sumeyye
Thu 13 September 2012, 12:17 pm GMT +0200
Namazın Düşmesi: [134]
eş-Şeyhu’1-Kebîr Seyfuddin Yusuf el-Bakkalî’nin fetvasına, Zahîru’din el-Mergınanî ve ez-Zeyla’î’ye göre, vakit, namazın şartı olduğu gibi, farz olmasının da sebebidir. Bu, herhangi bir yerde namaz vakitlerinden gerçekleşmeyen olursa, o vakte ait namaz bu bölgedekilere farz olmaz. Öyleyse, kısa süreli anormal bölgelerdekiler de, yatsı ve vitir namazlarını kılmazlar. Nitekim, abdest organlarından birini kaybeden kimse için de, bu organların yıkama mükellefiyeti kalmaz.
Doğrudan bir açıklama yapmamakla birlikte, kitaplarında bu görüşü nakledip başka bir görüş bildirmeyen Şurunbilalî, Molla Husrev [135] ve Hafızuddin en-Nesefî’nin [136] de bu görüşe katıldığı ifade edilir.
[134] Bilmen, Büyük islâm İlmihali, s. 117; İbn Âbidin, Raddu'l-Muhtar, c. I, s. 374-375; Halebî, Multekâ, c. I, s. 71; Şurunbilali, Merakı'l-Felah, s. 28; Halebî, el-Halebiyyu'sSağîr, s. 115; Mevlevi, age, s. 40-41; el-Lubab, c. I, s. 54.
[135] Molla Hüsrev, Dureru'l-Hukkâm, c. I, s. 52.
[136] Halebî, el-Halebiyyu'l-Kebîr, s. 230; Nesefî, Kenzu'd-Dekaik, s. 9; Şurunbilâlî, age, s. 28.