- Osmanlı’da Kadir Gecesi mutlaka Ayasofya’da geçirilirdi

Adsense kodları


Osmanlı’da Kadir Gecesi mutlaka Ayasofya’da geçirilirdi

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
ehlidunya
Sun 20 July 2014, 12:08 am GMT +0200
Osmanlı’da Kadir Gecesi mutlaka Ayasofya’da geçirilirdi



Osmanlı’nın Ramazan için günler öncesinden hazırlık yaptığını söyleyen tarihçi yazar Erhan Afyoncu “Osmanlı’da Kadir Gecesi mutlaka Ayasofya’da geçirilirdi” dedi.
Padişahların teravih namazlarını sarayda kıldıklarını ifade eden Afyoncu,
“İftarda saray kapıları herkese açıktı” diye konuştu.
 
Tarihçi yazar Erhan Afyoncu, Osmanlı’da Ramazanın nasıl geçtiğini anlattı. “Osmanlı Ramazana Şaban ayından itibaren hazırlanıyordu” diyen Afyoncu,  devletin üzerinde durduğu en önemli meselenin halkın sıkıntı çekmemesi olduğunu söyledi.  Osmanlı’nın bu konuda çok titiz olduğunu ifade eden Afyoncu şöyle konuştu. “Gıda maddelerine zam olmaması için padişah tebdili kıyafetle dükkanları kontrol ediyor, ekmek ve et fiyatlarının üzerinde duruyordu. Tabii o dönemde Ramazan günümüzde olduğu gibi yıllar öncesinden belli değildi. İstanbul’un yüksek yerlerine hilal gözlemek için insanlar gönderiliyordu. Ramazan’ın başladığını bildiren kişi mükafatlandırılıyordu. Kandiller yakılarak Ramazan’ın başladığı herkese ilan ediliyordu. 
 
Ramazan tembihnameleri
 
Osmanlı döneminde Ramazan tembihnameleri yayınlanıyordu. Ramazan’da uygulanması  gereken kurallar, kadınların gezmeleriyle ilgili hususlar, esnafın halka yiyecek satması gibi hususlar tellallar tarafından halka ilan ediliyordu. Yollar
temizleniyor, meydanlar hazırlanıyordu. Kandillerin Osmanlı için son derece
önemli olduğunu söyleyen tarihçi yazar Erhan Afyoncu  “Osmanlı’da Kadir Gecesi
mutlaka Ayasofya’da geçirilirdi” dedi. Padişahların teravih namazlarını sarayda
kıldıklarını ifade eden Afyoncu, “Sarayın dışında da en çok Ayasofya’ya
gidiyorlardı” diye konuştu.
 
Suistimal nedeniyle bitirildi
 
Afyoncu ayrıca şunları anlattı: “Osmanlı döneminde bir önemli detay ise
meşrutiyet dönemine kadar iftarda saray kapılarının herkese açık olması. Fakat
bu da suistimal edildiğinden V. Mehmet Reşat döneminde bu tür şeyler yasaklandı.
 
Ramazan ayında dikkat çeken en önemli husus kadınların bu ayda diğer zamanlara
göre daha fazla dışarıya çıkmış olmalarıydı. Kadınlar Ramazan geldiğinde
teravihe ve camilere gidebiliyorlardı.”
 
Görkemli sadrazam sofraları
 
Osmanlı döneminde en büyük iftarları sadrazamların yaptığını anlatan Afyoncu, bu
iftarların çok maliyetli olduğu için o dönemde tartışıldığını söyledi. Afyoncu o
günlerle ilgili şunları anlattı: “O döneminde insanların ailesiyle bir arada
kalması ve bedenlerini alıştırmak için, ilk üç gün resmi iftarlar yapılmazdı. Bu
iftarlar ayın dördüncü gününde başlar yirmi dördünde biterdi. En önemlisi
sadrazam iftarlarıydı. Bir tören halinde olurdu. Diş kirası gibi hediyelerle
görkemli iftarlar veriliyordu.
 
Yeni Şafak

cerendemir
Mon 21 July 2014, 06:10 pm GMT +0200
Esselamu aleyküm.Osmanlı zamanın da oruçlu olmak,ibadet etmek başka bir tatta olmalıdır bence.İnşallah bizler de bir gün Ayasofya da teravih namazı kılıp,bir kandilimizi orada kutlarız.