sakarya
Thu 26 November 2009, 12:06 am GMT +0200
1.Aşağıdakilerden hangisi Tefsir usulünün gayesini en kapsamlı bir şekilde ifade etmektedir?
Âyetlerin nüzul sebeplerini Mekki-Medeni olanlarını tespit eder.
Tefsir tarihiyle ilgili bilgiler vererek müfessirlerin hayatlarını ve yöntemlerini yakından tanımamıza yardımcı olur.
*Kur'ân âyetlerinin değişik özelliklerini yansıtan çeşitli ilim dalları edebi sanatlar genel prensipler ve âyetlerin tefsirinde ihtiyaç duyulan birtakım kaide ve esaslar üzerinde durur.
Rivayet Tefsirlerini tanıtarak rivayetlerin tefsirdeki önemini vurgular.
Tefsirle ilgili kavramları detaylı bir şekilde ele alarak inceler.
2.Garanik olayı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Kur’ân’ın –hâşâ- indiği andan beri tamamen korunmadığını iddia etmektedir.
Bazı din düşmanları bu olayı tamamen saptırarak yorumlamışlardır.
Bazı tefsirciler bu olayı dikkatsizce eserlerine almışlardır.
Bazı müfessirler bu olayı objektiflik düşüncesiyle eserlerinde nakletmişlerdir.
*Doğruluk payı olabilecek bir rivayettir.
3.Aşağıdaki parçada Kur'ân-ı Kerîm’in hangi özelliğine vurgu yapılmıştır?
“Kur'ân’ı yalan üzerinde asla birleşmeyecek hata yapmayacak büyük bir topluluk nakletmiştir. Bu sağlam nakil işi hem Cenâb-ı Hakk tarafından Hz. Peygambere gelişinde ve hem de Hz. Peygamberden bütün insanlığa aktarılmasında söz konusudur. Bu özellik de diğer kitaplara değil ancak Kur'ân'a ait bir hususiyettir. Hatta anlamını dahî anlamaksızın baştan sonuna kadar Kur'ân'ı ezberleyip bir harf hatası bile yapmaksızın onu okuyan binlerce insan vardır. Ve aynı zamanda bu sayı günden güne azalmayıp aksine çoğalmaktadır.”
Kur'ân’ın ALLAH tarafından korunduğuna
*Kur'ân tevatürle nakledilmiş olmasına
Herkesin Kur'ân’ı ezberlediğine
Pek çok hafızın hata yapmadan okuduğuna
Büyük bir topluluğun onu ezberlediğine
4.Aşağıdaki parçada vurgulanan ana fikir nedir?
“Ne kadar mükemmel olursa olsun ALLAH'ın sözünün dışındaki hiçbir şey Kur'ân olarak isimlendirilemez. Bu konuda gerek Hz. Peygamberin ( a.s.m) gerekse diğer insanların söylemiş oldukları sözler olsun farketmez. Bunlardan hiç birinin Kur'ân olarak isimlendirilmesi mümkün değildir. Hz. Muhammed’e ( a.s.m) indirildiğinin belirtilmesi ise Tevrat İncil Zebur gibi diğer peygamberlere indirilen vahiylerin Kur'ân olarak isimlendirilemeyeceğidir.”
*Kur'ân-ı Kerîm’in vahiy olduğu ve başkasının bu isimle isimlendirilemeyeceği
Kur'ân-ı Kerîm söz yönüyle mükemmel bir yapıya sahiptir
Tevrat İncil ve Zebur da vahiy ürünüdür
Hz. Peygamber’in ( a.s.m) sözleri de vahiydir
Diğer insanların sözleri vahiy değildir
5.Kur'ân-ı Kerîm’de vahiy hangi anlamlarda kullanılmıştır?
İma ve işaret
İlham
Emretmek
Fısıldama
*Hepsi
6.Son nazil olan ayetlerle ilgili en çok kabul edilen görüş hangisidir?
*Bakara 2/281
Bakara 2/278
Nisâ 4/176
Tevbe 9/128-129
Nasr 110/1-3
7.Kur’an’ın cem edilmesine aşağıdaki şıklardan hangisi sebep olmuştur?
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine hiçbir savaş sebep olmamıştır.
*Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Yemame savaşı hicretin 12. yılında olmuştur.
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Tebuk savaşı hicretin 8. yılında olmuştur.
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Yemame savaşı hicretin 8. yılında olmuştur.
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Yermuk savaşı hicretin 13. yılında olmuştur.
8.Aşağıdakilerden hangisi Hz. Ebû Bekir döneminde cem edilen Kur’an’ın özelliklerdendir?
Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini üzerine almayı Zeyd b. Sabit kendisi kabul etmedi ancak başkasını teklif etti.
