Hadice
Sun 26 September 2010, 06:46 pm GMT +0200
Sonuç
Evlilik, ailenin temelidir. Aile de, toplumun temelidir. Aile ile toplum, güçlü olma ve zayıf olma, doğru yolda olma ve kötülük gibi konularda karşılıklı birbirlerini etkiler.
Birden fazla kadınla evlenmeyi islamiyet başlatmamış, ancak kendisinden önce yaygın bir vakıa olarak onu kabul etmiştir. Bununla birlikte onu düzenlemeyi üstlenen ve aileye zararlannı bertaraf eden birtakım kayıtlar ve sınırlamalar getirmiştir.
Evlilik, kişinin uygun ortağa olan ruhî ihtiyacını tatmin eder. içgüdüleri düzenler ve duyguları yatıştırır. Yeni neslin eğitim ve yetiştirilmesi için uygun ortamı hazırlar. Toplumun inşası ve geliştirilmesi, mirasının ve kutsal şeylerinin korunması için ona yardımcı olur.
Rasûlüllah'ın (s.a.v.) çok kadınla evlenmesi, insanlık, toplum, siyaset, ilim ve din ufuklannda yüce gayeleri gerçekleştirmek içindir.
Kur'an ve sünnet, eş seçiminde iman ve ahlakın önemine dikkat çekmiş; soy akrabalığı ve evli olma gibi sebeplerle kendileriyle evlenile-meyecek kadınları açıklamışlardır. Daha sonra psikolojik etkenleri, psikoloji ve sosyolojinin de anlattıklarıyla uyum içerisinde olan içtimaî amilleri sünnet yalnız başına anlatmıştır.
İslam, nişanlılar arasındaki ilişkileri orta bir yol izleyerek düzenlemiş; ne bağnazlık ve donukluğa ne de sınırsız özgürlük ve hoşgörüye sapmıştır.
Evlilik hayatı, eşlerin çeşitli alanlarda sabırlı olmalarına, hikmete uygun davranmalanna, mütehammil ve vefalı olmalarına, birbirlerini sevmelerine, birbirlerine güvenmelerine, islam'ın ışığında hatalarını düzeltmelerine, evlilik ilişkilerinin özünü zedelemeyen ve Allah'ın yasaklarının çiğnenmediği hataları görmezlikten gelmelerine ihtiyaç gösterir.
İslamiyet, hatalı davranmaları psikolojik etkenlerinin bir çoğunu kendi üslûbu ile tedavi etmiştir. Peygamber (s.a.v.) değişik karakterlere sahip hammlarıyla ilişkilerinde bize iyi örnek olmuş, hangi durumlarda nasıl bir tavır takınılacağım bizlere göstermiştir.
Evlilik ilişkilerinin bir çoğunda psikoloji, sosyoloji ve tıp ilimleriyle uyuşması, tutarlı olmayan ve akibeti zararla sonuçlanan kararlarında ise onlara muhalefet etmesi, islam'ın hakkaniyet ve asaletine en güzel delildir.
Modern ilmî araştırmalarla yetinmeyip islam'a dönmemizin ve ondaki psikolojik ve sosyolojik gerçekleri keşfedip evlilik problemlerimizi onun ışığında çözmemizin zamanı gelmiştir.
islam'da evlilik nizamı, derin ve hassas bir nizamdır. Bu nizam, hikmet, isabetlilik, aile ve toplumu şehvetin taşkınlık ve kötülüklerinden koruma, eşlerin ve ailelerinin, sonra da toplumun mutluluğunu garanti altına alma gibi hususlarla doludur. [1147]
Evlilik, ailenin temelidir. Aile de, toplumun temelidir. Aile ile toplum, güçlü olma ve zayıf olma, doğru yolda olma ve kötülük gibi konularda karşılıklı birbirlerini etkiler.
Birden fazla kadınla evlenmeyi islamiyet başlatmamış, ancak kendisinden önce yaygın bir vakıa olarak onu kabul etmiştir. Bununla birlikte onu düzenlemeyi üstlenen ve aileye zararlannı bertaraf eden birtakım kayıtlar ve sınırlamalar getirmiştir.
Evlilik, kişinin uygun ortağa olan ruhî ihtiyacını tatmin eder. içgüdüleri düzenler ve duyguları yatıştırır. Yeni neslin eğitim ve yetiştirilmesi için uygun ortamı hazırlar. Toplumun inşası ve geliştirilmesi, mirasının ve kutsal şeylerinin korunması için ona yardımcı olur.
Rasûlüllah'ın (s.a.v.) çok kadınla evlenmesi, insanlık, toplum, siyaset, ilim ve din ufuklannda yüce gayeleri gerçekleştirmek içindir.
Kur'an ve sünnet, eş seçiminde iman ve ahlakın önemine dikkat çekmiş; soy akrabalığı ve evli olma gibi sebeplerle kendileriyle evlenile-meyecek kadınları açıklamışlardır. Daha sonra psikolojik etkenleri, psikoloji ve sosyolojinin de anlattıklarıyla uyum içerisinde olan içtimaî amilleri sünnet yalnız başına anlatmıştır.
İslam, nişanlılar arasındaki ilişkileri orta bir yol izleyerek düzenlemiş; ne bağnazlık ve donukluğa ne de sınırsız özgürlük ve hoşgörüye sapmıştır.
Evlilik hayatı, eşlerin çeşitli alanlarda sabırlı olmalarına, hikmete uygun davranmalanna, mütehammil ve vefalı olmalarına, birbirlerini sevmelerine, birbirlerine güvenmelerine, islam'ın ışığında hatalarını düzeltmelerine, evlilik ilişkilerinin özünü zedelemeyen ve Allah'ın yasaklarının çiğnenmediği hataları görmezlikten gelmelerine ihtiyaç gösterir.
İslamiyet, hatalı davranmaları psikolojik etkenlerinin bir çoğunu kendi üslûbu ile tedavi etmiştir. Peygamber (s.a.v.) değişik karakterlere sahip hammlarıyla ilişkilerinde bize iyi örnek olmuş, hangi durumlarda nasıl bir tavır takınılacağım bizlere göstermiştir.
Evlilik ilişkilerinin bir çoğunda psikoloji, sosyoloji ve tıp ilimleriyle uyuşması, tutarlı olmayan ve akibeti zararla sonuçlanan kararlarında ise onlara muhalefet etmesi, islam'ın hakkaniyet ve asaletine en güzel delildir.
Modern ilmî araştırmalarla yetinmeyip islam'a dönmemizin ve ondaki psikolojik ve sosyolojik gerçekleri keşfedip evlilik problemlerimizi onun ışığında çözmemizin zamanı gelmiştir.
islam'da evlilik nizamı, derin ve hassas bir nizamdır. Bu nizam, hikmet, isabetlilik, aile ve toplumu şehvetin taşkınlık ve kötülüklerinden koruma, eşlerin ve ailelerinin, sonra da toplumun mutluluğunu garanti altına alma gibi hususlarla doludur. [1147]