- Ünite 8 Soru-Cevap Ders Özetleri

Adsense kodları


Ünite 8 Soru-Cevap Ders Özetleri

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
hafiza aise
Mon 14 April 2014, 02:39 pm GMT +0200
ÜNİTE 8 AHİRET HAYATI

*   İslamiyet’e göre ölüm Allahın verdiği Ruhu geri alması olarak görülürken Hıristiyanlıkta Hz. Âdem a.s. in işlediği günahtan ötürü cezalandırılması olarak görülür.
*   Stoalılar ölüm korkusunu yenmek için ölümü unutmamamız gerektiğini, Spinoza ise unutmamız gerektiğini, mistik çiler ise ölümün bir kurtuluş olarak görülmesi gerektiğini aksinin ise cahillik olduğunu, Farabi’nin cahillerin ölümle her şeyi kaybedeceklerinden dolayı korktuklarını düşünmüşlerdir.
*   Gazali ölüm ve ahiret konularında felsefecilerin konuşmaması gerektiğini düşünür.
*   Hume: sadece akıl ile ölümden sonraki hayatı açıklayabilmek mümkün değildir. Jack maritain filozoflar bu konuda kelamcılara sormalıdır. Der
*   Ölüm ve ahiret konusu ilk olarak İbn-i Sina ile felsefe gündemine gelmiştir.
*   Kant: teorik olarak Tanrıya ulaşmak mümkün olmadığı gibi ruhun ölümsüzlüğüne ulaşmakta samcadır.
*   Russel: öleceğim ve bedenim çürüyecektir kişiliğimden hiçbir şey geride kalmayacaktır.
*   Platon: ruh beden içine mahkûmdur bedenin varlığından önce ve sonra vardır olacaktır. İnsan nihai olarak ruhtur.
*   Farabi: nefs çeşitli güçlere sahiptir en yücesi bilici güçtür. Nazari ve ameli olarak ikiye ayrılır. Akıl ölümsüzdür ve nihai yücedir.
*   Farabiye göre nefis üç tür akılları bil kuvve seviyesinde kalan cahiller, bil fiil hale gelip ameli kemale ulaşamayanlar, hem bilfiil akla hem ameli kemale sahip olanlar.
*   İbn-i Sina: bedenin ölümü düşünen nefsin ölümünü gerektirmez.
*   Genel olarak filozoflar; kişi beden ve ruhun bileşimidir.
*   Felsefeciler:
*   Ruhlar külli ruha dahil olacağı bir ölümsüzlük tasavvur edilir.
*   Ruhlar öldükten sonra sahip oldukları bedenden çıkıp başka bedenlere girerek sonsuza kadar yaşamaktadır. Yeni bedenin insan olma şartı da yok.
*   Ölümsüzlük sadece Tanrıya mahsustur, insan ölünce sınırlı olan varlığının sınırları kalkar, kişilik varlığı problemi devam eder.
*   Her insan hatta her canlı kendisinden sonra gelenlere etki ettiği ölçü ve değerde ölümsüz olmaktadır. Ölümsüzlük ilahi hayatta objektifleşmek anlamına gelir.

reyyan
Fri 18 July 2014, 11:34 am GMT +0200
Filozofların tek tek görüşleri umarım karıştırılmaz, Allah yardimcimiz olsun.