- Üç çıplak vakit

Adsense kodları


Üç çıplak vakit

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sidretül münteha
Fri 17 December 2010, 07:49 pm GMT +0200
(482) «Üç Çıplak Vakit»


1052— (260-s.) Salebe ibni Ebî Malik El-Kurazî'den rivayet edildi­ğine göre kendisi, Benî Harise ibnil-Haris'in kardeşi Abdullah ibni Süveyd'e üç çıplak vakitten sormak üzere yola koyuldu. Abdullah bu üç vakti gözetip uygulardı. Abdullah sordu:

—  Ne istiyorsun? Ben dedim ki:

—  Bu üç vakitle amel etmek istiyorum. Bunun üzerine şöyle dedi:

— Öğle sıcağında (uyumak için) elbisemi çıkardığım vakit, ev halkımdan bulûğa ermiş hiç kimse yanıma girmez; ancak iznimle girer yahut onu çağırırsam girer ki, bu onun iznidir.  Fecir vakti doğup da insanla? tanınıncaya ve namaz kıhnıncaya kadar, (bu vakit de gece elbi­sesini   değiştirip  giyinme   zamanıdır   ki,  yine   kimse   yanıma   giremez). Bir de yatsı namazını kıldığım ve elbisemi uyumak için çıkardığımda  (yanıma kimse giremez.).[831]

 

İnsanların evlerinde istirahat için soyunup, boş kaldıkları üç vakit var­dır ki, bunlara «Üç Averâb denir. Vacİb Tealâ Hazretleri bu üç vakti Kur an-ı Kerîm'de beyan buyurarak, onlara riayet etmeyi bize şöyle tavsiye ediyor:

«— Ey iman edenler! Sahib olduğunuz köleler (hizmetçiler) ve sizden olup da henüz bulûğ çağına ermemiş gençler (odalarınıza girecek olurlar­sa) şu üç vakitte sizden izin istesinler: Sabah namazından evvel, (çünkü bu vakit elbise değişme vaktidir; gecelikler çıkarılır, gündüz elbiseleri giyilir). Öğle sıcağında (yatmak için) elbiseni» çıkardığınız zaman. Bîr de yatsı namazından sonra (uyku için soyunduğunuz zaman). Bu üç vakit sizin için yalnız kalma vaktidir. Bu vakitlerin dışında ne sîze, ne onlara bir günah yoktur; hizmet için yanınızda dolaşırlar ve size  birbirinize  (odalarınıza) girip çıkabilirsiniz. İşte Allah âyetlerini size böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir » (Nür Sûresi, Âyet; 58 ).

Âyet-i Kerîmenin nüzul sebebi :

Rivayet edildiğine göre, Peygamber (Sav) gündü­zün en sıcak bir vaktinde, Ensar'dan Müdlic adlı köleyi Hz. Ömer'e gönderdi. Hz. Ömer uyuyordu. Köle kapıyı çalıp içeri girdi. Hz. Ömer uyanıp oturdu ve bu arada bir kısım avret yeri açıldı. Bunun üzerine söyle dedi :

«Çocuklarımızın ve hizmetçilerimizin izinsiz olarak, bu vakitte yanımıza girmelerini Cenab-ı Hakk'ın yasaklamasını istiyorum, keşkİ yasak olaydı.»

Sonra Hz. Ömer bu hizmetçi ile gitti ve orada bu âyetin nazil ol­duğunu gördü; hemen secdeye kapandı.

Bu üç vakit, yalnız başına kalmak, istirahat etmek ve elbise değişmek zamanları olduğundan hizmetçilerin ve henüz bulûğ çağına ermemiş bu­lunan çocukların ve akrabanın izin almaksızın büyüklerin odalarına girme­leri yasaklanmıştır. Bu üç vakit dışında hizmetçiler ve küçük çocuklar, izinsiz babalarının, annelerinin ve akrabalarınm odalarına girip çıkabilirler; çünkü hizmet etmekle görevlidirler. Fakat köle hizmetçi olmayıp da bulûğ çağına erişmiş bulunan büyükler hiç bir zaman izinsiz olarak başkalarının odalarına giremezler. Bunlar muhakkak ev. veya oda sahibinden izin almalıdırlar.[832]


[831] Fadlu'llah: C. II, s. 495-496. Tejsîr-i Meragî: Cüz : 18, s. 130-131. m-İsabe: O. II. s. 315, sayı: 4738. M-îstiab : C. II, s. 375.

A. Fikri YAVUZ, İmam Buhari’nin Derlediği Ahlak Hadisleri (Edeb-ül Müfred), Sönmez Neşriyat: 2/420-421.

[832] A. Fikri YAVUZ, İmam Buhari’nin Derlediği Ahlak Hadisleri (Edeb-ül Müfred), Sönmez Neşriyat: 2/421-422.


ceren
Mon 11 January 2016, 07:05 pm GMT +0200
Esselamu aleykum.Sabah namazinda uyandiginda ,ogle vaktinde uyudugunda ve yatsi zamani uyayacagin vakit ustunu cikardigin icin bu vakitlerde haram olan kisilerin yanian gelmesi yasaktir.Dikkat edenlerden olalim inşallah....

Bilal2009
Mon 11 January 2016, 09:00 pm GMT +0200
  Ve Aleykümüsselăm Ve Rahmetüllah. Bu konuda bilgim yoktu. Allah (Celle Celalühu ) bizleri bu hususlara dikkat edebilmeyi nasip etsin inşaAllah. Paylaşım için Allah ( Celle Celalühu ) Razı olsun..

ceren
Sun 7 July 2019, 02:46 pm GMT +0200
Esselamu aleykum. Rabbim razı olsun bilgilerden kardeşim. ..