- Peygamberimizin Bir Özelliği De Bir Yeri Kendisi İçin Çevirip Koru Yapmasıdır

Adsense kodları


Peygamberimizin Bir Özelliği De Bir Yeri Kendisi İçin Çevirip Koru Yapmasıdır

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Wed 6 January 2010, 03:52 pm GMT +0200
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Bir Yeri Kendisi İçin Çevirip "Koru Yapmasıdır


Buhari´nin Sa´b bin Cüsâme´den rivayetine göre, Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Bir yeri "koru yapmak", ancak Allah ve Resulü içindir."

Mezhebimiz âlimleri bu hususta derler ki: "Peygamberimizin özel liklerinden biri olarak, O sahipsiz bir arazîyi "koru" olarak çevirip ken disine tahsis eder. Bu, başka imâm veya halifeler için caiz olmaz... imâm - ve halîfeler, kendileri için değil de, ancak devlet ve umûm müslümanları için olmak üzere, koru yapabilirler..."

Bâzıları da demiştir ki: "Başkalarının devlet veya müslümanlar için koru çevirmeleri de caiz olmaz." Fakat caizdir diyenlerin sözüne göre, o imâm veya halîfe öldükten sonra, onun yerine gelen imâm veya halife, onun yaptığı "koru´yu değiştirip bozabilir. Halbuki Peygamberin (s.a.v.) yaptığı koruyu, asla hiçbir kimse bozamaz, hiçbir şekilde değiş tiremez;

Gerçekten Peygamber Efendimiz, bâzı yerleri "koru" olarak çevir miş veya iktâ buyurup tahsis etmiştir. Hattâ bunu, o yerler fethedilme den önce yapmıştır. Çünkü Allah O´nu oraların mâliki kılmıştır, O da istediği gibi hükmetme yetkisine sahiptir. Nitekim Temîm-i Dârî´ye ve onun zürriyetine ait olmak üzere, Kudüs yakınlarında bir kasabayı iktâbuyurup vermiştir. Halbuki orası, henüz müslümanlar tarafından fet hedilmiş değildi ve bugün burası hâlâ Temîm´in nesline âit bulunmak tadır. Günün birinde valilerden biri, onların bu hakkını değiştirmek istemişti. İmâm el-Gazâlî de, "bunun küfür olduğuna" dâir fetva verdi ve şöyle dedi: "Bu bir küfürdür! Zira Peygamber (s.a.v.), cennetin arazîsini iktâ edip verebilirken, dünyâ arazîsini elbette istediğine iktâ edip vere bilir." [19]




[19] Gazâlî"nin küfür ile fetva vermesi isabetli değildir. Zira o valiye göre bu, sabit görülmemiş veya Temîm´in kendisine hâs olarak mütâlâa edilmiş olabilir. Şek ve teVÎİ bulunan bir hususta küfürle fetva vermek doğru olmaz...

Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/479-480.