mevlüdekalınsaz
Tue 17 February 2015, 06:22 am GMT +0200
Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetleri terk etmenin mahzuru var mıdır?
Vakit namazlarıyla birlikte kılınan düzenli (revatip) sünnetler imkanlar ölçüsünde kılınmalıdır. Hz. Peygamber bir hadis-i şerifinde: “Kulun kıyamet günü ilk hesaba çekileceği konu, farz namazlardır. Eğer bu tamamsa işi kolaylaşmıştır. Aksi halde, ‘Bakın bakalım, nafileden bir şeyi var mı? ‘ denir. Nafile ile farz eksikleri tamamlanır.” buyurmuştur (Tirmizi, Salat, 188; Ebu Davud, Salat, 145).
Farz namazların öncesinde ve sonrasında kılınan revatip sünnetler, müekked ve gayr-i müekked sünnetler olmak üzere iki kısımdır. Mükekked sünnet, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in kılmaya devam ettiği fakat bağlayıcı olmadığını göstermek amacıyla bazen terk ettiği; gayri müekked sünnet ise bazen kıldığı, bazen de terk ettiği sünnet demektir. Gayri müekked sünnetlere müstehap da denilmektedir. Müekked sünnetleri mazeret olmadan terk etmek doğru değildir. Mazeretsiz terk edilmeleri, ‘isaet’ yani yanlış ve kusurlu bir davranış olur; azap gerektirmese de ahirette kınanmayı gerektirir. Gayr-i müekked sünnetler ise mazeret olmadan da bazen terk edilebilirler. Bunları terk etmek kınanmayı gerektirmez (İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, Riyad, 1423/2003, I, 218-221; II, 451-453).
Allah(c.c) bize vesile olan hocamıza rahmet eylesin
Kaynak: Dini Soruları Cevaplandırma Platformu
Vakit namazlarıyla birlikte kılınan düzenli (revatip) sünnetler imkanlar ölçüsünde kılınmalıdır. Hz. Peygamber bir hadis-i şerifinde: “Kulun kıyamet günü ilk hesaba çekileceği konu, farz namazlardır. Eğer bu tamamsa işi kolaylaşmıştır. Aksi halde, ‘Bakın bakalım, nafileden bir şeyi var mı? ‘ denir. Nafile ile farz eksikleri tamamlanır.” buyurmuştur (Tirmizi, Salat, 188; Ebu Davud, Salat, 145).
Farz namazların öncesinde ve sonrasında kılınan revatip sünnetler, müekked ve gayr-i müekked sünnetler olmak üzere iki kısımdır. Mükekked sünnet, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in kılmaya devam ettiği fakat bağlayıcı olmadığını göstermek amacıyla bazen terk ettiği; gayri müekked sünnet ise bazen kıldığı, bazen de terk ettiği sünnet demektir. Gayri müekked sünnetlere müstehap da denilmektedir. Müekked sünnetleri mazeret olmadan terk etmek doğru değildir. Mazeretsiz terk edilmeleri, ‘isaet’ yani yanlış ve kusurlu bir davranış olur; azap gerektirmese de ahirette kınanmayı gerektirir. Gayr-i müekked sünnetler ise mazeret olmadan da bazen terk edilebilirler. Bunları terk etmek kınanmayı gerektirmez (İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, Riyad, 1423/2003, I, 218-221; II, 451-453).
Allah(c.c) bize vesile olan hocamıza rahmet eylesin
Kaynak: Dini Soruları Cevaplandırma Platformu