- Peygamberimizin Bir Özelliği De Velisiz Ve Şahitsiz Nikahının Caiz Olmasıdır

Adsense kodları


Peygamberimizin Bir Özelliği De Velisiz Ve Şahitsiz Nikahının Caiz Olmasıdır

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Wed 6 January 2010, 09:38 pm GMT +0200
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Velisiz Ve Şahitsiz Nikahının Caiz Olmasıdır


Beyhakî Sünen´inde Ebû Saîd el-Hudrî´den şöyle nakleder: "Peygamber´inki (s.a.v.) müstesna, velîsiz, şahitsiz ve mehirsiz nikah sahîh olmaz." [38]

Yine Beyhakî, Müslim tarafından da rivayet edilen şu haberi nak-letmiştir: "Enes der ki: Peygamber (s.a.v.), Safîye ile gerdeğe girdiği za man, insanlar şöyle söylendiler: "Acaba Peygamberimiz Safîye ile evlendi mi, yoksa ümmü veled mi edindi? Eğer onu Örtü içine alırsa, o-nunla evlenmiş olduğunu anlarız, değilse onu ümmü veled edinmiş ol duğu anlaşılır." Ertesi günü sabahleyin yola çıkılırken Peygamberimi zin Safîye´yi örtü içine aldığı görüldü ve onunla evlenmiş olduğu anla şıldı..."

Alimler demiştir ki: "Ümmetten herhangi birisinin nikâhında, velînin şart kılınması; evlenen taraflar arasındaki kefâeti (birbirine denk ve akran olmalarını) muhafaza içindir. Peygamberimiz için ise, bir başkasıyla denklik söz konusu olamaz... Şahitlerin şart kılınmış olması da, işi sağlama bağlayıp ileride evliliğin inkar edilmesini önlemek için dir. Peygamber Efendimiz ise, asla inkârda bulunmaz... Eğer kadın ta rafı inkârda bulunacak olsa, bu da nazar-ı itibâra alınmaz... Yâni bir evlilikte, koca tarafı evliliği ikrar edip duruken, aksine kadın tarafı inkâr etmeye kalkışsa, bu muteber sayılmaz...

el-Irâkî Şerhu´l-Mühezzeb adlı kitabında şöyle der: "Kadın tarafı Peygamberimiz´in ikrarını inkâra kalkışmış olsa, şüphesiz Peygamberi mizi yalanlamış olması sebebiyle kâfir olur." Peygamber (s.a.v.), kadını kendisi adına nikahlar ve her iki tarafın velîsi de kendisi olmuş olurdu. Kadının izni ve velîsinin izni olmasa da, nikah sahîh olurdu. Zira Yüce Allah, Kitabında: "Peygamber, müminlere kendi öz canlarından daha yakındır!" buyurmuştur.[39]

Bir âyet-i celîlesinde de şöyle buyurmuştur: "Allah ve Resulü bir işde hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir erkek ve kadına, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah´a ve Resûlü´ne karşı ge lirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur." [40]




[38] "Bunun senedinde Abdullah bin Mahrazvar. O, hadîsleri terkedilmiş bir ravıdır." (Tezkira.)

[39] . Ahzab suresi, 6

[40] Ahzab suresi, 36

Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/487-488.