sumeyye
Thu 7 January 2010, 09:42 pm GMT +0200
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Kanı, Bevli Ve Gaitının Temiz Olmasıdır
El-Gıtrif, Taberârii ve Ebû Nuaym´in Selmân-ı Fârisî´den bir rivayetleri vardır ve şöyledir: Selmân, bir defasında Peygamber´in (s.a.v.) yanına girmiş. Bakmış, Abdullah bin Zübeyr elindeki tastan birşey içiyor. Resûlüllah kendisine: "Ne yapıyorsun?" buyurmuş: Abdul lah şu cevabı vermiş: "Vücûdumda Resûlüllah´m kam bulunsun iste dim!" Resûlüllah da ona şöyle demiştir: "Demekki insanların senden, senin de insanlardan çekeceğin var! Cehennem ateşi sana, ancak yeminin çözülmesi kadsr (üzerinden yani sırattan geçtiği sırada biraz) dokunabilir."
(Bezzar, Ebû Yâlâ, îbni Ebû Hayseme, Beyhakî ve Taberânî´nin de Sefîne´den bu mealde bir rivayetleri bulunmaktadır.)
Hakimin Ebû Saîd el-Hudrî´den rivayeti ise şöyledir: Uhud´da Peygamber (s.a.v.) yaralanmıştı. Babam, Peygamberimiz´in yüzünden çıkmakta olan kanı yalamış ve yutmuştur. Peygamberimiz de bu hu susta: "Her kim, kendi vücudundaki kanını benim kanımla karıştırmış olan bîr kimseyi görmek isterse, Mâlik bin Sinan´a baksın!" buyurmuş tur.
Yine Taberânî, Ebû Rafı eşi Selmâ´dan şöyle rivayet etmiştir: Ben, Resûlüllah Efendimiz´in yıkandığı sudan içtim ve bunu Peygamberi-miz´e haber verdim. O da buyurdu ki: "Allah senin bedenini cehennem ateşine haram kılmıştır!"
Buharî ile Müslim´in Enes´ten rivayetleri ise şöyledir; Peygamber (s.a.v.), Kurban Bayramı Günü saçını kestirdiği zaman, kıllarının in sanlara dağıtılmasını emretmiştir. îşte bu sırada Peygamberimiz´in sa çının bir kısmını Ebû Talha almıştır."
Muhammed îbni Şîrîn der ki: "Peygamber´in (s.a.v.) saçının bir tek kılının yanımda bulunması, benim için dünyâ ve dünyâdaki şeylerden daha sevimlidir!"
Mezhebimiz âlimlerine göre: Peygamber Efendimiz´in saçının te miz olduğu üzerinde ittifak vardır. "Diğer insanların saçları, temiz mi dir? Yoksa değil midir?" diye olan ihtilâf, Peygamberimiz´in saçı konusunda söz konusu değildir. [72]
[72] İmam-ı Şevkâni´nin Neylül-Evtâr´ındaki tahkike göre: Bütün insanların saçları temiz olduğu gibi,İnsan bedenine ait diğer parçalar da temizdir. Müslüman; diri iken de, ölü iken de temizdir! Şafiilerden bazılarının insan saçının temiz olmadığı şeklinde sözleri varsa da, bu, bir delile dayanmamaktadır. "Saçın temiz olması, Peygamberimiz´e ait bir özelliktir" demenin de sağlam bir delili yoktur. Buna aykırı sözlere iltifat edilmemesi istikâmetinde, Hafız ibni Hacer"in.de birtenbihi bulunmaktadır.
Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/500-501.