- Siiler görüsleri icin ibni hazmin yanılgısının istismarları

Adsense kodları


Siiler görüsleri icin ibni hazmin yanılgısının istismarları

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
Hadice
Sat 2 October 2010, 02:20 pm GMT +0200
Şiiler, Mut'a Konusundaki Görüşlerini Beğendirmek İçin İbnu Hazm'ın Bir Yanılgısını İstismar Ediyorlar:
 


Ibnu Hazm, Cabir b. Abdillah'tan rivayet edilenlere ve özellikle az önce zikrettiğimiz Müslim'in rivayetine dayanarak şöyle demektedir:[495] Cabir b. Abdillah, Rasûlullah (s.a.v.) ile Ebubekir ve Ömer'in hila­fetinin ilk döneminde bunu yapıyorduk derken bütün sahabeyi kastet­mektedir.

Netice olarak Ibnu Hazm, Cabir b. Abdillah'ın "bu ikisini ya­pardık..." sözüyle bütün sahabenin durumunu aksettirdiğini anlamak­tadır ki bu büyük bir yanılgıdır.

Ibnu Hacer, bu konuda şöyle diyor: Cabir'in, sahabenin tamamı için konuştuğunu söylemesi gariptir. Cabir, "ikisini yapardık" diyor. Bu, bütün sahabenin böyle davranmış olduğunu ifade etmez. Bilakis onun sadece kendisinin böyle davrandığım ifade eder. [496]

Mut'anın mubahhğını hoş göstermek isteyenler bu hatayı fırsat bilmiş, mut'anın Rasûlullah (s.a.v.) ile Hz. Ebubekir ve Ömer'in hilafeti­nin bir bölümünde mubah olduğunu, Ömer'in onu yasaklama yetkisinin de bulunmadığını söylerler. Hatta Öteye giderek: Ömer bugün hayatta olsa idi kamçısıyla insanları mut'aya zorlardı derler. [497]

Kaldı ki Ibnu Hazm onların ileri sürdüğünü kastetmemiştir. Ca-bir'den yaptığı bu nakilden ve yaptığı değerlendirmeden önce; konunun başında mut'a nikahı ile ilgili olarak şöyle demektedir: Mut'a nikahı caiz değildir. Mut'a belli bir süre için yapılan nikahtır. Rasûlullah (s.a.v.) zamanında helal idi. Sonra ALLAH Teala Rasulünün dili üzere kıyamete kadar onu kesin olarak neshetti.

Ibnu Hazm, daha sonra sahabe ve tabiinden bu konuda yapılan ri­vayetleri, bu arada Sabre el-Cühenî'nin: "ALLAH, kıyamete kadar size bunu haram kıldı" hadisini nakleder ve bu hadisten hemen sonra şöyle der: "Kıyamete kadar haram kılınan bir şeyin mensuh olduğuna inamnz.[498]

Ayrıca Cabir'in: "Bir daha bu iki şeyi işlemedik" sözü mut'ayı mu­bah görenin, mubahhğı üzere devam etmediğine delildir. Şimdi şiiler Cabir'in bu sözüne dayanarak mubahhğının devam ettiğini söylüyorlar da Cabir ve iddia ettikleri gibi onunla aynı görüşte olanların yaptıkları gibi niçin yapmıyorlar? [499]