Hadice
Fri 27 May 2011, 08:12 am GMT +0200
Rasulullah'ın Saçları
601)E1-Bera:
"Rasulullah'm (s.a.v.) büyük bir saç demeti vardı. O, kulaklardan yumuşağına kadar inerdi" demiştir. [23]
602) El-Bera şunu da söylemiştir:
"Rasulullah'm (s.a.v.) omuzlarına sarkan bir saçı vardı." [24]
603) Enes İbn Malik şöyle dedi:
"Rasulullah'm saçı, orta bir saçtı, ne kıvırcık ne de düzdü." [25]
604) El-Hasen, dayısı Hind'in şu sözünü aktardı:
"Rasulullah'ın (s.a.v.) saçı ne dümdüzdü, ne de kıvırcıktı (hareli idi). Saçı, kendiliğinden ikiye ayrılıp yanlarına dökülürse, onları birleş-tirmezdi. Birleştikleri zamanda da onları ayırmaz, oldukları gibi bırakırdı. Saçını uzattığında, kulaklarının memesini aşardı." [26]
605) Enes şöyle dedi:
"Rasulullah'm (s.a.v.) saçları kulaklarının yarışma kadardı." [27]
606) Hz. Aişe şöyle dedi:
"Rasulullah'm (s.a.v.) saçları kulak memesinden aşağıdaydı, fakat omuza dökülecek kadar uzun değildi." [28]
607) Ummu Hani şunu söyledi:
"Rasulullah Mekke'ye geldiğinde saçında dört örgü vardı." [29]
608) Ummu Hani Bint Ebi Talih şöyle demiştir:
"Rasulullah (s.a.v.) Mekke'ye bizim yanımıza saçlarında dört örgü olduğu halde geldi." [30]
Başka bir rivayette şöyledir: O'nu, saçlarında .dört örgü olduğu halde gördüm.
609) Hz. Aişe şöyle demiştir:
"Peygamber (s.a.v.) tarakla saçlarını taradığında sanki kumlan kazırcasma tarardı."
610) îbn Abbas şunu söylemiştir:
"Rasuhıllah (s.a.v.) Ehl-i kitap gibi saçlarım alnına sarkıtıyordu, daha sonra Araplar gibi ayırdı." [31]
611) Enes şunu söyledi:
"Peygamber (s.a.v.) bir süre, saçlarını alnına sarkıttı. Daha sonra ayırdı."[32]
[23] Bakınız: Sahihu'l-Buhari, kitabu'I-menakıb, babu sıfatı'n-nebiyy (s.a.v.); Sahih-u Müslim, kitabu'l-fedail, babu sıfatı'n-nebiyy (s.a.v.); Ebu Davud, Sünen, kitabu'Mİbas, İV/54, 81; Sunenut-Tirmizi, V/598; Nesâî, VIH/183.
[24] Bundan önceki dipnota bakınız.
[25] Kaynakları aşağıda belirtilen hadisten bir bölüm: Buharî, Sahih, kitabu'l-menakıb, bab: 23; kitabu'l-libas, bab: 28; Müslim, Sahih, kitabu'l-fedail, bab: 31; Malik, Mu-vatta, kitabu's-sıfatı'n-nebiyy (s.a.v.), babu ma cae fi sıfatı'n-nebiyy (s.a.v.); Beyhakî, Delai-Iu'n-Nubuwe, 1/202; 219; Tirmizî, Sünen, kitabu'l-menakıb, babu fi meb'asi'n-nebiyyi.
[26] Hind İbn Ebi Hale'nin hadisinden bir bölüm. Kaynakları daha önce geçti.
[27] Buharî, Sahih, kitabu'l-I i bas, bab: 68; Müslim, Sahih, el-fedail, bab: 26.
[28] Ebu Davud, Sünen, İV/81, 82; Tirmizî, Sünen, kitabu'l-libas, IV/233 (Tirmizî şöyle demiştir: Bu, bu vecihten, hasen sahih garip bir hadistir); ibn Mace, Sünen, krtabu'l-libas, babu ittihazi'i-cumme ve'z-zevaib; Beyhakî, Delaİlu'n-Nubuvve, I/224.
[29] Ebu Davud, Sünen, kitabu't-teraccul, bab: 12, hadis no: 4191; Tirmizî, Sünen, kitabu'l-libas, bab: 39 (Tirmizî şöyle demiştir: "Bu hasen garib bir hadistir. Muhammed şöyle demiştir: Mücahidin Ummu Hani'den hadis dinlediğini bilmiyorum.); Beyhakî, Delailu'n-Nubuvve, 1/224; İbn Mace, Sünen, kitabu'l-libas, bab: 36.
[30] Yukarıdaki dipnota bakınız.
[31] Buharı, Sahih, kitabu'l-libas, babu'l-fark; Müslim, Sahih, kitabu'l-fedail, bab: 24; Ebu Davud, Sünen, kitabu't-teraccul, babu ma cae fi'l-fark, İV/82; İbn Mace, Sünen, kitabu'l-libas, babu ittihazİ'l-cumme, hadis no: 3632; Beyhakî, Delailu'n-Nubuvve, 1/225.
[32] Beyhakî, Delailu'n-Nubuvve, 1/224 (Enes'den).