seymanur K
Mon 24 October 2011, 03:56 pm GMT +0200
Namazı Terketmenin Hükmü
Namazı inkar ederek terketmek müslümanların icmai ile küfürdür ve İslam dininden çıkmaktır.
Namazın farz olduğuna inanmakla beraber, tembellik ve meşguliyet sebebi ile terkedene gelince; bunlar bir özür sayılmaz çünkü hadisler bu kimsenin de küfre girmiş olduğunu açıklamışlardır.
Namaz kılmayan kişinin küfre girdiğini açıklayan hadisler şunlardır:
1. Cabir(r.a)'den rivayeten, Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"Kişi ile küfür arasında, namazı terketmek vardır." [16]
2. Büreyde (r.a.)'dan rivayeten, (s.a.v.):
"Bizimle kafirler arasındaki ahd namazdır. Kim namazı terkederse kafir olmuştur." [17] buyurmuştur.
3. Abdullah bin Amr bin As'dan rivayelen, Resulullah sallalahu aleyhi ve sellem bir gün namazdan bahsederken şöyle buyurmuştur:
"Namaza devam eden kimse için kıyamet gününde namaz bir nur, bir delil ve bir kurtuluştur. Namaza devam etmeyen kimseler için namaz bir delil ve kurtuluş değildir. Ve o kimse kıyamet gününde Karun, Fi'ravn, Haman ve Ubeyy bin Halef ile beraber olacaktır." [18]
Namazı terkedenin ahirette küfür önderleriyle beraber olması, o kimsenin kâfir olduğunu gösterir.
İbn Kayyım şöyle demiştir:
"Namazı terkedeni ya malı, ya reisliği, ya memuriyet görevi, ya da ticareti engeller. Malı, namazını kılmaktan engelleyenler Haman'la beraber, ticareti engelleyenler Ubeyy bin Halef ile beraberdirler."
[16] Müslim, 82.
[17] Ebu Davud, 4678; Tirmizi, 2621.
[18] Taberani ve İbni Hibban rivayet etmişlerdir.