- Neshi Beyan Etmesi

Adsense kodları


Neshi Beyan Etmesi

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
saniyenur
Wed 22 August 2012, 08:36 am GMT +0200
8- Neshi Beyan Etmesi

"Birinize ölüm geldiği zaman, eğer bir hayır (mal) bırakacaksa, anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyyette bulunmak, tak­va sahipleri üzerine bir borçtur." (2: 180) ayeti en sahih kavle göre, Nisa sûresinin 11 ve 12. ayetlerindeki mîras hükümleriyle nesh edilmiştir. Zikredeceğimiz şu hadis de bu neshi beyanla kuvvetleştirmektedir.

Ebû Ümâme diyor ki: "Veda haccı sırasında­ki hutbesinde Rasûlullah'in şöyle dediğini işittim: "Allah, her hak sahibine hakkını ver­di, artık vâris için vasiyyet yoktur." (Tirmizî, Ebû Dâvud, Neseî).

Bİr başka misâl: "Sana haram ayı, yani onda savaşmayı soruyorlar. De ki: O ayda savaş­mak büyük bir günahtır. (İnsanları) Allah'ın yolundan çevirmek, Mescid-i Haram'm ziya­retine mani olmak ve halkını oradan çıkar­mak ise Allah katında daha büyük bir günah­tır." (2: 217) ayeti, haram aylarda savaşmanın haram olduğunu tasrîh etmektedir. Taberî'nin ifadesine göre: "Tevil ehli bu ayetin mensuh mu yahut hükmünün sabit mi olduğunda ihti­laf etmişlerdir." Bu müellif her iki görüş sahiplerinin mütalalarını naklettikten sonra de­vamla şöyle demektedir: "Bize göre doğru olan Atâ b. Meysere'nin şu sözüdür: Haram aylarda müşriklerle kıtali yasaklayan hüküm, "... (Bununla beraber) müşrikler nasıl sizinle topyekûn savaşıyorlarsa siz de onlara karşı topyekûn savaşın..." (9: 36) İlahî kavliyle neshedilmiştir. Bu ayetin Bakara suresinin 2X1. ayetini neshetmiş olduğu şundan dolayı kabul edilir ki; haram ayların bir kısmında, Rasûlullah'in Huneyn'de Hevâzin ile, Tâif'de Sakîf kabilesiyle savaştığı ve Ebû Âmir'i, oradaki müşriklerle savaşmak üzere Evtâs'a gönderdiği hususundaki haberler meşhur olmuştur. Bu hadise Şevval ve Zilka-de'nin bir kısmında olmuştu ki bunlar haram aylardandır. Böylece malûm olur ki, bu aylar­da savaşmak haram olsaydı ve bu iş masiyet sayılsaydı, Rasûlullah bu fiili işlemekten en uzak duran insan olurdu." (Taberî, İbni Kesîr). Şu halde Hz. Peygamber'in bu davranışı, haram aylarda savaşmayı, mutlak olarak nehyeden ayetin mensuh olduğuna delâlet etmiştir.