- Tavafta Rüknü Yemani

Adsense kodları


Tavafta Rüknü Yemani

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
saniyenur
Sun 4 December 2011, 09:42 pm GMT +0200
40- Tavafta İki Rüknü Yemani'ye Selam Vermenin Müstehab Olması Ve Diğer İki Rükne Selam Vermenin Ge­rekmediği Meselesi


1163- Abdullah İbn Ömer (r.a)'tan rivayet edilmiştir:

“Resulullah (s.a.v.), Kabe'yi tavaf ederken Hacerü'l-Esved ile Rükn-ü Yemânî'den başka hiçbir yeri selamlamamıştır.” [351]

1164- Abdullah İbn Ömer (r.a)'tan rivayet edilmiştir:

“Resulullah (s.a.v.)'i, şu iki rüknü/köşeyi yani Yemen ile Hacerü'l-Esved köşelerini selamladığını gördüğümden bu yana o ikisini selamlamayı zorluk­ta ve rahat zamanda terk etmedim.” [352]

Kabe'nin dört rüknü vardır:

1- Hacerü'l-Esved'in bulunduğu rükne “Rükn-i Hacerî” denilir,

2- Güney batısındaki rükne “Rükn-i Yemânî”,

3- Kuzey batisındakine “Rükn-i Şâmî”,

4- Kuzey doğusundakine de “Rükn-i Irâkî” denilir.

Bu rükünlerden ilk ikisine “Yemâniyyân” Yemânî rükünler denildiği gibi son iki rük­ne de “Şâmiyyân” Şâmî rükünler de denilir.

Resulullah (s.a.v.), bu rükünlerden sadece “Rükn-i Hacerî” ile “Rükn-i Yemâni”yi selâmlamıştır. Rükünler içerisinde istilâm için bu iki rüknü tercih etmesi sebebsiz değildir:

a- İstilâm için Rükn-i Hacerî'yi seçmesinin birinci sebebi; Hacerü'l-Esved'in o rükünde bulunmuş olmasıdır. Diğer sebebi de, bu rüknün, Hz. İbrahim'in attığı temeller üzerine oturmuş olmasıdır. Bu sebeple Resulullah (s.a.v.), bu rüknü, hem eliyle selamlamış ve hem de öpmüştür.

b- Rükn-i Yemânî'ye gelince; bunun da fazilet yönünden son iki rükne üstünlüğü sade­ce Hz. İbrahim'in attığı temeller üzerine oturmasından ileri gelmektedir. Bu sebeple de Resu­lullah (s.a.v.), bu rüknü sadece selamlamakla yetinmiştir.

Rükn-i Şâmî ile Rükn-i îrâkî'ti selamlamak veya öpmek gerekmez. Çünkü bu iki rükün, Hz. İbrahim'in attığı temeller üzerinde değildir. Hz. Ömer, Abdullah İbn Abbas, Hanefi alim­leri, İmam Malik, İmam Şafii ile İmam Ahmed bu görüştedir.


[351] Buhârî, Hac 59; Ebu Dâvud, Menâsik 47, 1874; Nesâî, Menâsik 156; İbn Mâce, Menâsik 27, 2946; Ahmed b. Hanbcl, Müsned, 2/114, 120.

[352] Buharı, Hac 57; Ncsâî, Menâsik 158; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 2/3, 57, 108.


Kevšer
Mon 24 August 2015, 06:46 pm GMT +0200
 Paylaşım için Rabbim Razı olsun. Bu çok değerli bilgiler için kardeşim.

halim
Sun 30 August 2015, 10:28 pm GMT +0200
Esselamu aleykum ; İnşaallah Kabeyi muazzamayı ziyaret edip Efendimiz aleyhisselatı vesselamın selamdığı bu iki rüknü selamlayıp oranın feyzini alan oradan istifade edebilen hayırlı kullardan olmak duasıyla...

Allah razı olsun

mevlüde06
Mon 31 August 2015, 12:03 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam ve rahmetullah;amin ecmain inşallah..
Efendimizin yalnızca bu iki rüknü selamladığını ve bunun sebeplerinide öğrenmiş olduk elhamdülillah..inşallah yerinde uygulayablmek nasip olur.
Allah razı olsun

ikranur 7d
Mon 31 August 2015, 01:52 pm GMT +0200
ve aleykumusselam ve rahmetullah. hacerul esvede selam verilecegini duymuştum ama diger bilgileri bilmiyordum allah razı olsun. allahım bizleride zamanımız geldigin de çagır bizlerde selamlayalım o mubarek beldeyi ziyeret edelim yuzumuzu kabeye surelim oralarda yatalım herbiryerinde ibadet etmek nasip et amin.

[Muhammed]
Wed 2 September 2015, 02:05 pm GMT +0200
Ve Alleykümselam Ve Rahmetullah Ve Berekatuh...Çok değerli bilgiler İnşaAllah Rabbim nasip ederde  bizlere hacca gidip bu güzellikleri uygularız.Rabbim c.c razı olsun İnşaAllah...