Hz. Ömer Hz.Ebûbekir ve Hz. Osman’ın ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini Zeyd b. Sabit üzerine almayı kabul etti
Zeyd b. Sabit Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesi teklifini Hz. Peygamber’in sünnetine muhalefet olarak değerlendirdi ve reddetti.
*Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini Zeyd b. Sabit üzerine almayı kabul etti.
Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini Zeyd b. Sabit yalnız başına üzerine almayı kabul etmeyip İbn Abbas’ın da kendisi ile beraber olmasını teklif etti.
9.Aşağıdakilerden hangisi Kur'ân’ın kıraatleriyle ne kastedilmek istendiğini ifade etmektedir?
*Kıraatlar kelama ârız olması mümkün olan medd kasr imâle tahfif teskil idğam izhar ibdal noktalama gibi eda ve telaffuz çeşitleri olup mütevatir bir senedle Hz. Peygamber’den nakledilmişlerdir.
Kıraatlar yedi harflerde olduğu gibi kelama ârız olması mümkün olan medd kasr imâle tahfif teskil idğam izhar ibdal noktalama gibi eda ve telaffuz çeşitleri olup mütevatir bir senedle Hz. Peygamber’den nakledilmişlerdir.
Kıraatlar kelama ârız olması mümkün olan lehçe farklılıkları gibi eda ve telaffuz çeşitleri olup mütevatir bir senedle Hz. Peygamber’den nakledilmişlerdir.
Kıraatlar Hz. Peygamber’den sonra ortaya çıkan bir olgudur.
Kıraatlar mütevatir olup olmadığına dikkat etmeden okuyucuların tercih ettiği okuyuş biçimleridir.
10.Medenî surelerin özellikleriyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
Şer’i had ve cezalarını miras paylarını ictimâî ve medenî kanunları devlet hukukuna ait bazı hükümleri ihtiva eden sûreler Medenîdir.
Savaşa izin ve savaş hükümleriyle ilgili hükümlerin bulunduğu sûreler Medenîdir.
Ankebût sûresi hariç içinde münafıkların bahsi geçen sûreler Medenîdir.
Ehl-i kitapla münakaşa ve onları sapıklıklarından dönmeye çağıran sûreler Medenidir.
*Ağırlıklı olarak inanç esaslarıyla ilgili konuların işlendiği sureler Medenidir.
Âyetlerin nüzul sebeplerini Mekki-Medeni olanlarını tespit eder.
Tefsir tarihiyle ilgili bilgiler vererek müfessirlerin hayatlarını ve yöntemlerini yakından tanımamıza yardımcı olur.
*Kur'ân âyetlerinin değişik özelliklerini yansıtan çeşitli ilim dalları edebi sanatlar genel prensipler ve âyetlerin tefsirinde ihtiyaç duyulan birtakım kaide ve esaslar üzerinde durur.
Rivayet Tefsirlerini tanıtarak rivayetlerin tefsirdeki önemini vurgular.
Tefsirle ilgili kavramları detaylı bir şekilde ele alarak inceler.
2.Garanik olayı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Kur’ân’ın –hâşâ- indiği andan beri tamamen korunmadığını iddia etmektedir.
Bazı din düşmanları bu olayı tamamen saptırarak yorumlamışlardır.
Bazı tefsirciler bu olayı dikkatsizce eserlerine almışlardır.
Bazı müfessirler bu olayı objektiflik düşüncesiyle eserlerinde nakletmişlerdir.
*Doğruluk payı olabilecek bir rivayettir.
3.Aşağıdaki parçada Kur'ân-ı Kerîm’in hangi özelliğine vurgu yapılmıştır?
“Kur'ân’ı yalan üzerinde asla birleşmeyecek hata yapmayacak büyük bir topluluk nakletmiştir. Bu sağlam nakil işi hem Cenâb-ı Hakk tarafından Hz. Peygambere gelişinde ve hem de Hz. Peygamberden bütün insanlığa aktarılmasında söz konusudur. Bu özellik de diğer kitaplara değil ancak Kur'ân'a ait bir hususiyettir. Hatta anlamını dahî anlamaksızın baştan sonuna kadar Kur'ân'ı ezberleyip bir harf hatası bile yapmaksızın onu okuyan binlerce insan vardır. Ve aynı zamanda bu sayı günden güne azalmayıp aksine çoğalmaktadır.”
Kur'ân’ın ALLAH tarafından korunduğuna
*Kur'ân tevatürle nakledilmiş olmasına
Herkesin Kur'ân’ı ezberlediğine
Pek çok hafızın hata yapmadan okuduğuna
Büyük bir topluluğun onu ezberlediğine
4.Aşağıdaki parçada vurgulanan ana fikir nedir?
