- Peygamberimizin Bir Özelliği De, Namazlarının Rüku İle Ve Cemaatle Kılınmasıdır

Adsense kodları


Peygamberimizin Bir Özelliği De, Namazlarının Rüku İle Ve Cemaatle Kılınmasıdır

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Tue 5 January 2010, 03:17 pm GMT +0200
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Namazlarının Rüku İle Ve Cemaatle Kılınmasıdır


Müfessirlerden bir topluluk, yüce Allah´ın kerîm kitabındaki: "...Allah´ın huzuruna durup rükû edenlerle beraber siz de rükû ediniz!" (Bakara, 43.) mealindeki âyeti tefsir ederken şöyle demişlerdir: "Na mazda rükû etmenin meşruiyeti, bu ümmete mahsûs birşeydir. Isrâîl Oğullarının kıldığı namazlarda rükû bulunmamakta idi. Bu sebepledir ki, Ümmet-i Muhammedle beraber rükû etmeleri, yüce Allah tarafından kendilerine emredilmiştir."[154]

Ben derim ki: Müfessirlerin bu söylediklerine, Bezzâr ve Taberânfnin Ali´den naklettiği rivayet ile de delîl getirilmiştir. Zira bu rivayete göre Ali demiştir ki: "Bizim edâ ederken kendisine rükû yaptı ğımız ilk namaz, ikindi namazıdır. Ben, böyle rükû ederek kıldığımız bu ikindi namazından sonra efendimize: "Ey Allah´ın Resulü, bu nedir?" diyerek sormuştum. O da cevaben: "Ben böyle rükû etmekle emrolun-dum" buyurmuştu... [155]

Bununla delîl getirmenin sebebi ve vechi şudur: Peygamberimiz, bu ikindi namazından önce öğle namazını kılmıştı... Ve beş vakit namaz farz kılınmazdan önceleri de, gece namazını ve diğer namazları kılmış tır. Hz. Ali´nin bahsettiği ikindi namazından önce kılman namazların rükû etmeksizin kılınmış olması, daha önceki ümmetlerin namazlarında da rükû olmadığını göstermektedir. îbni Ferişteh de Şerhu´l-Mec´ma´ a-dındaki eserinde, Peygamber Efendimiz´in: "Her kim bizim kıldığımız namazı kılar, bizim kıblemize dönerse, o kişi bizdendir!" mealine gelen hadîslerinden bahsettiği yerde, şu açıklamayı yapmıştır: "Sevgili pey gamberimiz, burada; "Bizim kıldığımız namazı kılarsa" derken, cemâatle kılman namazı kasdetmiştir. Zira münferiden namaz kılmak, bizden önceki ümmetlerde de vardır."

Onun bu sözünden de anlaşılıyor ki, cemâatle namaz kılmak da Peygamberimiz´in (ve dolayısıyla bu ümmetin) bir özelliğidir." [156]




[154] Bu müfessırler, Yüce Allah´ın: "...Ey Meryem, sen de Rabbi´nin huzuruna durup rüku edenlerle beraber rüku et!" (Al-İ Imran, 43) âyetine ne diyecekler acaba? Sonra Efen-dimiz´in: Kendisinde rüku olmayan bir dinde hayır yoktur" hadisini ne yapacaklar? Evet, bu rüku´dan maksat namazdır, denilebilir. Fakat, rüku´suz namaz nasıl olur?



[155] Bu taktirde Efendimiz ve müslümanlar, daha önceleri nasıl namaz kılıyorlardı? sorusu variddir. Fakat bu rivayet, sahihlerde mevcud olmadığına göre, doğrudan doğruya red de edilebilir.

[156] Aynı zamanda bizim namazımız, onların namazından keyfiyet bakımından da farklıdır. Fark, yalnız cemaatle kılma noktasında değildir.

Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/398-399.