sumeyye
Sat 5 February 2011, 03:56 pm GMT +0200
Rasulullah’ın (s.a.) Devlet Başkanlığı Görevi:
Devlet başkanlığını (hilâfet-i kübrâ) üstlendi. Beraberinde olanlarla birlikte, İslâm’a karşı duranlarla cihad etti. Düşmanların hoşuna gitmese bile din tamam oluncaya kadar bu mücadelesine devam etti.
Bir hadiste şöyle buyurduğu varid olmuştur:
“Ben, bembeyaz, hoşgörü/kolaylık esasına dayalı Hanîf dini ile gönderildim.” [645]
Hadisin metninde geçen “semha” dan maksat, ruhbanların icad ettikleri gibi dinde meşakkatin olmadığıdır. Meşakkat bir yana, her özüre karşılık bir ruhsat bulunmaktadır. Böylece onun getirdiği hükümler, güçlü, zayıf; iş-güç sahibi, boş herkes tarafından yerine getirilebilecek durumdadır.
“Hanîf”ten maksat ise, daha önce de zikrettiğimiz gibi onun Hz. İbrahim’in (s.a.) dini olduğudur. Onda, Allah’ın nişanelerinin yüceltilmesi, şirkin nişanelerinin ortadan kaldırılması, her türlü hurafe ve yanlış törelerin iptali vardır. Hadiste geçen “beydâ” sözünden maksat ise, onun illetlerinin, hikmetlerinin, temel teşkil eden maksatlarının açık olması, düşünen kimse için en ufak bir kuşkuya mahal bırakmaması, sağduyu sahiplerinin ona karşı tavır almasının imkânsız olmasıdır.
Allah’u a’lem!
7- ŞER’Î HÜKÜMLERİN HZ. PEYGAMBERİ’İN (S.A.) SÜNNETİNDEN ÇIKARILMASI
1) Rasûlullakın (s.a.) İlminin Kısımları
Bil ki: Rasûlullah’tan rivayet olunan ve hadis kitaplarından tedvin edilmiş olan sünnet iki kısımdır:
A) Risalet (Peygamberlik) Görevinin Tebliğine Yönelik Sünnet:
Şu âyet-i kerîme, sünnetin bu kısmı hakkındadır:
“Peygamber size neyi verirse, onu alın; size neyi yasaklarsa, ondan kaçının!” [646]
Tebliğe yönelik sünnete şunlar dahildir:
i. Âhiret hayatı ve melekût âlemine dair hadisler.
“Bu kabilden olan sünnetin tamamı, vahye dayalıdır.” [647]
ii. İbadetlerle ilgili hükümler ve onlan belirleyici hadisler.
iii. İrtifakların (yani ihtiyaçların karşılanması yollarının) zabturabtına yönelik hadisler. Bu kısımdan olan sünnetin bir kısmı vahye, diğer bir kısmı da içtihada dayalıdır.
[645] Ahmed, 5/266, 6/116; Kenzu'l-ummâl, 1/900, 11/32095.
[646] Haşr: 59/7.
[647] Yani bu konuda içtihada mahal yoktur.