- Secdeye giderken ellerden önce dizleri koymak

Adsense kodları


Secdeye giderken ellerden önce dizleri koymak

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Thu 25 November 2010, 10:39 am GMT +0200
20. Secdeye Giderken Ellerden Önce İki Dizi Yere Koymak:
 

Ebû Hureyre (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem), herhangi biriniz secde yaptığı zaman devenin çöktüğü gibi çökmesin, dizlerinden önce iki elini yere koysun buyurdu. [637]

Daha önce de belirtildiği gibi, Hanefî ve Hanbelî mezhebine göre, secdeye gidilirken önce dizler, sonra el­ler konur. Şafiî ve Mâliki mezhebine göre önce eller, sonra dizler konur. Her iki görüşün de delil aldığı hadisler bulunmaktadır. (Çev.)

 
21.  Selam Verirken Ellerle İki Yana İşaret Etmek:
 

Selam verirken İki yana elle işaret etmek, cahil hanımîar ve er­kekler arasında oldukça yaygındır. Oysa namazda bu davranış yasaklanmıştır.

Câbir bin Semure (radiyaîlâhu anh) anlatıyor; "Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) ile birlikte namaz kıldığımızda, «es-selâmu aleykum ve rahmetullâh, es-seiâmu aleykum ve rahme-tulîâh» dedik ve iki yana ellerimizle İşaret ettik. Bunun üzerine Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem); «güneşte kalmış atların kuyruklarını salladıkları] gibi, ne diye ellerinizle işaret ediyor­sunuz?! Herhangi birinizin ellerini dizi üzerine koyduktan sonra, kardeşine, sağında ve solunda bulunanlara selam vermesi yeter­lidir» buyurdu.[638]

 

22. Namazda İmamla Yarışmak:
 

Peygamber (sallallâ­hu aleyhi ve seİlem) 'imamdan önce başını (secdeden) kaldıran, Allah'ın onun başını eşeğin başına ueya suretini eşek suretine dö­nüştürmesinden korkmaz mı?'buyurmuştur.[639]

 

23. Yemek Hazırken Ya Da Büyük Veya Küçük Abdesti Sıkışmış Olarak Namaz Kılmak:
 

Aişe (radiyallâhu anhâ) an­latıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve seîlem)'i şöyle derken işittim; 'yemek hazır olduğunda ve küçük veya büyük abdesti sı­kıştığında namaz olmaz.[640]



[637] Ebû Dâvûd, Nesâî ve Ahmed. Hasen senetle rivayet edilmiştir.

[638] Müslim, 431; Nesâî, 1185; Ebû Dâvûd, 998.

[639] Buhârî, 691; Müslim, 427; vdğ.

[640] Müslim, 560; Ebû Dâvûd, 89.