“Ne kadar mükemmel olursa olsun ALLAH'ın sözünün dışındaki hiçbir şey Kur'ân olarak isimlendirilemez. Bu konuda gerek Hz. Peygamberin ( a.s.m) gerekse diğer insanların söylemiş oldukları sözler olsun farketmez. Bunlardan hiç birinin Kur'ân olarak isimlendirilmesi mümkün değildir. Hz. Muhammed’e ( a.s.m) indirildiğinin belirtilmesi ise Tevrat İncil Zebur gibi diğer peygamberlere indirilen vahiylerin Kur'ân olarak isimlendirilemeyeceğidir.”
*Kur'ân-ı Kerîm’in vahiy olduğu ve başkasının bu isimle isimlendirilemeyeceği
Kur'ân-ı Kerîm söz yönüyle mükemmel bir yapıya sahiptir
Tevrat İncil ve Zebur da vahiy ürünüdür
Hz. Peygamber’in ( a.s.m) sözleri de vahiydir
Diğer insanların sözleri vahiy değildir
5.Kur'ân-ı Kerîm’de vahiy hangi anlamlarda kullanılmıştır?
İma ve işaret
İlham
Emretmek
Fısıldama
*Hepsi
6.Son nazil olan ayetlerle ilgili en çok kabul edilen görüş hangisidir?
*Bakara 2/281
Bakara 2/278
Nisâ 4/176
Tevbe 9/128-129
Nasr 110/1-3
7.Kur’an’ın cem edilmesine aşağıdaki şıklardan hangisi sebep olmuştur?
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine hiçbir savaş sebep olmamıştır.
*Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Yemame savaşı hicretin 12. yılında olmuştur.
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Tebuk savaşı hicretin 8. yılında olmuştur.
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Yemame savaşı hicretin 8. yılında olmuştur.
Kur'ân'ın cemedilip bir kitap haline getirilmesine sebep olan Yermuk savaşı hicretin 13. yılında olmuştur.
8.Aşağıdakilerden hangisi Hz. Ebû Bekir döneminde cem edilen Kur’an’ın özelliklerdendir?
Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini üzerine almayı Zeyd b. Sabit kendisi kabul etmedi ancak başkasını teklif etti.
Hz. Ömer Hz.Ebûbekir ve Hz. Osman’ın ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini Zeyd b. Sabit üzerine almayı kabul etti
Zeyd b. Sabit Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesi teklifini Hz. Peygamber’in sünnetine muhalefet olarak değerlendirdi ve reddetti.
*Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini Zeyd b. Sabit üzerine almayı kabul etti.
Hz. Ömer ve Hz.Ebûbekir’in ısrarları ve telkinleriyle Kur'ân'ın toplanması ve bir kitap haline getirilmesini Zeyd b. Sabit yalnız başına üzerine almayı kabul etmeyip İbn Abbas’ın da kendisi ile beraber olmasını teklif etti.
9.Aşağıdakilerden hangisi Kur'ân’ın kıraatleriyle ne kastedilmek istendiğini ifade etmektedir?
*Kıraatlar kelama ârız olması mümkün olan medd kasr imâle tahfif teskil idğam izhar ibdal noktalama gibi eda ve telaffuz çeşitleri olup mütevatir bir senedle Hz. Peygamber’den nakledilmişlerdir.
Kıraatlar yedi harflerde olduğu gibi kelama ârız olması mümkün olan medd kasr imâle tahfif teskil idğam izhar ibdal noktalama gibi eda ve telaffuz çeşitleri olup mütevatir bir senedle Hz. Peygamber’den nakledilmişlerdir.
Kıraatlar kelama ârız olması mümkün olan lehçe farklılıkları gibi eda ve telaffuz çeşitleri olup mütevatir bir senedle Hz. Peygamber’den nakledilmişlerdir.
Kıraatlar Hz. Peygamber’den sonra ortaya çıkan bir olgudur.
Kıraatlar mütevatir olup olmadığına dikkat etmeden okuyucuların tercih ettiği okuyuş biçimleridir.
10.Medenî surelerin özellikleriyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
Şer’i had ve cezalarını miras paylarını ictimâî ve medenî kanunları devlet hukukuna ait bazı hükümleri ihtiva eden sûreler Medenîdir.
Savaşa izin ve savaş hükümleriyle ilgili hükümlerin bulunduğu sûreler Medenîdir.
Ankebût sûresi hariç içinde münafıkların bahsi geçen sûreler Medenîdir.
Ehl-i kitapla münakaşa ve onları sapıklıklarından dönmeye çağıran sûreler Medenidir.
*Ağırlıklı olarak inanç esaslarıyla ilgili konuların işlendiği sureler Medenidir.