudi ve hıristiyan cariye ile evlenmek caiz değildir.[35] Çünkü Allah Teâlâ Kur'an-ı Kerimde  şöyle buyu­rur: «Mü'min kadınların hür olanlarıyla, sizden evvel kitab verilen ümmetlerin (yahudilerin ve hristiyanların) hür kadınları (...) size helâldir.»[36]

Bu âyette yahudi ve hıristiyan hür kadınlarla evlenmeyi helâl etmiş, «Hür mü'min kadınlarlaevlenmeye gücünüz yetmezse, mü'min cariyelerinizle evle­nin»[37] âyetinde ise, müslüman cariyelerle evlenmeye müsaade etmiş ve fakat yahudi ve hıristiyan cariyelerle evlenmeye müsaade etmemiştir.[38]

imam Malik der ki: Kişinin Yahudi ve Hıristiyan cariyesi ken­disine helâldir. Onunla karı koca hayatı yaşayabilir. Fakat Meeû-si cariyesi helâl olmaz.[39]



[35] imam Malik'e göre ehli kitaptan bir cariye ile —yukarıdaki hadiste görül­düğü gibi— nikâh akdi ile evlenilmesi caiz değildir. Bir sözünde ise «nikâh­la evlenmesi caiz olmayan ehli kitap (Yahudi ve Hıristiyan), kendi cariyesi olması bakımından onunla cinsî münasebette bulunabilir» der. Aradaki fark şudur: Gayri müslim cariyeden olan çocuk hür ölür; çünkü do­ğan çocuğun babası müslüman olduğu için çocuk ona tabidir. Bir kâfire köle olmak ihtimali olmaz. Aynı cariye ile nikâh akdi ile birleşirse, doğan çocuk köle olur, babasına tabi olarak da müslüman olur. Böyle olunca, bir müslü­man kölenin kâfirin eline düşme ihtimali belirir.

Doğan bir çocuk, nesepde babasına tâbi, köle ve cariyelikte anasına tâbi, dinde de, hangisinin dini üstünse ona tâbidir.

[36] Mâide Sûresi, 24.

[37] Nisa Sûresi, 25.

[38] Bu âyeti kerimeyi îmam Şafii' de, îmam Malik gibi anlayarak (yani Yahu­diliği ve Hıristiyanlığı şirkten sayarak) gayri müslim cariyelerle evlenmek (münasebette bulunmak) caiz değildir demiştir.

Ebû Hanife ise cariye hususundaki hükmün umumi oluşunu esas olarak, aşağıdaki hadise de dayanarak —müslünıanı tercih etmekle beraber— gayri müslim cariyelerle de evlenmek caizdir demiştir: ibn Abbas'tan şöyle rivayet olundu:

«Allah bu ümmete hükümleri geniş bıraktığı içindir ki, Yahudi veya Nasrani de olsa cariyelerle evlenmek caizdir.» (Ebussuud Tefsiri, c.l, s.333)

[39] Nikâh yoluyla hürleriyle cinsî münasebetin caiz olduğu din mensupla­rının cariyeleriyle cinsî münasebet (nikâh değil) caizdir. Nikâh yoluyla hürleriyle cinsî münasebetin caiz olmadığı din mensuplarının cariyeleriyle cinsî münasebeti de caiz değildir. (Zürkarî, III/196).