- Tabiîn Devri İhtilâflarının Sebepleri

Adsense kodları


Tabiîn Devri İhtilâflarının Sebepleri

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
saniyenur
Mon 13 August 2012, 02:29 pm GMT +0200
Tabiîn Devri İhtilâflarının Sebepleri

Rasûlullah'in ashabı, farklı görüşlere sahip olmuşlar, kendilerinden sonra gelen tabiîn nesli de, elde edebildikleri kadar onların ilim­lerini almışlardır. Bu mânada, onlardan duy­dukları Rasûlullah'in hadislerini ezberle­mişler, kendi görüşlerini öğrenmişler, onları kavramışlar, imkânları nisbetinde farklı gö­rüşler arasını bulmaya çalışmışlar, bazı görüş­leri diğerlerine tercih etmişlerdir. Bu arada bazı sahâbî görüşleri -büyük sahâbîlere ait bi­le olsa- önemini kaybetmiş ve kabul görme­miştir. Hz. Ömer ve İbni Mes'd'un, cünüp kimse için teyemmümün yeterli olmayacağı hakkındaki görüşleri böyledir. Ammâr, İmran b. el-Husayn ve daha başkalanndan bu konu­da gelen hadislerin zaman içerisinde herkesçe bilinir bir hâl alması, onların bu görüşünün dikkate alınmamasını gerektirmiştir.

Böylece, tabiîn âlimlerinden her birinin ken­dine ait bir mezhebi oldu ve her memlekette bir imam ortaya çıktı. Meselâ, Medine'de Sa'îd b. el-Müseyyeb (ö. 94/712) ve Salim b.

Abdullah b. Ömer (ö. 106/724); bu ikisinden sonra Zührî (ö. 124/741), Kâdî Yahya b. Sa'îd (ö. 143/760), Rebîa b. Abdurrahman (ö. 136/753); Mekke'de Ata b. Ebî Rebâh (ö. 115/733); Kûfe'de İbrahim en-Nehaî (ö. 96/714), Şa'bî (ö. 103/721); Basra'da Hasan el-Basrî (ö. 110/728); Yemen'de Tâvûs b. Keysân (ö. 106/724) ve Şam'da Mekhûl (ö. 118/736) gibi âlimler yetişti.