- Peygamberimizin Bazan Birisine Sebebsiz De Olsa, Lanet Etmesinin Caiz Olmasidir

Adsense kodları


Peygamberimizin Bazan Birisine Sebebsiz De Olsa, Lanet Etmesinin Caiz Olmasidir

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Wed 6 January 2010, 04:04 pm GMT +0200
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Bazan Birisine Sebebsiz De Olsa, Lanet Etmesinin Caiz Olmasıdır


Îbnul-Kâs ve Îmâmü´l-Haremeyn´in dediklerine göre, Peygamberimiz´in bir özelliği de, bazan birisine sebebsiz de olsa lanet etmesinin caiz olmasıdır. Fakat O, bunun o kimse hakkında rahmet ve yakınlık vesilesi olmasını da Yüce Allah´tan yalvarıp istemiştir.

Buhârî ve Müslim Ebû Hüreyre´den rivayetle Peygamber´in (s,a.v.) şöyle dediğim rivayet etmişlerdir: "Ey Allah´ım, ben, senin indinde bir ahd ediniyor ve istisnasız olarak bunun aynen ve herkes hakkında kabulünü senden istiyorum! Ben, her ne zaman senin mü´min kulların dan biri için lanet eder, ona söver veya ezâ edersem, onu döversem; bunu muhakkak o kulun için bir rahmet ve temizlik vesilesi kıl! O .kulunu günahlarından temizleyip, kıyamet gününde sana yakın eyle! Zîrâ ben de bir kul ve beşerim." [30]

Ahmed´in sahih bir senedle rivayetine göre, birgün bir vesîle ile Peygamber (s.a.v.) Hafsa validemize darıhp kızar ve: "Allah senin elini kessin" diye söylenir. Sonra da: "Ben, daha önce Rabbim´e yalvarıp, her ne zaman bir insana beddua edersem, bunun, o insan hakkında günah larının bağışlanmasına vesîle olmasını istemiştim" buyurur ve bu suretle, "Allah senin elini kessin!" diyerek bedduasından korkup titre­yen Hafsa validemizi, teselli eyler."

Taberânî ise Muâviye´nin şöyle dediğini nakleder: "Ben, Peygamber´in (s.a.v.) şu sözünü işittim: "Allah´ım, ben, câhiliye hayatı yaşayıp sonra müslüman olan bir kuluna, onun câhiliye zamanında beddua et-mişsem; bunu, o kulunun bağışlanmasına ve senin yakınlığını kazan masına vesile eyle."[31]






[30] Müslim´in ayrıca bu mealde bir rivayeti daha olduğu gibi, benzeri bir rivayeti malikde nakletmiştir

[31] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/484-485