- Peygamberimizin Dört Kadından Fazlası Île Evlenmenin Kendisine Helal Oluşudur

Adsense kodları


Peygamberimizin Dört Kadından Fazlası Île Evlenmenin Kendisine Helal Oluşudur

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Wed 6 January 2010, 04:10 pm GMT +0200
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Dört Kadından Fazlası Île Evlenmenin Kendisine Helal Oluşudur Ve Bunda İcma Vardır


Peygamberin (s.a.v.) bir özelliği de, dört kadından fazlası ile evlenmenin, kendisi hakkında helal oluşudur ve bunda icmâ vardır. Bir başkası için dörtten fazla kadınla evlenmenin haram olduğunda, hiç bir ihtilâf bulunmamaktadır.

îbni Sa´d Muhammed bin Ka´b´ın şöyle dediğini nakleder; "Yüce Allah´ın Kitabındaki bir âyet, şu anlamdadır: "Allah´ın, kendisine farz kılıp takdir ettiği bir şeyi yerine getirmekte, peygambere herhangi bir güçlük yoktur. Sizden Önce geçenler arasında da Allah´ın adeti böyle idi." [34]

îşte bu âyette murâd olunan mânâ: "Peygamber, kadınlardan di lediği kadar nikahlayıp alır. Bu onun hakkında Allah´ın bir farzı, takdîr buyurduğu bir emridir. Bu, daha önceki peygamberlerde de bir sünnet ve âdet idi" demektir..."

Beyhakî de, aşağıda mealini verdiğim ayetle ilgili olarak bir kısa açıklama yapmıştır. Önce ilgili âyetin mealini verelim: "Ey Peygamber, biz mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah´ın sana ganimet olarak verdiği savaş esirlerinden elinin altında bulunan cariyeleri; amcanın, halaları nın, dayının ve teyzelerinin seninle beraber hicret´eden kızlarım sana helal kıldık. Bir de kendisini mehirsiz olarak Peygamber´e hibe eden ve Peygamberin de kendisim almak dilediği inanmış kadını, diğer mü´minlere değil, sırf sana mahsûs olmak üzere helal kıldık..." [35]îşte bu âyetiyle Yüce Allah, burada sayılanları Peygamberimize, onlar dan herhangi biri bir başkasıyla evli olmamak şartıyla helal kılmıştır ve bu hususta bir sayı vermemiştir."

Alimlerimiz demişlerdir ki: "Hür olan, hür olmayana karşı üstün lüğü sebebiyle, köleye mübâh kılmandan fazla sayıda kadın almaya ehil görülmüş ve dörde kadar evlenmesine izin verilmiştir. Peygamberin ise, bütün ümmet üzerine olan üstünlüğü sebebiyle ve vazifesi icâbı, dörtten fazla evlenmesi mübâh kılınmıştır." [36]

Peygamberimiz´in çok evliliği konusunda bir beyanda bulunan îmâni-ı Kurtubî Tefsîr´inde şöyle demektedir: "Peygamber (s.a.v.), çok sayıda (dörtten fazla) kadınla evlenmiştir. Bunun, birtakım hikmet ve faydaları vardır. Bunlardan bâzılarını şu şekilde sıralayabiliriz:

a) Sevgili Peygamberimiz´in bâtınına ait güzellik ve özellikleri gö rüp anlatmaları. Zira O´nun zahiri gibi bâtını da mükemmeldir.

b) îslâm şerîatinin erkekler tarafından farkedilemeyen kısımları nı, hanımlarının nakletmesi,

c) Yalnız şahıslarla değil, birtakım kabilelerle de yeni akrabalıklar te´sîs etmesi,

d) Dünyadan ve düşmanlarından çok çeken Hz. Peygamber´in çok sayıdaki hanımlarının arasında ve onların arkadaşlığında, gönlünün kederlerinin dağılması...

e) Aynı zamanda Peygamberimiz´in mükellefiyetlerinin artması, dolayısıyla ecir ve sevabının da artmış olması...

f) Esasen nikahın, Peygamberimiz için bir ibâdet olması...

Bu konuda bizden önce beyânda bulunan âlimlerimizden bâzıları demişlerdir ki: "Peygamberimiz´in eşlerinden Ümmü Habibe validemiz, Peygamber Efendimizle evlendiği zaman, babası bir peygamber düş manı idi. Safîye validemiz evlendiğinde; babası, amcası ve kocası, pey gamberimiz tarafından öldürülmüş idi. Eğer bu kadınlar, Peygamber Efendimiz´de bulunan manevî ve bâtını birtakım güzellik ve özellikler görmemiş olsalardı; Peygamberimiz´in bütün insanların en kâmili ve üstünü olduğunu anlamamış bulunsalardı; O´nunla nasıl evlenebilirler di? O´ndaki bu güzellik ve özellikleri görmüş olacaklardır ki, beşeriyet iktizâsı babaları ve diğer yakınları tarafını tutmamışlardır. Peygambe-rimiz´i seçip tercih etmişler, O´nun bâtını güzelliklerini görmüşler, O´nun çeşitli mucize ve fevkaladeliklerine de muttali olarak, bunları başkalarına aktarmaya, hayırlı ve güzel birer vesile olmuşlardır..."[37]




[34] Ahzab suresi, 38

[35] Ahzab suresi, 50

[36] Bu hususta en güzel söz şudur: Peygamberimiz´in evlilik yoluyla te´sîs ettiği çeşitli akrabalıklar, O´nun o kişi veya kabilelere olan düşmanlığını dostluğa çevirdiğinden, dolayısıyla onları İslâm´a da ısındırmaya vesîle olduğundan; başkalarına nisbetle daha fazla kadınla evlenmesinin mübâh olmasına yol açmıştır. O´nun her evliliğinde bir hikmet, dînî ve siyâsî bir sebeb bulunmuştur.

[37] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/485-487.